PracaGrupypl.praca.dyskusjeprosba o wycene szkolenia › Re: prosba o wycene szkolenia
  • Data: 2005-05-09 10:54:11
    Temat: Re: prosba o wycene szkolenia
    Od: Kira <c...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Re to: pinki [Mon, 09 May 2005 12:30:31 +0200]:

    > to jest caly program szkolenia

    No to przy zalozeniu ze nie jest to jednolity beton
    i ci ludzie faktycznie chca sie uczyc:

    > 1. Uruchomienie komputera

    Jakies 10-15 min (beda chcieli powtorki robic :>). Mozna
    rozlozyc w czasie.

    > 2. Zasady poslugiwania sie myszka

    Samo opisanie i pokazanie z 10 min, uczyc sie normalnie
    nia poslugiwac beda przez caly czas szkolenia. I pozniej.

    > 3. Zasady pisania na klawiaturze komputerowej

    Najlepiej tak z 30-40 min sobie zarezerwowac, przygotowac
    im krotki tekst do korekty i dopisania 2-3 zdan.

    > 4. Pulpit Windows - ikona Moj komputer, przycisk Start

    A tego nie rozumiem? Bo opowiedziec o tym co znajda na
    pulpicie i do czego to jest, to powinienes na samym
    poczatku. Troche teorii wstepnej byc musi, nie ruszysz
    bez tego dalej.

    > 5. Kosz - odzyskiwanie usunietych plikow, oproznianie Kosza

    Kolejne 10-15 min.

    > 6. Organizacja plikow i folderow (wykorzystanie ikony
    > Moj komputer do przegladania zawartosci plikow i folderow)

    30 minut. Nie zartuje.

    > 7. Podstawowe operacje na plikach i folderach
    > - kopiowanie, przenoszenie, usuwanie (korzystanie z opcji
    > "przeciagnij i upusc")
    > - zapisywanie, otwieranie i zmienianie nazw
    > - tworzenie wlasnej struktury folderow (tworzenie nowych folderów i
    > podfolderow)

    Nastepna godzina z glowy. Tez powaznie mowie.

    > 8. Schowek Windows (polecenia Kopiuj, Wytnij, Wklej)

    Zrob to hurtem przy okazji uczenia obslugi klawiatury
    i pisania. Na tym samym przygotowanym tekscie. Troche
    czasu w ten sposob zaoszczedzisz.

    > 9. Rola folderu Moje dokumenty

    Tzn?

    > 10. Tworzenie i usuwanie skrotow na pulpicie

    15 min powinno wystarczyc. Przygotuj sie na panike pt.
    "wywalilem sobie program!!! pomocy!" ;)

    > 11. Uruchamianie i zamykanie prostych programow (Paint,
    > WardPad, Kalkulator, Notatnik)
    > - tworzenie prostego pliku tekstowego w WordPad
    > - tworzenie prostego rysunku w programie Paint

    2h. I wcale nie wiem czy to wystarczy. Dla Ciebie
    jest to latwe, oni beda zapisywac, potem w panice
    szukac zapisanych plikow, przypadkowo cos "psuc"
    i nie wiedziec jak to odkrecic, kombinowac sobie
    z roznymi opcjami i tak dalej.

    A prywatnie, sensu obslugi Painta nie widze skoro
    to maja byc podstawy dla ludzi, ktorzy maja je potem
    w pracy wykorzystac. Co lekarz z Paintem zrobi?

    > 12. Praca z wieloma aplikacjami jednoczesnie (przelaczanie,
    > wspolpraca)

    Nie rob z tego oddzielnego punktu.

    > 13. Podstawowe operacje na oknach (przesuwanie, zmiana
    > rozmiaru, minimalizacja, zamykanie, poruszanie sie wewnatrz
    > okna - paski przewijania)

    Polacz to z obsluga myszki.

    > 14. Wyszukiwanie plikow i folderow (wyszukiwanie wg daty,
    > tekstu zawartego w dokumencie, rozszerzenia itp.)

    30 min :> Sam zobaczysz :>

    > 15. Zamykanie systemu Windows i konczenie pracy z komputerem

    Tak jak z odpalaniem: co jakis czas po skonczeniu danej
    czesci kaz im po prostu zamknac system i uruchomic go
    od nowa.

    Do wszystkiego powyzszego musisz sobie doliczyc tak z drugie
    tyle na pytania, watpliwosci, trenowanie nowej umiejetnosci,
    panike "co sie dzieje", latanie po sali i pokazywanie kazdemu
    po kolei czesci tego co mowisz.

    Musisz sobie tez tak skonfigurowac komputery, zeby ludzie
    siedzacy kolo siebie mogli sobie zagladac przez ramie i
    widzieli prawie dokladnie to samo u siebie i u sasiada.
    Daje to efekt ciut wiekszego spokoju.

    Niezaleznie od tego jaka to grupa zawodowa, czlowiek
    siedzacy pierwszy raz przy komputerze bedzie czul sie
    nieswojo. To tez pochlania czas. Poza tym wszystko co
    robia beda robic baaaardzo wolno. To tez czas. No i
    cokolwiek chcesz demonstrowac, musisz pare zdan na ten
    temat powiedziec. To tez czas.

    Moja rada: rozbij to sobie na dwie czesci, najpierw
    podajesz im teorie i demonstrujesz praktyke, a potem
    podsuwasz pod nos cos, co mniej wiecej znaja i co ich
    oderwie od stresu, ale tez i pozwoli wykorzystac nowa
    wiedze. Tak sie najszybciej uczy.

    Mozesz przygotowac im np. pare tekstow i grafik, albo
    kazac porobic rysunki i zmontowac z tego gazetke, ktora
    potem zapisza w odpowiednim miejscu na dysku i drukna.
    Tu beda musieli wykorzystac w zasadzie wszystkie nabyte
    umiejetnosci, a beda sie przy tym niezle bawic ;)

    I to powyzej to sa _bardzo_ optymistyczne szacunki.

    Kira