PracaGrupypl.praca.dyskusje › [prośba o komentarz] Kilka listów motywacyjnych

  • 21. Data: 2005-10-19 13:49:46
    Temat: Re: [prośba o komentarz] Kilka listów motywacyjnych
    Od: "Marcin Delektowski" <t...@i...pl>

    Daniel Rychcik napisał(a):

    > Nie, napisałeś _na jakie studia uczęszczałeś_. To spora różnica,
    > każdy student ciężkiego kierunku Ci to powie ;-)

    Ok, załapałem... ;-) Dla mnie, w domyśle, skoro napisałem, że magisterskie, to
    znaczy, że ukończyłem. Teraz zmodyfikowałem - napisałem w nawiasie, obok
    kierunku: magister, licencjat itp. Wystarczająco jasno teraz? :-)

    --

    Pozdrawiam,
    Marcin Delektowski

  • 22. Data: 2005-10-19 13:52:30
    Od: "Marcin Delektowski" <t...@i...pl>

    Zmodyfikowałem CV. Bardzo proszę, rzućcie okiem na PDFa - czy nie jest zbyt
    zbity i czy wystarczająco przejrzysty. Dzięki! Mam nadzieję, że nienaprzykrzam
    się za bardzo... :-)

  • 23. Data: 2005-10-19 13:58:43
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    On 2005-10-19, Marcin Delektowski <t...@i...pl> wrote:
    > Wystarczająco jasno teraz? :-)

    Lepiej - nie ma tego efektu o którym pisałem :) Choć wizualnie mi się
    średnio podoba, ale nie potrafię powiedzieć dlaczego. Ot jakoś tak
    nie tak i tyle :)

    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 24. Data: 2005-10-19 14:15:54
    Od: "Marcin Delektowski" <t...@i...pl>

    Daniel Rychcik napisał(a):

    > Lepiej - nie ma tego efektu o którym pisałem :) Choć wizualnie mi się
    > średnio podoba, ale nie potrafię powiedzieć dlaczego. Ot jakoś tak
    > nie tak i tyle :)

    Nie podoba Ci się całość czy tylko to co związan z wykształceniem? Nie wiem jak
    inaczej to upchnąć... :-(

  • 25. Data: 2005-10-19 14:44:21
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    On 2005-10-19, Marcin Delektowski <t...@i...pl> wrote:
    > Nie podoba Ci się całość czy tylko to co związan z wykształceniem?

    Miałem na myśli to drugie. Ale nie potrafię powiedzieć dlaczego :)

    Inna sprawa, że całość też jest średnia dla kogoś, kto 'ten zmysł'
    ma wykształcony na LaTeX'u :) Właśnie wczoraj miałem okazję porównać to
    samo CV (no ale dokładnie to samo: teksty, takie same formatowanie,
    tabelki, no kropka w kropkę) zrobione w LaTeX i MSO2003 - i estetyka
    dokumentu Worda jest... szkoda gadać :) Chyba to kwestia czcionek :)

    Daniel

  • 26. Data: 2005-10-19 15:17:31
    Od: "Maciek Sobczyk" <m...@d...dopPLer>

    Użytkownik "Marcin Delektowski" <t...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:dj5j38$2j9$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    zbyt
    > zbity i czy wystarczająco przejrzysty. Dzięki! Mam nadzieję, że

    Jak dla mnie jest strasznie zbity. Dlaczego starasz się zmieścić na 1
    stronie to, co można z powodzeniem na dwóch?
    Jeżeli pracodawcę nie zainteresuje pierwsza strona, to drugiej nie
    przeczyta. Jeżeli zainteresuje - drugą przeczyta na pewno. Informacje o tym,
    że CV powinno mieć 1 stronę włóż między bajki. CV powinno mieć tylko stron
    ile potrzeba, żeby przekazać wszystkie informacje.
    = = =
    Strasznie dużo niepotrzebnych informacji. Ja (i chyba każdy) domyślam się,
    że jeśli piszesz w nagłówku swoje imie i nazwisko oraz adres poniżej, to są
    to dane osobowe. Jedną linijkę "Dane osobowe" możesz z powodzeniem usunąć.
    Podobnie z adresem i kontaktem.

    Kontakt zamieniłbym na:
    tel.: 666 666 666,
    e-mail: p...@p...pl
    = = =
    Nagłówki: "Doświadczenie zawodowe" i podrzędne w stosunku do niego "Miejsce
    pracy" i "Stanowisko" są tej samej wielkości lub me oko jest zbyt bezwładne
    o tej porze ;-)
    = = =
    Znów strasznie dużo zbędnego tekstu: "Miejsce pracy", "Stanowisko". To samo
    możesz wyrazić graficznie, stosując różnej wagi nagłówki.
    = = =
    Dlaczego nie piszesz co robiłeś na określonych stanowiskach? Napisz
    najlepiej w trzeciej osobie i postaraj się przy tym pisać w trybie czynnym
    co robiłeś (zarządzał..., sprzedawał..., kierował... etc.).
    = = =
    Języki obce to wyspa wśród innych sekcji. Dzielisz cały dokument na 2 a tu
    raptem wyskakuje podział na 3 szpalty i inne wyrównanie tekstu.
    = = =
    Miło widzieć zdjęcie. Nawet wtedy, gdy pracodawca nie wymaga. Osoba
    posiadająca twarz i do tego miłą twarz jest bardziej ludzka, wzbudza większe
    zaufanie i jest bardziej wiarygodna niż osoba bez twarzy.

    = = =

    Tak przy okazji pomyślałem sobie, że tyle się wymądrzam a przecież może moje
    CV też wartoby było poddać surowym ocenom. Ostatnio, z racji iż było ono w
    użyciu, kombinowałem z psychologią koloru, a ściśle bawiłem się w
    znajdowanie granic pomiędzy korzystnym działaniem koloru a pstrokacizną.

    Jutro wystawię na pastę ocen własne CV.

    tymczasem pozdrawiam
    m.

  • 27. Data: 2005-10-19 15:22:11
    Od: "Maciek Sobczyk" <m...@d...dopPLer>

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m...@d...dopPLer> napisał w wiadomości

    > Jutro wystawię na pastę ocen własne CV.
    Na _pastę_ ocen, he he. Byle to nie była pasta pomidorowa (*)

    pozdr.
    m.

    ---
    * pasta powstała wskutek przekroczenia naprężeń krytycznych w wartwie
    wierzchniej pomidora, któren to rozbił się na łbie dziada smucącego na
    estradzie.

  • 28. Data: 2005-10-19 15:55:41
    Od: "magia" <m...@g...pl>

> [...]
    > zbyt
    > zbity i czy wystarczająco przejrzysty. Dzięki! Mam nadzieję, że

    1. Dorzuc zdjecie, bo nie ma na czym oka zawiesic :)
    2. Stan cywilny - IMO nieistotny
    3. Wyrzuc przeplatanke miejsce pracy, stanowisko. Miejsce pracy pogrub,
    stanowisko kursywa i juz.
    4. W doswiadczeniu - wyrzuc nazwe pracownick pomocniczy (dziwacznie brzmi) i
    xzastap pomocnik, to zmiesci ci sie to w jednej linijce i nie bedzie
    takiego balaganu wprowadzac.
    5. Jezyki - nie rozbijaj na 3 kolumny tylko krotko i zwiezle, angielski -
    dobry, niemiecki - podstawowy itd.
    6. Nie pasuje mi sformulowanie "predyspozycje osobowosciowe". Wrzuc te
    proedyspozycje, prawo jazdy, obsluge komuteroa do jednego worka
    "umiejetnosci". Poza tym obsluga komputera za malo szczegolowo. kazdy pisze,
    ze zna windows i pakiet ms office.
    7. Zainteresowania. Informatyka - za ogolnie, fotografia - za dlugi link -
    nikomu nie bedzie sie chcialo zajrzec, muzyka barok - za szczegolowo,
    wystarczy Bach, Vivaldi. Poza tym wypunktuj, bo sie zlalo w jedna calosc.

    Uwagi do formatowania.
    W danych osobowych data urodzenia i 'telefon i email" wyjazdzaja przed
    szereg.
    Zdecyduj sie czy chcesz to punktowac przy pomocy punktorów czy tabulatora.
    Brzydko wyglada raz uzywanie punktorow przy doswiadczeniu, a pozniej piszesz
    od lewej znowu jezyki. Albo tak albo siak.

    Acha i teraz to sie raczej okreslenia CV uzywa a nie zyciorys.
    To tyle tak na szybko.
    Ogolne wrazenie - CV nie podoba mi sie.

    m.

  • 29. Data: 2005-10-19 18:26:40
    Od: "Marcin Delektowski" <t...@i...pl>

    Maciek Sobczyk napisał(a):

    > Jak dla mnie jest strasznie zbity. Dlaczego starasz się zmieścić na 1
    > stronie to, co można z powodzeniem na dwóch?

    Opinie są trochę rozbieżne. Wcześniej Immona napisała: "Nie ogladalam PDFa, ale
    po tym, co widze w html, mozna by to scisnac na 1 strone bez utraty estetyki."
    Być może gdyby zobaczyła PDFa, to zmieniłaby zdanie. ;-)

    Teraz poprawiłem poprzednią wersję, zgodnie z sugestiami - wydaje mi się, że CV
    nie robi już wrażania zbyt zbitego.

    Moim zdaniem dobrze jednak jest zmieścić się na jednej stronie - zwłaszcza gdy
    ma się tak ubogie życie zawodowe. Co do tego, że "jeśli pracodawcę zainteresuje
    pierwsza strona, ta zajrzy na drugą", to co jeżeli to co potencjalnie mogłoby go
    zainteresować, będzie znajdowało się na drugiej stronie? ;-)

    W każdym razie rzuć proszę teraz okiem. Mi się wydaje, że jest znośnie -
    lepiej niż na dwóch stronach.

    > CV powinno mieć
    > tylko stron ile potrzeba, żeby przekazać wszystkie informacje.

    Zgoda. I w tym właśnie przypadku wydaje mi się, że powinna jednak być jedna
    strona.

> [...]
    > się, że jeśli piszesz w nagłówku swoje imie i nazwisko oraz adres
    > poniżej, to są to dane osobowe. Jedną linijkę "Dane osobowe" możesz z

    Tak też zrobiłem.

    > Znów strasznie dużo zbędnego tekstu: "Miejsce pracy", "Stanowisko".
    > To samo możesz wyrazić graficznie, stosując różnej wagi nagłówki.

    Nie bardzo rozumiem - wyróżnić graficznie rezygnując z przeplatanki - w jaki
    sposób?
    Jeżeli zrobię dwie kolumny, to opis stanowiska nie będzie mieścił się w jednej
    lini wraz z opisem miejsca pracy.
    np.
    m-ce stanowisko:
    ulica zbieracz złomu

    > Dlaczego nie piszesz co robiłeś na określonych stanowiskach? Napisz
    > najlepiej w trzeciej osobie i postaraj się przy tym pisać w trybie
    > czynnym co robiłeś (zarządzał..., sprzedawał..., kierował... etc.).

    Nie piszę, ponieważ nie były to na tyle istotne czynności (też sugestią Immony -
    IMMO ;-) słuszną) - jedyna wartość tej informacji jest taka, że pracowałem w
    wakacje.

    > Języki obce to wyspa wśród innych sekcji. Dzielisz cały dokument na 2
    > a tu raptem wyskakuje podział na 3 szpalty i inne wyrównanie tekstu.

    Zmienione.

    > Miło widzieć zdjęcie. Nawet wtedy, gdy pracodawca nie wymaga. Osoba
    > posiadająca twarz i do tego miłą twarz jest bardziej ludzka, wzbudza
    > większe zaufanie i jest bardziej wiarygodna niż osoba bez twarzy.

    Jeżeli wysyłam drogą elektroniczną, to nie ma problemu - natomiast wydruk będzie
    raczej kiepskiej jakości. A dołączanie zdjęcia do każdej aplikacji będzie trochę
    kosztowne.

    > Ostatnio, z
    > racji iż było ono w użyciu, kombinowałem z psychologią koloru, a
    > ściśle bawiłem się w znajdowanie granic pomiędzy korzystnym
    > działaniem koloru a pstrokacizną.

    A gdzie aplikujesz, bo zastanawiam się czy sensownym jest tego typu zabawa w
    przypadku każdej aplikacji (do Urzędu np. na pewno nie).

  • 30. Data: 2005-10-19 18:41:43
    Od: "magia" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Delektowski" <t...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:dj636d$heh$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > jaki
    > sposób?
    > Jeżeli zrobię dwie kolumny, to opis stanowiska nie będzie mieścił się w

    np. tak.

    06.2004 - 10.2004 Bank PKO BP SA w mieście (pogrubione)
    - pomocnik w dziale windykacji
    (kursywa)
    po tym daj poltora odstepu i nastepne doswiadczenie. Chodzi o to , ze 1
    enter to bedzie za duzo, a poltora odstepu w sam raz.

    albo tak
    06.2004 - 10.2004 * Bank PKO BP SA w mieście (pogrubione)
    - pomocnik w dziale windykacji
    (kursywa)
    tam gdzie gwiazka daj punktator w rownej lini z innymi , a stanowisko (bez
    nazwy stanowisko) pod spodem kursywą, możesz spróbować też wciąc troche w
    stosunku do reszty i zobaczyc jak bedzie wygladalo czyli tak mniej wiecej:
    06.2004 - 10.2004 * Bank PKO BP SA w mieście (pogrubione)
    - pomocnik w dziale windykacji
    (kursywa)

    itd.
    Mi sie jeszcze to wyksztalcenie nie podoba. Ta wyliczanka z uniwersytetem.
    To tez powinno byc z punktatorami.

    m.