PracaGrupypl.praca.dyskusje › [prośba o komentarz] Kilka listów motywacyjnych

  • 31. Data: 2005-10-19 19:01:12
    Temat: Re: Modyfikacja CV; było: [prośba o komentarz] Kilka listów motywacyjnych
    Od: "Marcin Delektowski" <t...@i...pl>

    magia napisał(a):

    > 1. Dorzuc zdjecie, bo nie ma na czym oka zawiesic :)

    Co Wy tak z tym zdjęciem - naprawdę osoba rekrutująca zwraca w takim stopniu na
    to uwagę, że warto jest dołączyć gdy o to nie prosi? :-)

    [wielkie ciach słusznych uwag]

    do większości się zastosowałem.

    > Acha i teraz to sie raczej okreslenia CV uzywa a nie zyciorys.

    Skoro SIĘ używa, to może trochę zindywidualizuję moje CV i będę pisał
    "życiorys" - w końcu mam się wyróżniać? ;-) A poważnie - naprawdę to aż tak
    razi? Mi się akurat ten trend (CV)językowy średnio podoba - "życiorys" to IMHO
    ładne i adekwatne słowo.

    Czytałem Twój list dot. punktorów. Przyznam, że średnio mi one pasują w
    przypadku wykształcenia i doświadczenia zawodowego. W tej chwili zrównałem
    wykształcenie i doświadczenie zawodowe z pozostałymi wyliczankami. Co sądzisz?

    --

    Pozdrawiam,
    Marcin Delektowski

  • 32. Data: 2005-10-19 19:20:56
    Od: "magia" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Delektowski" <t...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:dj656i$qre$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > tak
    > razi? Mi się akurat ten trend (CV)językowy średnio podoba - "życiorys" to

    Nie razi. Dla mnie zyciorys ma poprostu inna forme, te punkty w CV pisane w
    formie wypracowania.
    Ale co kto woli :)

> [...]
    > przypadku wykształcenia i doświadczenia zawodowego. W tej chwili zrównałem
    > wykształcenie i doświadczenie zawodowe z pozostałymi wyliczankami. Co

    Gdzie zrownales. Nic nie widze :)
    Przynajmniej jesli o doswiadczenie chodzi.

    m.

  • 33. Data: 2005-10-19 19:36:16
    Od: "Marcin Delektowski" <t...@i...pl>

    magia napisał(a):

    > Gdzie zrownales. Nic nie widze :)
    > Przynajmniej jesli o doswiadczenie chodzi.

    Miałem problem z wysłaniem pliku na stronę, więc może jeszcze nie była
    zaktualizowana. Teraz jest zrównane - tzn. początek tekstu wyliczanki
    wykształcenia, doświadczenia jest na tej samej szerokości co pozostałe
    wyliczanki (tylko że bez kropek/punktorów).
    np.

    Wykształcenie:
    Uniwerek magister
    Doświadczenie zaw.:
    dom poszukiwanie pracy
    Dośw. pozazaw.
    * sprzątanie
    * itd.

  • 34. Data: 2005-10-19 20:21:25
    Od: "magia" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Delektowski" <t...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:dj677t$7ai$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > wykształcenia, doświadczenia jest na tej samej szerokości co pozostałe
    > wyliczanki (tylko że bez kropek/punktorów).

    I od razu lepiej :)
    Ja bym jeszcze pokombinowala z wyksztalceniem - inna forma zapisu, bo obecna
    cos tak nie lezy.
    Ale powiedzmy, ze jesli zdjecie dorzucisz to na rozmowe bym Cie zaprosila :)

    m.

  • 35. Data: 2005-10-19 20:30:20
    Od: "Marcin Delektowski" <t...@i...pl>

    magia napisał(a):

    > Ale powiedzmy, ze jesli zdjecie dorzucisz to na rozmowe bym Cie
    > zaprosila :)

    Na rozmowę z Tobą nawet cały album! ;-) Dziękuję Ci za pomoc! :-)

  • 36. Data: 2005-10-19 21:21:02
    Od: Kira <c...@W...pl>

    Marcin Delektowski wrote:

    > Co Wy tak z tym zdjęciem - naprawdę osoba rekrutująca zwraca
    > w takim stopniu na to uwagę, że warto jest dołączyć gdy o to
    > nie prosi? :-)

    Powiem Ci, że tak. Bez fotek jest to po prostu sterta
    anonimowych tak na prawdę papierów. Czytając CVkę plus
    patrząc na fotkę autora, zaczynasz mieć wrażenie że to
    rzeczywisty człowiek -- i choćby dlatego zaczynasz ciut
    mniej krytycznie patrzeć na ten papier. Ten człowiek ma
    nie tylko nazwisko i telefon, on ma już też twarz.

    Inna sprawa, że kiepska fotka potrafi wywołać bezzasadne,
    ale jednak negatywne wrażenie o człowieku, i wtedy to już
    ciężko się na samej merytoryce skupić. Dobierz po pierwsze
    odpowiednią (czyli nie z plaży ;]) a po drugie postaraj się
    druknąć CVkę z tą fotką w średniej jakości kolor i mono,
    i sprawdź czy dalej wygląda w miarę dobrze...

    Kira

  • 37. Data: 2005-10-20 07:46:47
    Od: "Maciek Sobczyk" <m...@d...dopPLer>

    Użytkownik "Marcin Delektowski" <t...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:dj636d$heh$1@inews.gazeta.pl...

    > Opinie są trochę rozbieżne. Wcześniej Immona napisała: "Nie ogladalam
    PDFa, ale
    > po tym, co widze w html, mozna by to scisnac na 1 strone bez utraty
    estetyki."
    > Być może gdyby zobaczyła PDFa, to zmieniłaby zdanie. ;-)

    No więc to jest zawsze kwestia sporna, bo to, ile będzie stron, zależy
    również od układu dokumentu (wielkości marginesów, wysokości nagłówków
    etc.). Ja swoje CV robię standardowo na dwóch, chociaż zdarzyło się i
    pięciostronicowe, ale wtedy miało tylko i wyłącznie postać papierową
    (pięciostronicowy dokument elektroniczny to biblia) i formę zbliżoną do
    oferty handlowej.

    > Teraz poprawiłem poprzednią wersję, zgodnie z sugestiami - wydaje mi się,
    że CV
    > nie robi już wrażania zbyt zbitego.

    Jest znacznie lepiej, chociaż doświadczenie zawodowe mogłoby być bardziej
    rozbite. Magia w tej kwestii się już wypowiadała, więc nie będę powielał.

    > Moim zdaniem dobrze jednak jest zmieścić się na jednej stronie - zwłaszcza
    gdy
    > ma się tak ubogie życie zawodowe. Co do tego, że "jeśli pracodawcę
    zainteresuje

    I tutaj pojawia się pytanie o to, która informacja w CV jest najbardziej
    ważna. Przyjęło się, wedle pewnej sztancy, pisać najpierw dane osobowe,
    potem wykształcenie, potem doświadczenie... tak, jakby osoba czytająca CV
    również była stworzona sztancą. Osobiście z wielkim uwielbieniem łamię tą
    zasadę, zależnie od charakteru stanowiska, formy kontaktu z potencjalnym
    pracodawcą, formy rekrutacji etc i zmieniam kolejność wykształcenia,
    doświadczenia, szkoleń etc.

    Jeżeli, jak sam przyznajesz, Twoje doświadczenie jest nikłe, pozostaw układ
    bez zmian. Uwypuklij natomiast Twój wielki atut, jakim jest
    multidyscyplinarność (filozofia, finanse, socjologia).

    > pierwsza strona, ta zajrzy na drugą", to co jeżeli to co potencjalnie
    mogłoby go
    > zainteresować, będzie znajdowało się na drugiej stronie? ;-)

    Nie wiem, bo to zależy od pracodawcy i ogłoszenia.

    > Tak też zrobiłem.
    Ale wciąż jest ich zbyt wiele. Po co piszesz:

    Imię i nazwisko:Marcin Delektowski
    Adres zamieszkania:adres
    Data urodzenia:11.08.1978
    Tel.:telefon
    Email:email

    Nie lepiej:
    Marcin Delektowski
    adres
    tel.: [tel]
    e-mail.: [email]

    No i zmień formę zapisu wieku. Tylko dlatego, że urodziliśmy się w tym samym
    roku bez kłopotu doliczyłem się ile masz lat :) Wczoraj, przy okazji cv
    jednego kandydata już musiałem wyciągać kalkularor :)

    Napisz:
    Wiek: 27 lat (ur.11.08.1978).

    Od razu będzie czytelniej.

    > Nie piszę, ponieważ nie były to na tyle istotne czynności (też sugestią
    Immony -
    > IMMO ;-) słuszną) - jedyna wartość tej informacji jest taka, że pracowałem
    > wakacje.
    Znów mam dylemat. Z jednej strony, trudno się z nią nie zgodzić, z drugiej -
    ogłoszenie WUP zawiera takie obowiązki jak analiza dokumentów i wymaga
    znajomości urządzeń biurowych. Daję głowę, że pracując krótko w PKO BP,
    jednal miałeś z nimi styczność. Reasumując: jeśli zdarzy się ogłoszenie,
    którego wymagania będą zbieżne, z tym, co dotychczas robiłeś - zastanów się,
    czy nie wpisać jednak, co robiłeś na określonym stanowisku.

    > Jeżeli wysyłam drogą elektroniczną, to nie ma problemu - natomiast wydruk
    będzie
    > raczej kiepskiej jakości. A dołączanie zdjęcia do każdej aplikacji będzie
    trochę
    > kosztowne.
    To racja. Dlatego wysyłaj głównie w formie elektronicznej. Taki dokument
    jest wygodniejszy dla wielu pracodawców.

    > A gdzie aplikujesz, bo zastanawiam się czy sensownym jest tego typu zabawa
    > przypadku każdej aplikacji (do Urzędu np. na pewno nie).
    Już jestem po aplikowaniu i od listopada zmieniam pracę :)

    pozdr.
    m.

  • 38. Data: 2005-10-20 07:53:14
    Od: "Maciek Sobczyk" <m...@d...dopPLer>

> [...]
    stopniu na
    > to uwagę, że warto jest dołączyć gdy o to nie prosi? :-)

    A dlaczego najtrudniej domokrążcy przeniknąć przez barierę domofonu?
    Twarz to wizytówka człowieka :) Człowiek bez twarzy to nie człowiek :)

    pozdr.
    m.

  • 39. Data: 2005-10-20 12:03:25
    Od: "Marcin Delektowski" <t...@i...pl>

    Maciek Sobczyk napisał(a):

    > A dlaczego najtrudniej domokrążcy przeniknąć przez barierę domofonu?
    > Twarz to wizytówka człowieka :) Człowiek bez twarzy to nie człowiek :)

    Czyli zdjęcie na pewno nie zaszkodzi, o ile jest znośne, a może pomóc.

    Wydrukowałem CV ze zdjęciem, ale moja drukarka kiepsko sobie z tym radzi i
    jakość jest fatalna.
    Wymyśliłem więc, że mogę zrobić cyfrówką zdjęcie zdjęcia a potem dać do
    wywołania po 8 sztuk na papierze 10X15 i będę miał ok 16 zdjęć za 2 zł. Tylko
    ono na pewno nie będzie wyglądać tak elegancko jak oryginał i zastanawiam się
    czy dawanie takiego wyciętego ze zdjęcia 10X15 o trochę gorszej jakości niż
    oryginał, to dalej dobry pomysł...

  • 40. Data: 2005-10-20 14:05:14
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    Marcin Delektowski <t...@i...pl> napisał(a):

    > Witam!
    >
    > Jeżeli ktoś z Was miałby chwilę czasu i chęć, to zapraszam do rzucenia okiem na
    >
    > mój życiorys i kilka (3) listów motywacyjnych, które napisałem dotychczas. Będę
    >
    > bardzo wdzięczny za wszelkie krytyczne uwagi!
    >
    > Listy, wraz z treścią ogłoszeń pod które były pisane, znajdują się pod adresem:
    >
    > http://members.chello.pl/m.delektowski/

    Cytat:

    sprzedawca mięsny (praca wakacyjna)

    Osobiście jestem wegetarianinem i jak coś takiego widzę to mi się cofa. Jest
    ryzyko, że trafisz na podobnego i kaszana. Może zamień owego "sprzedawcę
    mięsnego" na jakiś równoważnik nie tak dosadny. Do przemysłu mięsnego nie
    aplikujesz, więc chyba nic nie tracisz.