PracaGrupypl.praca.dyskusjepropozycja zmiany FaQ p.p.o › Re: propozycja zmiany FaQ p.p.o
  • Data: 2004-06-22 10:42:11
    Temat: Re: propozycja zmiany FaQ p.p.o
    Od: Nahia <n...@...portal.pl> szukaj wiadomości tego autora

    chinol [Tue, 22 Jun 2004 09:35:51 +0200]:

    > Z jednej strony jest lobby obenznanych z usenetem ludzi

    Ojezusmaria, czlowieku! Zmiana raptem kilku ustawien programu
    ktorego uzywa sie na codzien to juz jest obeznanie?... Czasem
    troszke nie przesadzasz aby?...

    > a z drugiej grupa tych, co nie maja czasu/ochoty/umiejetnosci
    > na zabawy w usenet - chca tylko dac lub przeczytac ogloszenie.

    No to albo rybki albo akwarium -- jak nie maja ochoty sie bawic
    w usenet to niech sie nie bawia. Nie ma przymusu przeciez.

    Ogloszenie mozna zamiescic w setkach roznych miejsc w Sieci, a
    niektore z tych miejsc prawdopodobnie sa czesciej czytane niz
    akurat grupy news. Jezeli ktos nie ma ochoty bawic sie w usenet
    to ma na prawde duzy wybor.

    Czemu ci wszyscy ktorzy CHCA sie w usenet bawic maja miec przez
    takiego co nie chce utrudnione zycie? Nie lapie sensu.

    > wg mnie priorytetem jest p.p.o i to, ze dala/daje prace wielu
    > ludziom.

    Przeciez reguly rzadzace p.p.p zostaly ustalone wlasnie przez
    tych ludzi ktorzy *chca* sie bawic w usenet.
    Nie przez moderatora, nie przez wlasciciela -- przez ludzi. Tu
    na tej grupie masz tych ludzi -- przekonaj ich ze zasady ktore
    istnieja sa do luftu i przeglosujcie ich zmiane.

    Moderator nie ustala ani nie zmienia zasad. Moderator moderuje
    zgodnie z tymi zasadami. Dlatego nazywamy go moderatorem.

    Wiec nie czepiajcie sie (to do wszystkich puszczajacych joby)
    moderatorow tylko zmiencie zasady. Czemu oczekujecie ze ktos
    to zrobi za Was?

    > Zapominacie drodzy lobbysci o tym, ze zwykli uzytkownicy
    > komputera czesto nie potrafia doinstalowac sobie latki na
    > swoj czytnik, czy intuicyjnie zmienic kodowanie.

    Ale czytac potrafia?

    Ja nie wiem, moze dziwna jestem, ale jak nie potrafilam
    obslugiwac nowej pralki bo za duzo pokretel miala ;) to
    przeczytalam instrukcje i sie naumialam. A podkreslam ze
    nie jestem zawodowym technikiem zajmujacym sie pralkami.

    > Tak jest i tego nie zmienicie, nawet piszac milion postow
    > typu "marny OE i jeszcze bardziej marny uzytkownik
    > nieskonfogurowanego windowsa".

    Wiec co, mamy sie do nich dostosowac? I tez zaczac olewac
    wszelkie standardy? To niedlugo zrobi sie tu taki syf ze
    czytac siebie nawzajem beda tylko uzytkownicy tego samego
    i tak samo skonfigurowanego klienta news.

    Jaki sens bedzie mial tedy usenet?

    > Mozna ich eksterminowac ?

    Mozna ich tez uczyc. Nauka nie boli.

    > Pewnie, ze mozna, ale czy to pomoze p.p.o ?

    Usenet to nie tylko p.p.o chcialam zauwazyc. Potem jeden
    z drugim idzie na inne grupy i robi to samo -- uzytkownicy
    tych grup sie denerwuja, gosc zbiera opiernicz i zyskuje
    sobie wiadoma opinie; i po co to skoro wystarczylo tylko
    przeczytac krociutka instrukcje?

    > 1. Stworzenie przez moderatorow specjalnego formularza na
    > www (chyba juz taki nawet jest) i umieszczanie na p.p.o co
    > kilka dni informacji o tym, ze mozna dac ogloszenie przez
    > taki formularz.

    Formularz istnieje i dziala. Wydaje mi sie niezlym pomyslem,
    z obsluga stron WWW jakos do tej pory wiekszych problemow
    chyba nikt nie ma.

    > Mysle, ze nikt by sie nie obrazil, gdyby moderator napisal
    > sobie skryptcik (w perlu czy czymkolwiek innym) ktory z automatu
    > sprawdzal by kodowanie ogloszenia i w przypadku blednego charsetu
    > przekodowywal by post na poprawna forme.

    A tu sie nie wypowiem, programista nie jestem, nie wiem czy
    tak sie da i ile z tym roboty... Zdaje sie ze byla tu juz
    kiedys podobna propozycja i nie przeszla. Podejrzewam ze byl
    ku temu jakis konkretny powod.

    > Tomek

    pzdr. Nahia

    --