PracaGrupypl.praca.dyskusjeprogramiści... › Re: programiści...
    From: "macko42" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: programiści...
    Date: Wed, 8 Dec 2004 13:42:21 +0000 (UTC)

    Immona <c...@W...com.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "macko42" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Pisze to powaznie - z tym, ze mam takie skrzywienie, ze dla mnie "normalne"
    > firmy to takie piszace software dla miedzynarodowych bankow, producentow
    > samochodow, technologii medycznych itp. Tam, gdzie jest profesjonalny
    > project management, a projekty sa co najmniej sredniej wielkosci (rok pracy
    > 20-30-tu osob i wiecej). Ze w wiekszosci mniejszych firm w Polsce robi sie
    > to po partyzancku i potem jest nie powiem co, to inna sprawa. :)

    sorry, za ironie, ale czy szacunek czasu/kosztu takiego projektu w
    takich "normalnych" firmach wyglada w taki sposob jak napisalas w innym poscie
    w tym watku (analityk pyta sie programisty ile zajmie mu czasu zadanie?) ;)

    powazniej - po miesiacu analizy projektu wielkosci 20-30 os/lat mozna bardzo
    niewiele powiedziec na temat jego kosztu. Ba, niewiele mozna powiedziec na
    temat tego co jest rzeczywiscie do zrobienia (pomijajac rzadkie przypadki
    bardzo typowych rozwiazan, ale nikt raczej nie zamawia dedykowanych systemow
    do typowych rozwiazan).
    W rzeczywistosci bierze sie wyliczenie, ktore sie urodzi w ciagu
    takiej "analizy" (cudzyslow nie jest przypadkowy) - czyli wyliczenie z sufitu
    i mnozy (a nie dodaje) sie przez cos co eufemistycznie nazwalas 'marginesem
    bezpieczenstwa' (ja raczej nazwalbym to 'wspolczynnikiem robienia klienta w
    balona'). Wspolczynnik jest zwykle na tyle duzy, ze potem mozna sie chwalic,
    ze ma sie "90% projektow zakonczonych w terminie".

    tylko nie wiem co jest w tym "normalnego".