PracaGrupypl.praca.dyskusjeproblemy aktywizacji pracy osób bezrobotnych › Re: problemy aktywizacji pracy osób bezrobotnych
    From: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: problemy aktywizacji pracy osób bezrobotnych
    Date: Sat, 20 Mar 2004 23:36:03 +0100

    napisał w wiadomości news:c3i3q3$6a1$1@news.onet.pl...

    > Czekaj. Co chcesz pokazac? Ze ja nie mam szans na te prace? Czy tez, ze 40
    > latek nie ma na nia szans?
    > Dlaczego tez mam wysylac swoje wlasne CV? Przeciez jak chce sie dostac na
    > takie stanowisko, to nie pisze ze mam ukonczone wyzsze studia. Jesli ktos
    > pisze to, to bez komentarza to pozostawiam

    Jak ktos ma duze "czarne dziury" w zyciorysie, to CV tez idzie do smieci,
    jesli obok sa inne, z pieknie udokumentowana kompletna przeszloscia.

    > I nie zostali nawet na uczelni?

    To akurat informacje z grup i forum o pracy, Przejrzyj archiwa i zobacz
    posty o studiach doktoranckich .Pisza ludzie robiacy je na przecxekanie.
    http://groups.google.com/groups?q=doktoranckie+group
    :pl.praca.dyskusje&start=20&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&inlan
    g=pl&group=pl.praca.dyskusje&selm=bq2anf%24gm5%241%4
    0nemesis.news.tpi.pl&rnum=28

    > Wielu powiadasz? Hmmm - jakos ci nie wierze. Napisz na priva to ci
    > udowodnie, ze sie grupo mylisz.

    Jak wspominalem, wniosek z lektury postow.Do robienia drugiego fakultetu lub
    studiow podyplomowych coraz czesciej dochodzi teraz dopytywanie sie o
    doktoranckie jako metode na podwyzszenie kwalifikacji poniewaz obecne nie
    daja pracy. Jesli uwazasz, ze tu nie mam racji i doktorat ze studiow
    doktoranckich jest gwarantem pewnego ztrudnienia to nie bede sie sprzeczal,
    poniewaz nie znam tego z praktyki.

    > Co ty nie powiesz?
    > Napisalem "Ale nie
    > wierze, ze na ochroniarza itp nie mozna isc"
    > Pytanie - czy Marek w ogole o prace poza zawodem sie staral?

    Pytales sie o jego doswiadczenia czy od razu autorytatywnie stwierdziles? I
    co wiesz o pracy "ochroniarza" ze akurat ten przyklad sobie wymysliles? Moze
    jeszcze jakies pomysly na zawod, w ktorym biora z "lapanki" bez
    doswiadczenia ( w nowym zawodzie na ktory sie stara przekwalifikowac) i nie
    patrzac na wiek?

    > Alez oczywiscie - nikt ci nie kaze pisac pelnego doswiadczenia i
    > wyksztalcenia.

    A co ma napisac, jak pracowal w jednym czy dwoch zakladach kilkanascie lat?
    Skonczyl technikum i czarna dziura? A technikum tez niepasujace, to na
    podstawowce w latach 70-ych zakonczyc kareire naukowa?

    > Niestety - ale zbyt duzo u nas ludzi, ktorzy wychowali sie pod kloszem
    > opiekunczego panstwa, a teraz nie potrafia odnalezc sie w nowej
    > rzeczywistosci. Ale oczywiscie rownamy wszystkich w dol. Zabieramy tych,
    > ktorzy sie dorobili - niewazne uczciwie czy nie. Zazwyczaj przestepcy
    nawet
    > NIPu nie maja, wiec podatkow nie placa. Ale ma byc sprawiedliwie.
    > Panstwo to, panstwo tamto.
    > W tym momencie mamy Marka, ktory jako konkurentow widzi studentow,
    > absolwentow, rencistow (z poprzednich maili).

    Jego rozzalenie i pomysly na "naprawe swiata" to jedna sprawa, natomiast
    twoje zarzuty swiadcza o kompletnej nieznajomosci realiow poszukiwania
    pracy.

    > Nie zauwazy - ze byc moze jego kwalifikacje nie przekonuja pracodawcow, ze
    > moglby sie przekwalifikowac, ze moglby wyjechac do innego miesta itp. itd.
    Przekwalifikowanie na jaki zawod? Taki, zeby warto bylo pozyczyc pieniadze
    na kurs, bo zaraz zatrudnia i bedzie z czego oddac?. Wyjazd do innego
    miasta - swietna sprawa, jak ma sie rodzine i przykladowo pracujaca zone -
    jaka pensje trzeba dostac ( i gdzie - warszawka tez juz sie dusi) zeby
    utrzymac dwa domy.

    > Nie - on liczy, ze panstwo postawi mu pod nosem zaklad pracy, gdzie on
    > bedzie pracowal 8 godzin dziennie i kasowal pieniadze. Czy jego praca
    > bedziwe komus potrzebna - to go juz nie interesuje. PRzeciez mamy w
    > konstytucji odpowiednie zapisy...

    To juz jego sprawa, jego interpretacja.Jak wspomnialem, moj post dotyczy
    Twojej nieznajomosci realiow zwiazanych z poszukiwaniem pracy. Myslalem
    podobnie, a teraz bujam sie bez roboty od ponad roku.
    Jest takie powiedzenie, ze nie wbija sie gwozdzi mikroskopem. I to nie tylko
    dlatego, ze do wbijania gwozdzi sluzy mlotek, ale po prostu dlatego, ze
    mlotkiem mozna zrobic to znacznie lepiej.
    Jesli pracodawcy do prostej pracy fizycznej zglasza sie kilkadziesiat czy
    wiecej osob na jedno miejsce i wiekszosc ma juz doswiadczenie w takiej
    robocie, mlodosc i tezyzne fizyczna, to kto sie bedzie (za wyjatkiem
    ewentualnie litosciwego znajomego) pieprzyl przyjmowaniem bylego urzednika
    czy innego pracownika biurowego w srednim wieku.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##

    ---