PracaGrupypl.praca.dyskusje[prawo pracy] zobowiazanie do podpisania › Re: [prawo pracy] zobowiazanie do podpisania
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: [prawo pracy] zobowiazanie do podpisania
    Date: Thu, 24 May 2007 21:48:13 +0200

    W wiadomości news:f33j8b$oce$1@inews.gazeta.pl malalai <m...@g...pl>
    pisze:

    > pierwsza czesc jesli dobrze pamietam jest zgodna z kodeksem pracy.
    > chodzi mi glownie o czesc ostatnia, o winie umyslnej. czy mi sie wydaje,
    > czy pod to mozna podpiac wszystko, przykladowo sytuacje gdy szkode
    > wyrzadzi ktos inny, moge byc za nia obciazona ja, bo zaniechalam
    > kontroli nad inna osoba? zaznaczam, ze nie jestem kierownikiem i
    > praktycznie nie mam zadnych osob ktorymi zarzadzam czy ktore mialabym
    > kontrolowac. czy musze ten cyrograf podpisywac??
    Nie. Nie ma w Polsce obowiązku podpisywania czegokolwiek.

    > czy jesli odmowie to
    > moga mnie na tej podstawie zwolnic??
    Na tej - nie.

    > i czy podanie do podpisania takiego
    > czegos pracownikom zarabiajacym 2000 netto jest zgodne z prawem?? czy w
    > ogole jest to zgodne z prawem??
    Powiedzmy inaczej - nie jest sprzeczne. Chcesz - podpiszesz, nie chcesz -
    nie podpiszesz.
    Całość treści tego "zobowiązania" jest pozbawiona istotnego znaczenia, gdyż
    dokładnie takie same konsekwencje przewiduje dla pracownika KP, więc
    dodatkowe oświadczenia w tej materii są zbędne (choć ich "oferowanie" nie
    jest niezgodne z prawem").
    Myślę, że podsunięcie takiego papierka to raczej prymitywny (by nie rzec -
    prostacki) zabieg socjotechniczny.
    Ja bym nie tylko nie podpisał, ale wręcz wyśmiał.
    Moja rada: cokolwiek ci podsuną, powiedzą, zasugerują - zawsze żądaj
    podstawy prawnej.

    --
    Jotte