PracaGrupypl.praca.dyskusje › praktykant

  • 1. Data: 2005-01-06 09:05:37
    Temat: praktykant
    Od: "Tomasz" <r...@W...gazeta.pl>

    Witajcie

    Mam maly sklep komputerowy.
    Zatrudniam pare osob i chcialbym dodatkowo zatrudnic praktykantow.
    Moze mi ktos objasnic jak to formalnie zrobic i gdzie potencjalnie mam ich
    szukac.
    Prosilbym o uwagi i sugestie jak to zrobic.

    Z gory dziekuje za informacje.

  • 2. Data: 2005-01-06 19:21:22
    Temat: Re: praktykant
    Od: "Mikin" <m...@v...pl>

> [...]
    > szukac.
    > Prosilbym o uwagi i sugestie jak to zrobic.

    Witam,
    jesli chodzi o szukanie i o strone formalna w zasadzie tez,
    to proponuje znalezc uczelniane biuro karier.
    Tam mozna skladac oferty. Biura karier maja swoje bazy wiec
    z kandydatami nie bedzie problemu.
    Poza tym mozna wywiesic ogloszenie na uczelniach.
    Sam jestem obecnie na praktykach, i wiem ze pracodawca
    musi przeszkolic praktykanta z przepisow BHP.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-01-06 19:40:01
    Od: "Darek" <...@...com>

    Użytkownik "Mikin" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Sam jestem obecnie na praktykach, i wiem ze pracodawca
    > musi przeszkolic praktykanta z przepisow BHP.

    Watpie zeby studenta informatyki zainteresowala praktyka w sklepie
    komputerowym. Raczej trzeba poszukac wsrod uczniow technikow
    elektronicznych. A tak przy okazji -pamietam jak kolega w technikum mial
    praktyke w sklepie - przez pol dnia kazali mu sprzatac salon. A drugie pol
    dnia wpisywal dane do komputera. I tutaj to ogloszenie tez mi pachnie
    wyzyskiem. Bo czego konkretnego mozna sie nauczyc w sklepie komputerowym?

  • 4. Data: 2005-01-06 19:42:53
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Darek <...@...com> wystukał[a]:
    > Użytkownik "Mikin" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Watpie zeby studenta informatyki zainteresowala praktyka w sklepie
    > komputerowym. Raczej trzeba poszukac wsrod uczniow technikow
    > elektronicznych.

    hm.. ale czy teraz przepisy nie wymagają aby opiekun praktyk miał
    zrobiony jakiś kurs coby mógł być tym opiekunem? Zdaje mi się, że w
    tamtym roku zmieniły się przepisy odnośnie praktyk.

    A może lepiej bezrobotnego na staż? Za wszystko płaci UP.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2005-01-06 19:46:56
    Od: "Mikin" <m...@v...pl>

    > Watpie zeby studenta informatyki zainteresowala praktyka w sklepie
    > komputerowym. Raczej trzeba poszukac wsrod uczniow technikow

    ....niekoniecznie znalezc praktyke w dobrej firmie nie kazdemu sie udaje

> [...]
    > dnia wpisywal dane do komputera. I tutaj to ogloszenie tez mi pachnie
    > wyzyskiem. Bo czego konkretnego mozna sie nauczyc w sklepie komputerowym?

    fakt nie za dzo mozna sie nauczyc.. ale lepsze to niz nic
    zalzy tez od tego czy prasktyka bedzie platna..
    pozdr

  • 6. Data: 2005-01-06 22:09:11
    Od: "Darek" <...@...com>

    > ....niekoniecznie znalezc praktyke w dobrej firmie nie kazdemu sie udaje

    Nie mowimy przeciez o IBM czy Microsoft. Na rynku jest wiele mniejszych i
    zupelnie malutkich firm zajmujacych sie administracja, programowaniem itp.
    Praktyka w sklepie to juz naprawde ostatecznosc.

  • 7. Data: 2005-01-06 22:17:31
    Od: "Marcin 'Zyga' Rudnicki" <z...@c...chip.pl>

    Postać zwana Nikiel ;-) wysłała ze swojej informatycznej jaskini o
    współrzędnych <n...@p...fm> taki oto post :

    > A może lepiej bezrobotnego na staż? Za wszystko płaci UP.

    Niestey, dopiero Up da Tobie stażystę, kiedy podpiszesz z UP, że
    gwarantujesz iż przyjmiesz do pracy stażystę po umownym czasie. Inaczej UP
    nie da Ci stażysty bo nie chce nikogo sponsorować :((

    --
    [ Marcin 'Zyga' Rudnicki ]
    [ z...@c...chip.pl ]

  • 8. Data: 2005-01-06 22:55:00
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    >Z gory dziekuje za informacje.

    Urzad Pracy?

    CanoE
    _______________________________
    www.ap.end.pl (mirror: http://www.aphoto.abc.pl)

  • 9. Data: 2005-01-06 22:56:48
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    >Niestey, dopiero Up da Tobie stażystę, kiedy podpiszesz z UP, że
    >gwarantujesz iż przyjmiesz do pracy stażystę po umownym czasie. Inaczej UP
    >nie da Ci stażysty bo nie chce nikogo sponsorować :((

    ciekawe jak sie wiec do tego ma fakt ze z osob zatrudnianych na
    stazach.. nawet na stanowiskach w roznych urzedach panstwowych
    zaledwie jakies 20%.. moze 30% zostaje na stale..

    CanoE
    _______________________________
    www.ap.end.pl (mirror: http://www.aphoto.abc.pl)

  • 10. Data: 2005-01-06 23:25:47
    Od: "Marcin 'Zyga' Rudnicki" <z...@c...chip.pl>

    Postać zwana CanoE wysłała ze swojej informatycznej jaskini o
    współrzędnych <c...@n...lubie.spamu.org> taki oto post :

    > ciekawe jak sie wiec do tego ma fakt ze z osob zatrudnianych na
    > stazach.. nawet na stanowiskach w roznych urzedach panstwowych
    > zaledwie jakies 20%.. moze 30% zostaje na stale..

    NIestety U mnie w mieście tak jest że UP nie płaci za staż bez gwarancji
    przyjęcia po odbytym stażu .....

    [ Marcin 'Zyga' Rudnicki ]
    [ z...@c...chip.pl ]
    [ GG: # 3486813 ]