PracaGrupypl.praca.dyskusje › pracownicy wobec pracodawcy...

  • 11. Data: 2005-03-05 22:44:10
    Temat: Re: pracownicy wobec pracodawcy...
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Marchewczyk" <m...@m...com> napisał w wiadomości
    news:4229f9f7$1@news.home.net.pl...

    > "Macios" <f...@s...fd> escreveu na mensagem
    > (...)
    >> >

    > http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/6.html?numer=1410&
    dok=1410.6.3.2.1.1.0.1.h
    > (...)

    > tym
    >>
    > Tak. Wlasnie dlatego wkleilem ten artykul - pierwszy nie wiem od kiedy
    > pokazujacy punkt widzenia pracodawcy. Jestem przeciwny naduzyciom w obie
    > strony, ale tez prasa podchodzi do relacji pracodawca - pracownik w sposob
    > bardzo jednostronny.

    Ja akurat czytam GP codziennie i ten artykul jest czescia wiekszego cyklu -
    otoz GP od kilku czy kilkunastu numerow bardzo intensywnie zajmuje sie
    kwestia praw pracowniczych, w dodatkach i artykulach fachowo objasniajac,
    jak walczyc z lamaniem prawa w tym zakresie, jak zbierac dowody, jak
    postepowac. Artykul nie jest wiec stronniczoscia tej gazety, lecz
    przedstawieniem w niej opinii drugiej strony podczas cyklu majacego w
    zalozeniu pomoc krzywdzonym pracownikom.

    I.

  • 12. Data: 2005-03-05 23:00:57
    Od: Jan Kowalski <J...@n...znasz.go>

    > To już trochę przesada. Samochody z reguły w praktyce palą więcej
    > niż o 1 litr na setce niż podają producenci...
    Jak komu - zależy od nogi :). U mnie zawsze więcej niż o litr mniej.

  • 13. Data: 2005-03-05 23:21:00
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "AndrzejW" <w...@c...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jotte" <t...@W...pl> napisał w wiadomości

    > Właśnie też zwróciłem na to uwagę. Daje na chleb to się żebrakowi pod
    > kościołem. Pracownikowi płaci sie za pracę. Tak jak biuru turystycznemu za
    > wczasy.

    Cytowany prezydent, u ktorego wice mam przyjemnosc pracowac, ma czasem
    sklonnosc do medialnych, mocnych wypowiedzi, ktore sa czesto skrotami
    myslowymi. Sadze, ze mial na mysli "daja im mozliwosc zarobienia na chleb",
    co juz jest prawda - to szef rozwija swoj biznes i to dzieki jego pracy i
    staraniom stanowiska w jego firmie sa potrzebne i istnieja. Wiele z tych
    stanowisk jest tego rodzaju, ze gdyby nie istnialy stworzone przez kogos w
    jego firmie, zajmujacy je ludzie nie mieliby mozliwosci zarobic na chleb
    samodzielnie zakladajac DG i je swiadczac te same uslugi samodzielnie
    znalezionym klientom. A niezaleznie od tego chcialabym prosic o nie uzywanie
    epitetow pod adresem osob tu nieobecnych. Merytoryczne doczepienie sie do
    tresci i formy slow calkowicie wystarcza do dyskusji. :)

    I.

  • 14. Data: 2005-03-05 23:57:19
    Od: "Larek" <m...@a...pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <J...@n...znasz.go> napisał w wiadomości
    > Jak komu - zależy od nogi :). U mnie zawsze więcej niż o litr mniej.

    Wiesz - jazda w korkach, np. Warszawa. Do tego dochodzi fakt, że z reguły,
    jesli jedziesz gdzieś służbowo. Twojemu pracodawcy, zalezy na czasie - to
    zwiększa oczywiście spalanie. Do tego możesz dodać rewelacje z kontroli
    czynionych przez UOKiK, z których wynika, że na niektórych stacjach licznik
    w dystrybutorze potrafi pokazywać znacznie więcej paliwa, niż faktycznie
    trafia do baku... Jest wiele czynników, niezależnych od pracownika, które
    mogą spowodować, że spalanie będzie wyższe niż to co podaje producent.

    Nawiasem mówiąc, jesteś pierwszą osobą od której coś takiego słyszę... Może
    zdradzisz co to za marka?

  • 15. Data: 2005-03-06 00:34:29
    Od: "AndrzejW" <w...@c...gazeta.pl>

    Użytkownik "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sklonnosc do medialnych, mocnych wypowiedzi, ktore sa czesto skrotami
    > myslowymi. Sadze, ze mial na mysli "daja im mozliwosc zarobienia na

    To co on robi na takim stanowisku, jeśli nie potrafi jasno wyrażać swoich
    myśli? Takie wypowiedzi przecież często są jeszcze później autoryzowane...
    Nestety, coś nie wierzę w to, iż ten pan zdaje sobie sprawę, że czasy
    systemowego niewolnictwa dawno minęły.

  • 16. Data: 2005-03-06 01:02:22
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-03-05, Jotte <t...@W...pl> wrote:
    > Wstrząsające. A najgorszy jest ten nieznośny przymus prowadzenia
    > działalności gospodarczej w połączeniu z koniecznością zatrudniania
    > pracowników. ;-)
    Wstrząsające. A najgorszy jest ten przymus zarabiania pieniędzy przez
    pracowników. Jak nie ma na jedzenie to niech się położy na torach
    i poczeka na pociąg.

    > A poważniej - proszę, oto cytat: "...pracownicy nie są uczciwi wobec tych,
    > którzy _dają_im_na_chleb_ (podkr. moje) - mówi Andrzej Malinowski, prezydent
    > Konfederacji Pracodawców Polskich".
    No, i o co chodzi z tym podkreśleniem. Jakaś nieprawda?

    > Dureń, kabotyn czy jedno i drugie?
    No, ja rozumiem samokrytykę, ale bez przesady :>

    Czesiu
    --
    [00:54] <TomekS!tsurmacz@okapi.ict.pwr.wroc.pl> a poza tym, to ja sobie
    zakładam po prostu grupy w domu i nie wiem, czego wszyscy ode mnie chcą

  • 17. Data: 2005-03-06 01:28:29
    Od: "AndrzejW" <w...@c...gazeta.pl>

> [...]

    myśli? Takie wypowiedzi przecież często są jeszcze później autoryzowane...
    Niestety, coś nie wierzę w to, iż ten pan zdaje sobie sprawę, że czasy
> [...]

    > jego firmie, zajmujacy je ludzie nie mieliby mozliwosci zarobic na chleb
    > samodzielnie zakladajac DG i je swiadczac te same uslugi samodzielnie

    Te stanowiska są tworzone tylko dlatego, że są niezbędne dla prawidłowego
    funkcjonowania firmy. Czyli dla realizacji interesów pracodawcy. Jakoś nie
    wyobrażam sobie prywatnego pracodawcy, którzy tworzy stanowiska w swojej
    firmie wyłącznie w celu "dania chleba" bezrobotnym.

    > A niezaleznie od tego chcialabym prosic o nie uzywanie epitetow pod
    > adresem osob tu nieobecnych. Merytoryczne doczepienie sie do tresci i
    > formy slow calkowicie wystarcza do dyskusji. :)

    To nie ja ;) Myslę po prostu, że tak jak krytycznie odnosimy się do osób,
    które czerpiąc wzorce z poprzedniego systemu, czują się pokrzywdzone faktem,
    że muszą zarobić na swoja pensję, tak samo krytycznie wypada sie odnieść do
    ludzi, którzy płacąc za pracę, uważają że robią łaskę i przysługę swoim
    pracownikom. Może mogliby się zastanowić, jak funkcjonowałyby ich firmy -
    gdyby nie znaleźli się ludzie chcący w nich pracować.

    Nie jestem co prawda specjalistą w tej dziedzinie, ale sądzę że dotykamy tu
    jednej z podstawowych bolączek naszego społeczeństwa. Dla pracowników
    pracodawca to wredny wyzyskiwacz - krwiopijca, który chciałby ich wyzyskać
    do granic możliwości. Odwrotnie; dla pracodawcy - pracownicy to banda
    nierobów, których on utrzymuje, a którym ciągle mało. Obie te postawy
    wynikają - jak sądze - z podobnych pobudek. Z jakiejś takiej zawiści i
    pogardy do drugiego człowieka. Czy też może braku chęci zrozumienia go. W
    każdym razie nie będzie dobrze, dopóki - niezależnie po której stronie
    barykady - nie zaczniemy pojmować umowy o pracę, jako umowy dwóch
    równoprawnych podmiotów, w której każda ze stron coś daje - aby otrzymać coś
    w zamian.

    pozdr
    Andrzej

  • 18. Data: 2005-03-06 01:41:14
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-03-06, AndrzejW <w...@c...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > ludzi, którzy płacąc za pracę, uważają że robią łaskę i przysługę swoim
    To jest Twoja interpretacja. Jakoś nie mogę się dopatrzeć nic poniżającego
    w stwierdzeniu, że pracodawca wypłacając mi pensję daje mi na chleb lub
    robi mi łaskę. Ale może to kwestia tego, że poczucie własnej wartości (choć
    niewysokie) wystarcza do tego, aby stwierdzić, iż pieniądze za wykonaną
    pracę należą mi się jak psu buda.

    Czesiu
    --
    Obyś webmasterem został
    /przekleństwo Czesia/

  • 19. Data: 2005-03-06 02:04:31
    Od: Jan Kowalski <J...@n...znasz.go>

    > Wiesz - jazda w korkach, np. Warszawa. Do tego dochodzi fakt
    Wiesz, wdaje ci się, że ja pewnie mieszkam na wsi i nocną porą
    wybieram się na wycieczki... Mam te same warunki.

    > Nawiasem mówi?c, jeste? pierwsz? osob? od której co? takiego
    > słyszę... Może zdradzisz co to za marka?
    Każda.
    Jak chcesz się nauczyć, bo nie umiesz, to polecam do wyboru (wg
    kieszeni):
    1. komputer pokładowy ze wskaźnikiem chwilowego zużycia paliwa
    2. Wakuometr (taki mierniczek podcisnienia chyba, montowany nawet
    do fiata 125p)
    Będziesz jeździć szybciej, dynamiczniej i oszczędniej niż inni.
    Ale to nie na temat. Wystarczy, jeśli zmieścisz się w tym co pisała
    magia. W państwowych firmach taksówkowych (kiedyś istniały) normy
    były podobnie liczone. Nawet mniej łaskawe.

  • 20. Data: 2005-03-06 02:32:32
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

    > coz - jak Kuba Bogu, tak Bog Kubie. Jak pracownicy maja szanowac
    > pracodawcow jak ci ostatni ich nie szanuja ?
    A ja powiem, ze jest raczej odwrotnie: jak Bog Kubie, tak Kuba Bogu ;-)
    Nie zapominajmy, ze zapedy do "zalatwiania sobie" w pracy roznych prywatnych
    spraw maja swe poczatki w minionej epoce PRL-u, i - nie ma co ukrywac - z
    takimi
    przyzwyczajeniami pracownicy weszli w nowa epoke kapitalizmu.
    A efekty sa, jakie widac.

    > Sam pracuje w prywatnej firmie, w ktorej szef co dzien odgraza sie ze
    > obnizy nam pensje do minimalnej krajowej.
    Widocznie ma powod. Nie zapominaj, ze on tam rzadzi, a nie Ty, i jego jak
    najbardziej subiektywne wrazenia sa obowiazujace - to przeciez on placi,
    wiec on ma byc zadowolony z Twojej pracy. Oczywiscie idealem by bylo,
    gdybys Ty takze byl zadowolony ze swojej pracy, ale to nie jest konieczne.
    Tak jak nie jest konieczne, zebys lubil szefa ;-)

    PiotrG