PracaGrupypl.praca.dyskusje › Powrót do kraju

  • 1. Data: 2005-03-05 09:28:05
    Temat: Powrót do kraju
    Od: n...@g...pl

    Dużo się ostatnio mówi o wyjazdach z kraju ale co z (późniejszym)
    powrotem? Pytanie do grupowych HR-owców:

    Jak sądzę otrzymujecie sporo aplikacji z zagranicy, jak to wygląda w
    praktyce? Osobiście zetknąłem się z kilkoma problemami:

    1. Brak/mało ofert. Dotyczy chyba wszytkich, którzy za granicą zajmowali
    się czymś bardziej specjalistycznym.
    2. Konflikt interesów. Nawet po znacznym obniżeniu wymagań finansowych
    jestem (lub raczej uchodzę za takiego) za drogi.
    3. Niewiarygodność. Wynika po części z (2), po części z
    nieustabilizowanej sytuacji.
    4. Małe doświadczenie (!) w pracy w kraju. Jak wiadomo, w Polsce nie
    wystarczy tylko pracowac, trzeba jeszcze mieć kontakty i łokcie.

    Jak to rozwiązują inni? Może darować sobie etat i pracować zdalnie lub
    otworzyć własną DG?

    R.

  • 2. Data: 2005-03-05 11:28:10
    Temat: Re: Powrót do kraju
    Od: "newscheck" <n...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam w zasadzie ten sam problem co ty. Po kilku latach pracy na zachodzie
    chcialbym wrocic do Polski. Moge odpowiedziec Ci w zastepstwie specow
    od HR.

    Twoje spostrzezenia sa sluszne. Do listy potencjalnych przyczyn braku
    ofert dla polskich zachodnich specjalistow dodalbym obawy Twoich przyszlych
    szefow o swoje stolki. Nie chca zatrudniac kogos z wiekszym niz oni
    doswiadczeniem, ktore naprawde streszczone w pigulce jest na 6 stronach.

    Dam Ci rade. Nie szukaj posady/pracy w Polsce. Jezeli juz, to moze ci to
    zajac troche czasu. Nie popelniaj tez bledu tego rodzaju, ze opiero jak
    przyjedziesz
    bedziesz szukal pracy.

    Ja zamiast szukac pracy otwieram firme IT w Niemczech z kolega i do Polski
    przeniesiemu jej oddzial odpowiedzialny za development.

  • 3. Data: 2005-03-05 15:00:18
    Od: n...@g...pl

    Dzieki za odpowiedz! Nie sadzilem, ze na tej grupie znajde kogos w
    podobnej sytuacji.

    Do szukania pracy w Polsce zachecilo mnie to co sie dzieje w IT.
    Pojawilo sie ledwie kilka inwestycji i "nagle" zabraklo kadry. Po cichu
    licze, ze to samo przydarzy sie mojej branzy.

    Oczywiscie masz racje co do zakladania firmy. To chyba najlepsza
    mozliwosc, niestety dosc trudna w realizacji. Poniewaz juz to
    przerabialismy ja tez dam Ci pewna rade: od samego poczatku staraj sie
    usamodzielnic, nawet kosztem spadku dochodow/jakosci pracy. Inaczej moze
    sie okazac, ze wyniesienie pracy jest niemozliwe (procedury,
    bezpieczenstwo, brak zaplecza technicznego itp.). No i jesli lubisz
    techniczna, typowo inzynierska prace - mozesz o niej zapomniec. ;-)

    Pozdrawiam,
    R.

  • 4. Data: 2005-03-05 17:45:18
    Od: "stchupack" <s...@K...vp.pl>

    Użytkownik <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 4. Małe doświadczenie (!) w pracy w kraju. Jak wiadomo, w Polsce nie
    > wystarczy tylko pracowac, trzeba jeszcze mieć kontakty i łokcie.

    Mieszkasz w Japonii? :))