PracaGrupypl.praca.dyskusje"praca w młodym zespole" - tj. do ilu lat? › Re: praca w młodym zespole - tj. do ilu lat?
  • Data: 2005-08-31 10:08:25
    Temat: Re: praca w młodym zespole - tj. do ilu lat?
    Od: "macko42" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Co to znaczy "badziewie"?
    > Nie działa w ogóle, wiesza się, czy tylko nie jest na max zaawansowane
    > technologicznie??

    jest tak tragicznie zle zrobione, ze jego utrzymanie/rozwoj jest
    ekstremalnie trudny. Mysle, ze nikt do konca nie panuje nad tym systemem
    (bo to jest praktycznie niemozliwe biorac pod uwage jego wielkosc i to
    jak jest spaprany).
    Oczywiscie sprzedaje sie ciagle niezle ;)
    technologicznie tez nie jest zaawansowane ;)

    > Nie wiem czy wiesz, że na zachód od Odry (a również w USA) część firmowych
    > użytkowników PC używa jeszcze Win 3.11 a nawet DOS - jak działa, to po co
    > zmieniać.

    wiem, ale to chyba srednio na temat.

    > To w Polsce jest tak wysoki procent chorych na informatyczny "zespół jeszcze
    > szybszego auta" :), że coraz trudniej radzić sobie z utylizacją złomowisk
    > sprzętu i softu :))

    czasem zezlomowanie jest jedynym rozsadnym wyjsciem.
    pracowales kiedys przy rozwoju systemu takiego jak opisalem wyzej?
    zapewniam Cie, ze jesli cos takiego trzeba rozwijac, to moze sie okazac,
    ze taniej jest to zrobic od nowa.
    Zreszta firma, ktorej pisze (o dziwo!) doszla do tego wniosku -
    tamten system jest powoli wypierany przez nowy. No, ale staruch jeszcze
    bedzie musial pozyc.

    > To przecież firmy informatyczne reklamami odziałowują na chorych
    > na tą chorobę twierdząc np. że "99% stron internetowych jest
    przestarzałe" :))
    > Przecież zgodnie z tą zasadą, jak powstanie np. PHP6, to PHP5 z dnia na
    dzień
    > też będzie również traktowane jako badziewie, mimo że też działa i jest
    > stosunkowo świeże :)

    nie znam sie na php, ale jesli chodzi o postep w narzedziach sluzacych
    do robienia oprogramowania, to jest to odpowiedz na rosnaca zlozonosc tegoz.
    Jesli cos tam zrobione w technologii x sprzed 10 lat dziala, to bardzo
    dobrze, ale teraz najpewniej to samo mozna zrobic szybciej, taniej i lepiej
    korzystajac z obecnych metod i narzedzi. Co wiecej (i to pewnie wazniejsze)
    obecne systemy sa tak zlozone, ze robienir ich tak jak n lat temu jest raczej
    nie mozliwe.