PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca w Irlandii?

  • 11. Data: 2006-07-20 08:28:03
    Temat: Re: praca w Irlandii?
    Od: "Krzysztof M," <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    s...@g...com napisał(a):

    > W Polsce programista Java z doswiadczeniem nie powinien miec problemow
    > ze znalezieniem pracy za 5-6 tys zloty. Koszty =BFycia w Irlandii s=B1
    > ok 4 razy wy=BFsze - upraszczajac 1 PLN - 1 euro. Mo=BFesz zaoferowac
    > zarobki powyzej 60 tys euro rocznie???

    5-6 tys. - wolne żarty. Niby gdzie. Tylko jeszcze zdefiniuj mi pojecie
    doświadczony.

  • 12. Data: 2006-07-20 08:46:15
    Od: r...@e...ie

    > Tak z ciekowaści, ile tam zarabia programista?

    Zarobki zaczynaja sie od 45 tys. euro rocznie, ale jezeli ma sie duze
    doswiadczenie mozna liczyc nawet na powyzej 60, jak to w jednym z
    postow pytano. Na pewno nizsze zarobki sa w firmach o znanych nazwach i
    do tego ciezej w nich awansowac.

    Odnosnie postu o profesjonalizm zamieszczania przeze mnie watkow na
    grupach, to powiem tylko tyle, ze jezeli na ogloszenie na portalach
    internetowych platnych odpowiada bardzo malo ludzi, trzeba wykorzystac
    wszelkie mozliwosci dotarcia do adresatow...

    Zgadzam sie w zupelnosci, ze kazdy ma wybor gdzie chce pracowac, ja
    jednak nie zaluje swoje wyjazdu. Uwazam, ze na pewno jest o wiele
    latwiej i wreszcie odpoczywam i nie stresuje sie. Na pewno kiedys wroce
    do naszego kochanego kraju.
    Koszty zycia? Faktycznie zywnosc jest nie wiele drozsza i rozrywka, ale
    na pewno nie 4krotnie!!! Kosmetyki i elektronika sa dokladnie w tej
    samej cenie.

    Nie przestraszcie sie tylko wymaganiami, ktore sa zawarte w tych
    ogloszeniach! Zazwyczaj konczy sie to na przyjmowaniu osob z o wiele
    mniejszymi kwalifikacjami. Tym bardziej ze Polacy sa o wiele zdolniejsi
    i maja szeroka wiedze, latwiej im sie nauczyc czegos innego. Tutaj
    programista jest specjalista w jednej dziedzinie i to wszystko. Dlatego
    czesto Polak jest premiowany za elastycznosc i nowe pomysly.

    Mam nadzieje ze komus to pomoze.
    Pozdrawiam,

  • 13. Data: 2006-07-20 09:19:24
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    r...@e...ie wrote:

> [...]
    > internetowych platnych odpowiada bardzo malo ludzi, trzeba wykorzystac
    > wszelkie mozliwosci dotarcia do adresatow...

    Irlandia jest malo atrakcyjna z powodu okropnej pogody (wieje ponoc
    bardzo) i niedostatku rozrywki. Na to sie w kazdym razie skarzyli ci,
    ktorzy tam byli. Dobry i doswiadczony programista Javy znajdzie w tej
    chwili prace w takim rozwinietym kraju, jaki wybierze i otwarty rynek
    pracy vs. koniecznosc zdobywania zezwolen nie stanowi duzej roznicy. (Ja
    zachecam programistow do zainteresowania sie Nowa Zelandia -
    zapotrzebowanie tez tu jest.)

> [...]
    > jednak nie zaluje swoje wyjazdu. Uwazam, ze na pewno jest o wiele
    > latwiej i wreszcie odpoczywam i nie stresuje sie. Na pewno kiedys wroce

    Ja i moj programista chyba juz nie wrocimy.

    > Nie przestraszcie sie tylko wymaganiami, ktore sa zawarte w tych
    > ogloszeniach! Zazwyczaj konczy sie to na przyjmowaniu osob z o wiele
    > mniejszymi kwalifikacjami.

    Super zachecajaca dla osoby spelniajacej wymagania musi byc ta
    informacja, ze w razie czego nie bedzie pracowac wsrod osob na swoim
    poziomie, tylko bedzie sie musial meczyc z zespolem "z o wiele
    mniejszymi kwalifikacjami". :D

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 14. Data: 2006-07-20 09:27:59
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Immona napisał(a):

    > Ja i moj programista chyba juz nie wrocimy.

    to zwróć kasę jaką wsadziło polskie państwo w waszą edukacje.

  • 15. Data: 2006-07-20 09:38:07
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Tomek wrote:

    > to zwróć kasę jaką wsadziło polskie państwo w waszą edukacje.

    <ziew> Moja rodzina placila i placi swoje podatki, ja w czasie
    pracowania w PL tez oddalam panstwu, co mu sie nalezalo. I podejrzewam,
    ze w bilansie "zaplacone panstwu" vs. "otrzymane od panstwa" wyszlismy
    raczej na minus.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 16. Data: 2006-07-20 09:39:16
    Od: r...@e...ie

> [...]
    > informacja, ze w razie czego nie bedzie pracowac wsrod osob na swoim
    > poziomie, tylko bedzie sie musial meczyc z zespolem "z o wiele

    Z doswiadczenia wiem, iz aby dopasowac osobe w 100% do profilu jest
    bardzo ciezko. Jednak mysle, ze Polacy sa po prostu zdolniejsi i jezeli
    w swoim CV nie spelniaja jednego z puntkow okreslonych w wymaganiach,
    nie oznacza to, ze to ich dyskwalifikuje. Wdrozenie sie w nowa
    technologie na pewno zajmie im mniej czasu niz przecietnemu
    Irlandczykowi. Im z kolei latwiej spelnic te wymagania, bo juz
    funkcjonuja na tym rynku, ale sa moim zdaniem o wiele mniej rozwojowi.

    Nikt tutaj sie nie meczy z zepolem! Lepsi pracownicy sa szybko
    zauwazani i doceniani! To nie tak jak w Polsce czesto slyszalem "dobra
    robota! ale poczekaj jeszcze miesiac, moze dostaniesz podwyzke,
    pomyslimy moze o awansie...(i tak w kolko)" Tutaj to jest nie do
    pomyslenia!

    BTW: Nowa Zelandia... hmmm tez o niej marze, ale stad juz jestem o
    wiele blizej niz bedac w Polsce.

  • 17. Data: 2006-07-20 09:39:22
    Od: r...@e...ie

  • 18. Data: 2006-07-20 10:04:00
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@v...pl> napisał w wiadomości

    > to zwróć kasę jaką wsadziło polskie państwo w waszą edukacje.

    Rozumiem, że Ty już wsadziłeś cokolwiek we "wspólne dobro" ? Bo nie dopuszczam
    do siebie myśli, że po prostu zazdrościsz :)

    e.

  • 19. Data: 2006-07-20 10:06:05
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    r...@e...ie wrote:

> [...]
    > Irlandczykowi. Im z kolei latwiej spelnic te wymagania, bo juz
    > funkcjonuja na tym rynku, ale sa moim zdaniem o wiele mniej rozwojowi.

    I co, tyle samo bedzie dostawal, ile bylo w budzecie przeznaczone dla
    osoby o wiekszym doswiadczeniu?

    Ogolnie, niepowaznie to wyglada. Jak wymagania sa w rzeczywistosci
    nizsze niz w ogloszeniach, to czemu nie umiescic w ogloszeniach tych
    rzeczywistych wymagan? Obyczaj zawyzania wymagan w ogloszeniu wobec
    rzeczywiscie potem stosowanych w rekrutacji to jedna ze specjalnosci
    "polskiej szkoly rekrutacyjnej". I jest to bez sensu.

> [...]
    > robota! ale poczekaj jeszcze miesiac, moze dostaniesz podwyzke,
    > pomyslimy moze o awansie...(i tak w kolko)" Tutaj to jest nie do

    Twoje skakanie z radosci i gloszenie na caly swiat jej powodu pt.
    normalnosc budzi we mnie zazenowanie. Moze w Polsce trudniej bylo sie
    spotkac z normalnoscia, ale przerazajace jest dla mnie za kazdym razem
    zetkniecie sie z kims, kto uznal nienormalne za normalne do tego
    stopnia, ze gdy sie spotyka sie z normalnoscia, uwaza ja za cos
    wybitnego, wyjatkowego etc. To jakby ktos sie zachwycal w dzisiejszych
    czasach np. telefonem komorkowym.

    > BTW: Nowa Zelandia... hmmm tez o niej marze, ale stad juz jestem o
    > wiele blizej niz bedac w Polsce.

    Chyba pod wzgledem umiejetnosci w angielskim, bo te w kraju
    anglojezycznym da sie wycwiczyc o wiele lepiej niz w Polsce. Obywatele,
    rezydenci czy osoby mieszkajace w IE czy UK nie maja zadnych przywilejow
    w ubieganiu sie o rezydenture NZ w porownaniu do np. Polaka czy
    Chinczyka. Chyba ze chodzi Ci o to, ze masz lepsze polaczenie lotnicze
    niz bys mial z dowolnego polskiego miasta :)

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 20. Data: 2006-07-20 10:37:57
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    entroper napisał(a):

    > Rozumiem, że Ty już wsadziłeś cokolwiek we "wspólne dobro" ? Bo nie dopuszczam
    > do siebie myśli, że po prostu zazdrościsz :)

    jak bym chciał to już by mnie tu nie było, miałem już propozycje pracy
    za granicą za dość pokaźne pieniądze (jak dla mnie a tu nie zarabiam
    źle) ale wszyscy potrafią tylko ponarzekać podwinąć ogon z jechać na
    zmywak. Może próbować coś zrobić jak jest źle, samemu się zmierzyć z
    problemami.