PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca w Anglii (programista)

  • 1. Data: 2007-03-26 09:11:58
    Temat: praca w Anglii (programista)
    Od: jobineng <j...@g...com>

    Witam,
    Wiem, ze kiedys byly poruszane tematy o wyjezdzie do Ang. za tzw.
    "chlebem" ;) ale wlasnie nie moge znalesc w arch. grupy, totez
    zadaje jeszcze raz to pytanie "jak najlepiej zahaczyc sie w Anglii?",
    jak nawiazac kontakt z jakas firma etc.? jakies pomoce adresy macie
    moze? Najbardziej mi zalezy( a raczej mi zalezy TYLKO), na pracy na
    stanowisku: programista asp.net.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-03-26 09:47:18
    Temat: Re: praca w Anglii (programista)
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    jobineng wrote:

> [...]
    > jak nawiazac kontakt z jakas firma etc.? jakies pomoce adresy macie
    > moze? Najbardziej mi zalezy( a raczej mi zalezy TYLKO), na pracy na

    Szukasz ogloszen o takich stanowiskach na Necie. Blisko 100% ogloszen
    dla programistow jest zamieszczanych na Necie - w portalach
    ogloszeniowych i na stronach firm.
    Wysylasz CV.
    Moze pomoc zrobienie tej akcji juz bedac w UK albo deklarujac, kiedy i
    tak zamierzasz przyjechac do UK, poniewaz tam czas i wydatki kandydata
    sie szanuje na tyle, ze ludziom jest glupio zapraszac na rozmowe kogos,
    kto bedzie musial specjalnie na nia leciec samolotem z innego kraju,
    jest nie sa niemal na pewno zdecydowani akurat jego przyjac.

    Twoje pytanie zdradza dosc przerazajacy brak zaradnosci. W dodatku jest
    w Sieci masa miejsc poswieconych dyskusji konkretnie o pracy w Anglii i
    "zahaczaniu sie" tam, pl.praca.dyskusje specjalizuje sie w dyskusji o
    polskim rynku pracy.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 3. Data: 2007-03-26 13:22:23
    Od: jobineng <j...@g...com>

    > Szukasz ogloszen o takich stanowiskach na Necie. Blisko 100%

    bez przesady

> [...]
    > jest nie sa niemal na pewno zdecydowani akurat jego przyjac.
    >
    > Twoje pytanie zdradza dosc przerazajacy brak zaradnosci.

    oj nie prawda, mi chodzi o jakies sprawdzone metody czy cos, jakies
    SPECJALNE PORTALE zajmujace sie wylacznie "exportem ludzi na zachod", a
    nie same oferty pracy w UK. Bardzo duzo stron przegladalem z ofertami
    [UK], owszem pracy dla dev. jest multum, lecz [podkreslam] chodzi mi o
    jakies sprawdzone portale.

    W dodatku jest
    > w Sieci masa miejsc poswieconych dyskusji konkretnie o pracy w Anglii i
    > "zahaczaniu sie" tam,

    ok, mozesz mi wkleic jakies linki dla developerow?

  • 4. Data: 2007-03-26 13:32:24
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

    > wizzair.pl

    potwierdzam. chyba najładniejsze i baaardzo upszejme dziewczyny.

    ale nie odchodząc od głównego wątku - o ile znam rynek brytyjski (a jestem na nim od
    niemal roku) to najprostrza meoda jest najskuteczniejsza, a mianowicie znaleźć
    pracodawcę/zleceniodawcę, wykonać robotę (mozliwie najdłużej, bo zwykle stawki są
    godzinowe) i zainkasować kaskę.

    I na zupełnym marginesie - jak ma byc przekonany pracodawca o zatrudnieniu kogoś z
    zagranicy, jezeli ten ktoś nawet nie ma zezwolenia na pracę (prawie że formalność,
    ale znajdź mi człowieka ktory lubi formaności...)
    Tak że realizację pomysłu pt. UK proponowałbym robić dwutorowo - po pierwsze
    oczywiście szukac pracodawcy, a po drugie wiedziec dokladnie co ma sie do zobienia i
    jakich formalnosci trzeba dokonać. Pominę drobną kwestię rachunku bankowego... A
    pracodawca nie będzie na pewno dawać gotówki do ręki. Zreszta jak juz zostało tu
    napisane, grupa dotyczy polskich realiów związanych z praca a nie zagranicznych

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

  • 5. Data: 2007-03-26 13:57:03
    Od: "kooriyoo" <k...@g...com>

    > ok, mozesz mi wkleic jakies linki dla developerow?

    google.co.uk

  • 6. Data: 2007-03-26 14:20:53
    Od: Bartek <b...@i...pl>

    kooriyoo napisał(a):

    > wizzair.pl

    LOL ;-)

  • 7. Data: 2007-03-26 20:10:26
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    grom@x wrote:
    > I na zupełnym marginesie - jak ma byc przekonany pracodawca o
    > zatrudnieniu kogoś z zagranicy, jezeli ten ktoś nawet nie ma
    > zezwolenia na pracę

    mówimy o zatrudnieniu osób z polskim paszportem w UK? W takim razie nie
    ma zezwolenia na pracę, zamiast tego rejestracja w Home Office. I
    pracownik sam się tym zajmuje w ciągu miesiąca od podjęcia pracy. Chyba
    że założy działalność, wtedy ma jeszcze prościej.

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 8. Data: 2007-03-26 20:10:30
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    jobineng wrote:
    > zadaje jeszcze raz to pytanie "jak najlepiej zahaczyc sie w Anglii?",
    > jak nawiazac kontakt z jakas firma etc.? jakies pomoce adresy macie
    > moze? Najbardziej mi zalezy( a raczej mi zalezy TYLKO), na pracy na

    www.jobserve.com . Powodzenia.

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 9. Data: 2007-03-27 05:52:06
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    jobineng wrote:

    > bez przesady

    No dobra: pewna grupe pracownikow rekrutuje sie poprzez headhunterow i
    zawsze jest grupa stanowisk obsadzanych poprzez polecenia. Ale jak firma
    daje tradycyjne ogloszenie, to w tej branzy daje je niemal zawsze na
    Necie - choc nie musi go dawac wylacznie na Necie.

> [...]
    > nie same oferty pracy w UK. Bardzo duzo stron przegladalem z ofertami
    > [UK], owszem pracy dla dev. jest multum, lecz [podkreslam] chodzi mi o

    Ale o co Ci chodzi? chcialbys jechac majac zalatwione przez firme
    wszystko od mieszkania poprzez sprawy urzedowe po dojazdy do pracy?

    Cos takiego sie zdarza w dwoch przypadkach: wybitnych specjalistow
    traktowanych po krolewsku (wzglednie ludzi majacych specjalistyczne i
    bardzo mierzalne kwalifikacje, na ktore jest duze zapotrzebowanie, np.
    pielegnierki i lekarzy) oraz niewykwalifikowanych robotnikow
    przyjezdzajacych do jakiejs fatalnej pracy z fatalnym zakwaterowaniem, z
    ktorych pensji pobierany jest zwykle dosc wysoki haracz za to
    zaopiekowanie sie. W srednim segmencie rynku, a podejrzewam, ze do tego
    sie zaliczasz, nie slyszalam o przypadkach eksportu ludzi "all
    inclusive". Sam znajdujesz prace i sam zalatwiasz wszystkie rzeczy
    zwiazane z osiedlaniem sie, korzystajac z informacji udzielanych przez
    pomocnych ludzi na forach i realu.

    I.

  • 10. Data: 2007-03-27 07:07:44
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

    > mówimy o zatrudnieniu osób z polskim paszportem w UK? W takim razie nie
    > ma zezwolenia na pracę, zamiast tego rejestracja w Home Office. I

    A czy przypadkiem nie nosi to nazwy "work permit" ? oczywiscie, ze dla polaków to
    proforma (a raczej wizyta na poczcie, 70 ft i pozniej rozmowa z odpowiednim
    urzednikiem)

    i nie chodzi tu o dyskusje nad konkretami, raczej zwrócenie uwagi osobie chcącej
    wyjechac na wyspy o czym powinna pomysleć na samym poczatku poza faktycznym szukaniem
    pracy.