PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa na czas okreslony?

  • 1. Data: 2007-03-25 22:24:07
    Temat: umowa na czas okreslony?
    Od: "MiPl" <m...@p...onet.pl>

    Podpisalem umowe, w ktorej zawarty jest czas jej trwania: 01.03.2007 - 31.12.2007
    Jest to druga umowa u tego pracodawcy. Poprzednia byla na okres 3 miesiecy. Z
    definicji, chyba jest to umowa na czas okreslony.
    Na umowie jest okreslony miesieczny czas wypowiedzenia.
    Czy obowiazuja mnie wlasnie ten miesieczny okres wypowiedzenia, czy moze 2
    tygodniowy okres wypowiedzenia dotyczacy umow na czas okreslony?

    Michal

  • 2. Data: 2007-03-26 10:05:45
    Temat: Re: umowa na czas okreslony?
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia 26 Mar 2007 00:24:07 +0200, MiPl <m...@p...onet.pl>
    w <2...@n...onet.pl> napisał:

> [...]
    > Czy obowiazuja mnie wlasnie ten miesieczny okres wypowiedzenia, czy moze 2
    > tygodniowy okres wypowiedzenia dotyczacy umow na czas okreslony?

    Mozliwości masz takie:
    a) żaden, bo KP mówi o dwutygodniowym zawartym w umowie, a takiego
    zawartego nie ma
    b) dwutygodniowy, bo o takim mówi KP, a umowa nie może być mniej
    korzystna niż nadrzędny akt prawny, oraz w umowie jest przewidziany
    okres wypowiedzenia
    c) miesięczny, bo miesiąc jest dłuższy od 2 tygodni i jest przewidziany
    w umowie.

    A tak na prawdę, to w przypadku konfliktu interesów - na przykład: ty
    znalazłeś lepszą pracę od za dwa tygodnie, a twój pracodawca jednak
    wolałby miesiąc, olałeś jego wolenie a on wpisał ci dyscyplinarkę, tobie
    się to nie podoba - zadecyduje o tym sąd.

    > Michal

    ja czyli jakub
    Revoke.