PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca na umowę zlecenie › Re: praca na umowę zlecenie
    From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca na umowę zlecenie
    Date: Tue, 07 Dec 2004 19:59:53 +0100

    Greg; <cp2504$1re$1@news.onet.pl> :

    > Dokładnie. To, że zleceniodawca ma raj wynika tylko z tego, że wykorzystuje
    > albo trudną sytuację zleceniobiorcy, albo... jego niewiedzę. Zapoznaj się
    > Elite z odpowiednim rozdziałem w kodeksie cywilnym. O ile się nie mylę to
    > nie musisz ciągle siedzieć w biurze. Jeśli chcesz coś załatwić na mieście to
    > idź.

    Greg ja rozumiem, że chcesz być obiektywny, a Elite nie dostrzega
    rzeczywistości pomstując na "zły" los studenta. To może grupowo
    przypomnę, że tylko wtedy [umowa zlecenia] opłaca się "zatrudnić"
    studenta, bo nie ma obciążeń ZUSowskich. Gdyby nie ten "zły" los Elite,
    to pracy najprawdopobniej by nie dostała. Z drugiej strony zapewne jej
    pracą byłby zainteresowany inny student [tak, bo ten "zły" los studentów
    sprowadza się tylko do tego, że to nimi są często zainteresowani
    pracodawcy, a nie "staruszkami" w wieku 26 lat i wyżej], więc kroki
    "samobójcze" niech podejmuje z rozwagą, bo inaczej jej miejsce zajmie
    inny student - na pewno żadnego staruszka pracodawca nie zatrudni [więc
    co mają powiedzieć "staruszkowie", z którymi pracodawca nawet słowa nie
    będzie chciał zamienić?].

    Umowa zlecenia to umowa cywilnoprawna dopuszczająca wszelkie udziwnienia
    na drodze negocjacji zleceniodawcy i zleceniobiorcy - nawet płatne
    urlopy, chorobowe itd. - ja bym jednak nie przesadzał, no chyba że Elite
    ma już zaklepaną nową pracę - jak nie ma, to niech się trochę zastanowi
    nad wojowaniem argumentami z Kp i PIPem [na to ostatnie może sobie
    spokojnie poczekać, aż skończy pracę ;)].

    Flyer