PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca na umowę zlecenie › Re: praca na umowę zlecenie
    From: "Andrzej Wozniak" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca na umowę zlecenie
    Date: Tue, 7 Dec 2004 01:49:54 +0100

    Użytkownik "Tomasz Jurek" <t...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:cp2oes$p72$1@nemesis.news.tpi.pl...
    Jeśli

    > włączam się w dyskusje bo mnie dotyczy przypadkowo.
    >
    > czy w takim razie jeśli jestem lektorem w szkole od kilku lat i co miesiąc
    > podpisuję zlecenie na 3000 brutto to dzięki PIP mogę narobić pracodawcy
    > problemów?

    To zależy, jak wygląda ta praca. O ile się orientuje, lektorzy w prywatnych
    szkołach językowych mają wolną rękę w realizacji programu (ale tu mogę pisać
    głupoty), a godziny pracy ustalają bezpośrednio ze studentami. Tak więc
    ciężko tu raczej dopatrzyć się stosunku pracy i PIP nie wykaże
    zainteresowania w tej sprawie. Wygląda to na klasyczną umowę zlecenie.

    Ze stosunkiem pracy mamy do czynienia przede wszystkim wtedy, gdy praca
    odbywa się pod nadzorem kierownika, i w godzinach narzuconych przez
    pracodawcę. Jeśli zlecenie tak właśnie wygląda można próbować powalczyć. Z
    podkreśleniem na słowo "próbować"

    pozdr
    AW