PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca na umowę zlecenie › Re: praca na umowę zlecenie
    From: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca na umowę zlecenie
    Date: Mon, 6 Dec 2004 18:30:14 +0100
    Sender: o...@o...pl@gw2.interpc.pl

    Andrzej Wozniak w news:cp1e7j$8b9$1@inews.gazeta.pl napisał(a):

    > Nie taki znowu raj ;) Zawsze taki "zleceniodawca" musi się liczyć z
    > tym, że poprosisz np. PIP o pomoc w uznaniu tego zlecenia za stosunek
    > pracy.

    Dokładnie. To, że zleceniodawca ma raj wynika tylko z tego, że wykorzystuje
    albo trudną sytuację zleceniobiorcy, albo... jego niewiedzę. Zapoznaj się
    Elite z odpowiednim rozdziałem w kodeksie cywilnym. O ile się nie mylę to
    nie musisz ciągle siedzieć w biurze. Jeśli chcesz coś załatwić na mieście to
    idź. Jeśli Twój zleceniodawca będzie się rzucać to przypomnij mu, że
    podpisaliście umowę zlecenie, a nie umowę o pracę. Ty musisz tylko w
    określonym czasie wykonać zlecenie. Jeśli to zrobisz to cała reszta nie ma
    znaczenia - Ty decydujesz kiedy i jak długo zlecenie wykonujesz. Jeśli z
    powodu Twojego wyjścia zleceniodawca będzie chciał rozwiązać umowę to
    będziesz mogła domagać się odszkodowania, bo nie sądze aby znalazł ważne
    powody. Nie jestem pewien czy ewentualna "utrata zaufania" mogłaby zostać
    uznana za ważny powód. Może warto byłoby skonsultować się z prawnikiem. Tyle
    tylko, że wynagrodzenie za zlecenie pewnie by tego nie pokryło. Może więc
    chociaż na grupie prawo zadać pytanie, albo z jakimś doradcą w PUP
    (zazwyczaj jest na etacie ktoś kto udziela porad prawnych) porozmawiać.

    pozdrawiam
    Greg

    P.S. Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, więc mogę pisać głupoty.
    Proszę osoby z wiekszym doświadczeniem i wiedzą o ewentualną korektę. Jeśli
    korekty nie będzie to wcale nie musi oznaczać, że nie popełniłem błędu - być
    może nie ma nikogo, albo nikomu się nie chce poprawiać mojej wypowiedzi ;-)