PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca na pół etatu

  • 1. Data: 2002-05-13 07:04:05
    Temat: praca na pół etatu
    Od: "marcin" <n...@f...of.pl>

    witajcie

    pracuję na pół etatu od 1 lutego. Moje pytania są następujące:
    - czy w tym przypadku po przepracowaniu roku będzie mi przysługiwał
    zasiłek dla bezrobotnych,
    - czy pracując na pół etatu prawo do urlopu tak samo się nabywa jak przy
    pracy na cały etat, czy są jakieś różnice?

    Gdzieś słyszałem, żeby otrzymać prawo do zasiłku po przepracowaniu roku
    można pracować na niepełny etat, ale zarobki muszą być nie mniejsze niż
    najniższa krajowa. Czy tak faktycznie jest?

    --
    pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2002-05-13 21:59:11
    Temat: Re: praca na pół etatu
    Od: "mario_79" <p...@h...pl>

    > można pracować na niepełny etat, ale zarobki muszą być nie mniejsze niż
    > najniższa krajowa. Czy tak faktycznie jest?

    Tak faktycznie jest!

  • 3. Data: 2002-05-14 15:36:30
    Od: "joanna pawlowska" <h...@w...pl>

    Użytkownik "marcin" <n...@f...of.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > można pracować na niepełny etat, ale zarobki muszą być nie mniejsze niż
    > najniższa krajowa. Czy tak faktycznie jest?

    Z tego co wiem ( a pracowałam przez 10 m-cy na pełny etat tyle, że umowę
    miałam na pół ) nie będzie Ci przysługiwał żaden zasiłek. Pocieszające co?

  • 4. Data: 2002-05-14 18:59:00
    Od: "marcin" <n...@f...of.pl>

    Użytkownik "mario_79" <p...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Tak faktycznie jest!

    no to fajnie. ale ...
    Czy pensja zasadnicza musi być większa od najniższej krajowej czy cała
    pensja (płaca zasadnicza + prowizje + premie, itp)?

    --
    pozdrawiam
    Marcin

  • 5. Data: 2002-05-14 19:01:39
    Od: "marcin" <n...@f...of.pl>

    Użytkownik "joanna pawlowska" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Z tego co wiem ( a pracowałam przez 10 m-cy na pełny etat tyle, że
    umowę
    > miałam na pół ) nie będzie Ci przysługiwał żaden zasiłek. Pocieszające
    co?

    ten post wyżej bardziej mi się podobał
    są dwie różne odpowiedzi, czy ktoś to mi może uściślić?

    --
    pozdrawiam
    Marcin

  • 6. Data: 2002-05-16 12:23:41
    Od: "Monika" <m...@i...pl>

    Zeby dostac zasilek dla bezrobotnych musisz spelniac 2 warunki mianowicie:
    1. nieprzerwanie przez 1,5 roku musisz byc zatrudnionym ,
    2. pensja za Twoja prace musi byc nie mniejsza niz najnizsza krajowa
    A teraz juz rozwialam Twoje watpliwosci?
    Monika

  • 7. Data: 2002-05-20 10:17:55
    Od: "robert" <r...@i...pl>

> [...]
    > 2. pensja za Twoja prace musi byc nie mniejsza niz najnizsza krajowa
    > A teraz juz rozwialam Twoje watpliwosci?

    dobrze, a co, jesli przez dwa lata pracowalem na calym etacie, a teraz
    pracuje od pol roku na pol etatu, czy jesli zostane zwolniony przysluguje mi
    zasilek, czy nie przysluguje???

  • 8. Data: 2002-05-21 09:03:58
    Od: "Monika" <m...@i...pl>

    Użytkownik "robert" <r...@i...pl> napisał w wiadomości

    > dobrze, a co, jesli przez dwa lata pracowalem na calym etacie, a teraz
    > pracuje od pol roku na pol etatu, czy jesli zostane zwolniony przysluguje
    mi
    > zasilek, czy nie przysluguje???

    Niestety nie przysluguje Ci zasilek, no chyba ze pensja na te pol etatu to
    wlasnie ta najnizsza krajowa jezeli mniej to niestety nie...
    U mnie w firmie byla podobna sytuacja...