PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca dla niestudenta

  • 1. Data: 2003-06-11 16:18:16
    Temat: praca dla niestudenta
    Od: "mm" <i...@o...pl>

    Dlaczego wszędzie chcą zatrudniać tylko studentów??
    nawet do takich prac jak kasjer, sprzedawca, magazynier, wytwórca pizzy,
    pracownik obsługi mcdonalds itp?
    czy chodzi o to, że taki pracownik będzie chciał zostać tam na stałe z
    braku wykształcenia, a w tych miejscach musi odbywać się duża rotacja?
    czy pracodawcy nie płacą jakichś stawek zatrudniając studentów?
    obecnie trzeba mieć studia nawet do kopania rowów?

  • 2. Data: 2003-06-11 16:26:44
    Temat: Re: praca dla niestudenta
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <bc7kog$3ub$1@news.onet.pl>, mm wrote:
    > Dlaczego wszędzie chcą zatrudniać tylko studentów??
    > nawet do takich prac jak kasjer, sprzedawca, magazynier, wytwórca pizzy,
    > pracownik obsługi mcdonalds itp?

    Za studenta nie odprowadza się składek ZUS.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 3. Data: 2003-06-11 16:56:37
    Od: "mm" <i...@o...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    .
    > Za studenta nie odprowadza się składek ZUS.

    Ok, teraz rozumiem, w związku z tym mam pytanie:
    jak weryfikowane jest to, że faktycznie się ucze?
    Mogę skłamać przy rekrutacji i powiedzieć, że jestem studentem,
    przyjmują mnie i nie odprowadzają stawek na ZUS.
    Kiedy i gdzie to wypłynie na wierzch? a może ich zaskarżyć, za to że nie
    płacą na mnie Zusu? ;)

  • 4. Data: 2003-06-11 17:04:33
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <bc7n0f$94p$1@news.onet.pl>, mm wrote:
> [...]
    > przyjmują mnie i nie odprowadzają stawek na ZUS.
    > Kiedy i gdzie to wypłynie na wierzch? a może ich zaskarżyć, za to że nie

    Od razu wypłynie. :) Nie ma co kombinować.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 5. Data: 2003-06-12 05:32:04
    Od: "Marek" <m...@d...pl>

    Użytkownik "mm" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przyjmują mnie i nie odprowadzają stawek na ZUS.
    > Kiedy i gdzie to wypłynie na wierzch? a może ich zaskarżyć, za to że nie

    Wypłynie, bo na starcie musisz dać zaświadczenie z uczelni że jesteś
    studentem. :(

  • 6. Data: 2003-06-12 09:50:51
    Od: "Jerzy Klemba" <j...@a...com.pl>

    A chodzi tylko o to ze zatrudnia sie studneta na umowe zlecenie ...

    Zaswiadczenie ze szkoly ze uczescza + co 0,5 roku - w kadrach musisz pokazac
    podsteplowana legitymacje...

    W ten piekny sposob - koszty zatrudnienai takiego pracownika spadaja o ok.
    30% .....

  • 7. Data: 2003-06-12 16:17:10
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl>

    Stało się to Wed, 11 Jun 2003 16:26:44 +0000 (UTC), gdy Samotnik
    <s...@s...eu.org> napisał:

    >Za studenta nie odprowadza się składek ZUS.

    A to się pogorszy jeszcze od 1 stycznia 2004, kiedy wejdzie w życie
    ustawa o pracy tymczasowej. Kilka kwiatków z projektu:
    - żadnych umów cywilnoprawnych, tylko umowa o pracę (tymczasową)
    - składki emerytalne, na FSGP, fundusz pracy, socjalny (tak!)
    - pracować będzie można w jednej agencji przez 12 miesięcy w ciągu 3
    lat.

    Studenci nie będą podpadali pod ustawę, można więc przypuszczać, że
    wszystkie agencje będą jeszcze chętniej ich i tylko ich zatrudniały.

    Dobrze, że będzie ta ustawa, bo pracowników tymczasowych jest coraz
    więcej i trzeba coś zrobić np. ze składkami emerytalnymi, ale
    podejrzewam, że ogranicczy jeszcze bardziej dostęp do pracy...

    pzdr
    Robert

  • 8. Data: 2003-06-12 16:42:19
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 12 Jun 2003 11:50:51 +0200, "Jerzy Klemba"
    <j...@a...com.pl> wrote:

    >Zaswiadczenie ze szkoly ze uczescza + co 0,5 roku - w kadrach musisz pokazac
    >podsteplowana legitymacje...
    Nigdy nie dawalem zaswiadczenia ze szkoly ani legitymacji :)
    A od tego roku juz nie bede mial co dawac :D

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl