PracaGrupypl.praca.dyskusjepoziom zycia w irlandii - jestem w szoku ;-o › Re: poziom zycia w irlandii - jestem w szoku ;-o
  • Data: 2003-04-20 22:51:44
    Temat: Re: poziom zycia w irlandii - jestem w szoku ;-o
    Od: "Gosc A" <u...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    nie widzialam programu ale niestety czuc tu propagande, dokladnie taka sama
    jak pokazywanie tu Polski jako kraju rolnikow koszacych zboze kosami.

    mala uwaga:
    > a wydatki to m.in
    > splata domu - 1000 e/mc
    musieli kupic ten dom dawno temu, srednio rocznie domy drozeja o 20% od
    jakis 10 lat. nie wiem jak ten dom wyglada, ale nie ma domow ponizej 200
    tys. w okolicy Dublina.
    > media - 800 e/mc
    > jedzenie - 1000 e/mc (zadnych kompromisow - jedza to na co maja ochote)
    > ubezp. med. - 180 e/mc
    ktore niewiele daje bo za kazda wizyte u GP placa ok 40 euro, u specjalisty
    min dwa razy tyle (w szpitalu za darmo ale trzeba sie jeszcze tam dostac),
    dentysta np. 600 - 800 euro za leczenie korzeniowe.
    > inne wydatki, utrzymanie samochodow etc.
    zlobek/przedszkole 800 euro za kazde dziecko (tu nie ma urlopow
    wychowaczych, maciezynski 4 mies.), ubezpieczenie/podatek drogowy
    samochodow min 2 tys rocznie, jak mieli wypadek i staracili ulge 2-3 tys.
    wiecej od jednego ubezpieczenia itd.

    > w sumie po zbilansowaniu - wyszlo ze wydaja 13 tys zl co w ostatecznym
    > rozrachunku oznacza ze zostaje im okolo 5 tys zl mc oszczednosci....

    niestety dodatkowych wydatkow jest duzo.....

    > ....niezle jak na nizsza klase srednia.... a dodam ze spedzaja 2 razy do
    roku
    > wakacje obowiazkowo za granica - np. na majorce - 5 osobowa rodzine (bo sie
    > powiekszy) kosztowac ta przyjemnosc bedzie 3000 euro za 2 tyg pobyt

    tu wszyscy jezdza w cieple miejsca, jakbys mieszkal w takim klimacie to
    bylby dla Ciebie priorytet. Zreszta, to duzo mniej niz by musieli zaplacic
    za takie wakacje w ire. Dwa tygodnie normalnego zycia w ire tez troche
    kosztuje.

    generalicujac inna mentalnosc ludzi, ktorzy wydaja pieniadze nawet jak ich
    nie stac (banki z checia pozyczaja), a jak nie ma pracy to sie wyjezdza do
    innego kraju gdzie ta praca jest.

    > dla przykladu polska rodzina "nauczycielsko/policyjna" zakladajac ze ona
    nie
    > dorabia udzielajac korepetycji a on nie bierze lapowek zamiast mandatow
    moze
    > sobie pozwolic na ...... nie, w zasadzie na nic sobie nie moze pozwolic....
    >
    > ......ale nie martwcie sie - wejdziemy do UE, bezrobocie gwaltownie
    spadnie -
    > co prawda miejsc pracy nie przybedzie ba nawet moze ubyc, ale setki tysiecy
    > polakow wyemigruja...... ja wiedzialem ze tak bedzie, ja wiedzialem.... ;-)

    alez juz teraz nie ma problemu z emigracja, wystaczy cos umiec i chciec.
    Bedzie latwiej ale setki tysiecy to wg mnie bajka.

    na marginesie nie wiem jak z policja ale w Irlandii zawsze nauczyciel byl
    stosunkowo dobrze oplacany i latwo nim nie jest zostac.