PracaGrupypl.praca.dyskusje › pomozcie policzyc urlop :)

  • 1. Data: 2006-02-01 12:29:53
    Temat: pomozcie policzyc urlop :)
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Jestem mlody pracownik i jeszcze nie wiem wszystkiego w tym zakreconym KP,
    wiec jakby ktos zyczliwy mi wyjasnil pare kwestii...

    Otoz po kolei:
    szkoly: liceum (4 lata) + studium policealne (2 lata) - podobno jakos sie
    to wlicza do urlopu
    praca:
    od 02.11.2004 do 31.03.2005 umowa zlecenie (tu chyba urlopu nie daja?)
    od 01.03.2005 do 30.09.2005 - umowa o prace na czas okreslony - pol etatu
    od 01.10.2005 do 30.09.2006 - umowa o prace - pelny etat

    Praca caly czas w jednej firmie.

    Tyle danych. Teraz sytuacja :)
    - latem roku 2005 zapytalem o urlop szefa, chcialem 10 dni (bo weekendy
    chyba sie nie wliczaja), dostalem, ale nic nie kazali podpisac, po prostu
    pojechalem sobie wypoczywac :)
    - ostatnio zapytalem nasza ksiegowa ile mi teraz przysluguje urlopu na ten
    rok, w nadziei ze bedzie juz go wiecej... a ona cos tam policzyla na
    kalkulatorze i mowi ze w sumie w poprzednim roku temu nalezalo mi sie 8
    dni, a w tym 10 dni urlopu, wiec teraz mam 2 dni do tylu, stad mam na ten
    rok urlopu dni 8.
    Troche mnie to skwasilo, co prawda nie pracuje 20 lat, ale myslalem ze
    urlopu mam wiecej. Dlatego jakby ktos mi potwierdzil albo obalil obliczenia
    pani ksiegowej, to bylbym wdzieczny :)

    Acha - pytanie dodatkowe o fundusze - kiedys pytalem na grupie kiedy mam
    sie zapisac do funduszu, ktos napisal ze przyjdzie list z ZUSu, ze mam
    sobie wybierac fundusz. List cos nie przychodzi, a ostatnio cos mowili, ze
    jak sie przepracuje pol roku to wtedy sie wybiera fundusz i troche
    zglupialem :| Moze to dlatego ze mam rente rodzinna, bo to w sumie
    swiadczenie ZUSowskie jest?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 2. Data: 2006-02-01 13:21:28
    Temat: Re: pomozcie policzyc urlop :)
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    zadając pytania dobrze jest podawać daty ukończenia szkoły oraz
    dokładnie okresy zatrudnienia.
    Czy umowa zlecenie była wykonywana w okresie, gdy uczęszczałeś do
    szkoły lub studiowałeś?? Jeżeli byłeś uczniem lub studentem, to nie
    podlegałeś żadnym ubezpieczeniom ZUS. Skoro otrzymujesz rentę
    rodzinną, to chyba studiujesz?

    Skoro pracę na umowę o pracę podjąłeś 01.03.2005 roku, to w ciągu 1
    miesiąca lub najpóźniej do 10.07.2005 byłeś zobowiązany do wybrania
    funduszu emerytalnego, następny termin był do 10.01.2006. ZUS powinien
    Ci przypomnieć o wyborze funduszu, ale skoro tego nie zrobił, to być
    może zawiadomienie do Ciebie nie dotarło. Prawdopodobnie zostałeś
    przez losowanie przydzielony do jakiegoś funduszu.
    A może Twój pracodawca nie zgłosił Cię do ubezpieczeń i nie płaci
    składek?? Zainteresuj się swoją sprawą i skontaktuj się z ZUS, na
    odpowiednim stanowisku uzyskasz wszystkie informacje.
    Renta rodzinna nie ma związku z wyborem funduszu emerytalnego.

    Sprawa urlopu wypoczynkowego:
    1) Skoro pierwszą pracę podjąłeś w 2005 r., to w 2005 r. nabywałeś
    urlop po 1/12 rocznego wymiaru za każdy przepracowany miesiąc.
    2) Za okres 01.03.2005-30.09.2005:
    20 dni x 1/2 etatu x 7/12 = 5,83 dni po zaokrągleniu 6 dni
    6 dni x 8 godzin = 48 godzin
    3) Skoro wykorzystałeś w lecie 2 tygodnie urlopu, czyli 10 dni
    roboczych, to znaczy, że wykorzystałeś 10 dni x 4 godziny = 40 godzin
    urlopu. Czyli z tego okresu (1/2 etatu) zostało Ci do wykorzystania 8
    godzin urlopu, czyli pełny dzień przy umowie w wymiarze pełnego etatu.
    4) Za okres 01.10.2005-31.12.2005 urlop wypoczynkowy:
    3/12 x 20 dni = 5 dni
    5 dni x 8 godzin = 40 godzin.
    5) Oznacza to, że masz zaległy urlop z 2005 r. w wymiarze 8 + 40 = 48
    godzin, czyli pełne 6 dni.
    6) W dniu 01.01.2006 r. nabyłeś prawo do urlopu proporcjonalnego
    (umowa do 30.09.2006):
    9/12 x 20 dni = 15 dni
    15 dni x 8 godzin = 120 godzin.

    wa

  • 3. Data: 2006-02-01 14:36:29
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 1 Feb 2006 14:21:28 +0100, na pl.praca.dyskusje, wektor napisał(a):

> [...]
    > szkoły lub studiowałeś?? Jeżeli byłeś uczniem lub studentem, to nie
    > podlegałeś żadnym ubezpieczeniom ZUS. Skoro otrzymujesz rentę

    Studium ukonczylem w czerwcu 2004, potem od wrzesnia zapisalem sie na kurs
    jezykowy i z tego tytulu mam uprawnienie do renty.
    Od umowy zlecenia mialem odliczane wszystkie te ubezpieczenia. Bynajmniej
    teoretycznie ;)

    > Zainteresuj się swoją sprawą i skontaktuj się z ZUS, na
    > odpowiednim stanowisku uzyskasz wszystkie informacje.
    > Renta rodzinna nie ma związku z wyborem funduszu emerytalnego.

    OK, w takim razie musze sie wybrac do ZUSu i pogadac z nimi.

    > Sprawa urlopu wypoczynkowego:
    [ciacham matematyke ;]

    Dzieki! Fajnie i obrazowo to policzyles. W sumie prosta sprawa gdy sie
    logicznie pomysli i znajdzie podstawowe dane :).
    Zakladalem ze urlop jest w pewien sposob proporcjonalny do przepracowanych
    lat, z Twoich wyliczen wynika, ze chyba nie :).
    Jeszcze tylko musze sprawdzic, czy szkoly mi sie wliczaja do urlopu, bo cos
    slyszalem o tym, ale moze tez zniesli juz.

    Dzieki raz jeszcze, teraz to przedrukuje i pojde powalczyc z ksiegowa ;P

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 4. Data: 2006-02-01 14:41:42
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    okres nauki szkolnej wlicza się do wymiaru urlopu, a poza tym 20 dni
    rocznie to i tak najniższy wymiar urlopu wypoczynkowego.

    wa

  • 5. Data: 2006-02-01 15:00:14
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 1 Feb 2006 15:41:42 +0100, na pl.praca.dyskusje, wektor napisał(a):

    > okres nauki szkolnej wlicza się do wymiaru urlopu, a poza tym 20 dni
    > rocznie to i tak najniższy wymiar urlopu wypoczynkowego.

    Tak, wlasnie doczytalem, ze za studium dolicza mi sie 6 lat pracy, ale wg
    artykulu w onecie najnizszy wymiar urlopu to 18 dni (przy przepracowanym
    roku)

    http://praca.onet.pl/2397,1068423,prawo.html

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 6. Data: 2006-02-01 15:25:17
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    cytowany artykuł został napisany 2001-10-29 (na samym końcu artykułu
    podana jest ta data) i opisuje stan prawny z tamtego czasu, a obecnie
    już 2006 rok.
    Obecnie (co najmniej od 2005 r.) funkcjonują 2 roczne wymiary urlopu
    wypoczynkowego: 20 i 26 dni.

    wa