PracaGrupypl.praca.dyskusjepolecenie przez znajomego - normalna praktyka? › Re: polecenie przez znajomego - normalna praktyka?
    From: jerry <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: polecenie przez znajomego - normalna praktyka?
    Date: Fri, 21 Oct 2005 12:09:04 +0200

    Użytkownik iza napisał:

    > Po pierwsze znajomy pracownika jest nieznaną mi osobą, a jeśli jest on przez
    > owego pracownika uważany za poleconego i sprawdzonego nie znaczy, że w moim
    > przekonaniu też takowy będzie.
    >
    > Wybrałabym osobę najlepszą na to stanowisko, ale żeby tak zrobić musiałabym
    > dać szansę wszystkim i zamieścić ogłoszenie.
    >
    > iska

    I z takimi poglądami można coś budować, coś osiągnąć. Dlatego nie żal
    się tu, że nie znajdziesz pracy, bo ludzi uważających podobnie jest dużo
    i ich liczba wciąż rośnie. Powoli kończą się czasy "załatwiania" pracy
    co prowadzi do efektu, że stanowiska zajmowane są przez pociotki -
    nieudaczników, którzy tylko dzięki protekcji potrafią odnaleźć się we
    współczesnym świecie.
    Moja Żona pracuje w znanym w Polsce banku. Tam gdy pojawi się wakat
    pierwsze jest pytanie "Krysiu masz kogoś?". Tym sposobem biurko obok
    pracuje 22 dama, która w 2006 roku ma zamiar przystąpić do ...matury.
    Owa dama pomaga analitykom ocenić zdolność kredytową klientów, pomyślałabyś?
    Nie daj sobie wmówić, że polecony pracownik to synonim wyrażenia
    "lepszy pracownik". Gdy ktoś poleca osobę na dane stanowisko zawsze
    oznacza to, że ta osoba nie jest jednak aż tak dobra skoro sama nie
    znalazła zatrudnienia na miarę swoich kwalifikacji, prawda? Poza tym
    należy taką poleconą osobę "porównać" z innymi kandydatami - jest
    regułą, że znajdzie się ktoś bardziej kompetentny. Teraz tylko kwestia
    pieniędzy...
    pozdrawiam!