PracaGrupypl.praca.dyskusje › podrobienie podpisu

  • 1. Data: 2004-06-15 18:43:17
    Temat: podrobienie podpisu
    Od: "ToMasz" <w...@p...KOM>

    Witam
    Nie chce sie wdawać w szczegłóy, ale historia jest nastepujaca. w czasie
    kiedy byłem na urlopie, ktoś sie za mnie podpisywał ( potwierdzał moją
    obecność w miejscu pracy) podpisy są ewidentnie podrobione, pracownik który
    to zrobił ( w cztery oczy) powiedział mi ze zmusił go do tego kierownik, ale
    nigdy nie wykapuje kierownika bo wyleci z pracy z wilczym biletem. Teraz, po
    powrocie z urlopu, straszą mnie zwolnieniem, bo cośtam im sie nie podoba,
    (nieistotne) i raczej zostane zwolniony, to telko kwestia czasu, a taczej
    dni. W tej sytuacji podrabianie podpisu, zaczeło mi _bardzo_ przeszkadzać, i
    nie podaruje im tego. Poradźcie prosze, jak to najlepiej rozegrać.
    Tomasz

  • 2. Data: 2004-06-15 18:52:34
    Temat: Re: podrobienie podpisu
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2004-06-15 20:43, Użytkownik ToMasz napisał :

> [...]
    > dni. W tej sytuacji podrabianie podpisu, zaczeło mi _bardzo_ przeszkadzać, i
    > nie podaruje im tego. Poradźcie prosze, jak to najlepiej rozegrać.

    Jaeśli dobrze zrozumiałem to coś ktoś zepsuł podczas Twojej nieobecności
    i jest na Ciebie?
    Jeśli masz zaakceptowany wniosek urlopowy i jesteś w stanie jakoś
    wykazać że Cię w tym czasie w pracy nie było to wiele Ci nie zrobią.
    Zwolnienie zakończyło by się sprawą w Sądzie Pracy, wysokim
    odszkodowaniem na Twoją korzyść i (zapewne z urzędu) sprawą w Sądzie
    Karnym czy Cywilnym za oszustwo fałszowania dokumentów co by się dla
    kierownika zapewne paką skończyło. Jeśli jesteś w stanie to spróbuj
    zrobić kopię tej listy bo może jakiś dziwnym trafem wyparować w razie
    rozpoczęcia sprawy.

    --
    Pozdrawiam ;) _ _ _ _
    //\ _|_|_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\

  • 3. Data: 2004-06-16 08:17:51
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

> [...]
    > dni. W tej sytuacji podrabianie podpisu, zaczeło mi _bardzo_ przeszkadzać,
    > nie podaruje im tego. Poradźcie prosze, jak to najlepiej rozegrać.

    Nasuwa sie podstawowe pytanie: Po co ktos wpisywal ci obecnosci w pracy, jak
    ty byles na urlopie ? Bo jesli legalnie byles na urlopie to nie ma to
    zadnego sensu, natomiast jesli byles na urlopie cichym, a kolega z pracy
    podpisywal za ciebie liste, to wprost oznacza to, ze to TY ukrywales
    nieobecnosc w pracy. Kazdy guwnowarty adwokat moze to udowodnic (brak
    jakiegokolwiek interesu pracodawcy, zeby falszowac lub ukrywac pobyt
    pracownika na urlopie, w przeciwienstwie do konkretnego interesu pracownika,
    ktory nie byl w pracy, a byl). Wg mnie to jest delikatnie mowiac bez sensu -
    raczej trudno uwierzyc ze pracodawca dziala wbrew interesowi wlasnemu
    (popelniajac przy okazji przestepstwo przeciwko dokumentom) a tylko na
    prywatny interes wlasnego pracownika.

    Tomek

  • 4. Data: 2004-06-16 10:36:36
    Od: "KrzysztofM" <p...@m...pfmpfffpm.pfmpmf>

    Użytkownik "chinol" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zadnego sensu, natomiast jesli byles na urlopie cichym, a kolega z pracy
    > podpisywal za ciebie liste, to wprost oznacza to, ze to TY ukrywales

    Mógłbyś dokładniej objaśnić jaki może byc cel "cichego" urlopu?
    Ja się spotkałem z takim przypadkiem, że pewna pani podpisała kartę
    urlopową, oficjalnie była więc na urlopie, jednak pracodawca zmusił ją do
    przychodzenia w tym okresie do pracy pod groźbą zwolnienia. W związku tym,
    owa pani wykorzystała swoje 26 dni urlopu - pracując.... Oczywiście nie było
    żadnej dodatkowej gratyfikacji pieniężnej...

    pozdr

    --
    Krzysiek

  • 5. Data: 2004-06-16 10:51:15
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

> [...]
    było
    > żadnej dodatkowej gratyfikacji pieniężnej...

    No wlasnie pisze, ze cel 'cichego urlopu' jest ciezki do okreslenia - jedyny
    jaki mi sie nasuwa to, np taki, ze pracownik nie ma juz wolnych dni a musi
    zrobic sobie np tydzien wolnego i pracodawca idzie mu na reke - goscia nie
    ma, tylko ktos za niego podpisuje liste. Ty piszesz o sytuacji odwrotniej i
    ta rzeczywiscie daje duzy zysk (finansowy) pracodawcy - bo ma za free
    pracownika na te kilkanascie dni, ale to o czym pisal moj przedmowca jest
    bez sensu - pracodawca nie ma z takiego procederu zadnego zysku (chyba ze o
    czyms nie wiem - w polsce przeciez wszystko jest mozliwe).

    Pozatym ciekawe jest, ze z gory zakladamy zla wole pracodawcy :)

    Tomek

  • 6. Data: 2004-06-16 20:46:45
    Od: Gradda Makker <n...@i...invalid>

    Użytkownik chinol napisał:
> [...]
    [...]

> [...]
    > wolnych dni a musi zrobic sobie np tydzien wolnego i pracodawca idzie
    > mu na reke - goscia nie ma, tylko ktos za niego podpisuje liste.

    Przecież jeśli pracodawca i pracownik się zgodzą to mogą sobie brać tyle
    urlopów ile im się podoba. Płatnych jaki bezpłatnie. Obowiązkowo musi
    trzeba pracować, jeśli wymaga tego pracodawca (pomijając kwestię
    obowiązkowych urlopów płatnych). Jeśli pracodawca nie chce to pracownik
    nie musi pracować, oczywiście nadal pracodawca musi mu płacić pensję.

    > Pozatym ciekawe jest, ze z gory zakladamy zla wole pracodawcy :)

    Gdyż w pierwszym liście wątku było o tym, że to kierownik nakazał
    podpisywanie komuś się "za kolegę". Podejrzewam, że autor wątku ma
    stanowisko na którym ktoś musi być. Albo od spraw bezpieczeństwa albo od
    finansów. Może gdy poszedł na urlop to jego zamiennik zachorował albo
    coś takiego, a kierownik uznał, że poradzą sobie sami i tylko dla
    formalności kazał fałszować podpis. Niestety coś poszło nie tak (np.
    wypadek) i teraz trzeba na kogoś zwalić winę.

    Inny możliwość, to taka, że od początku próbowano zrobić jakiś przekręt
    i jako kozła ofiarnego wybrano osobę na urlopie. Trzeba tylko było
    zrobić, by ta osoba "wróciła z urlopu" i po to były te fałszerstwa. W
    obu przypadkach sprawa nadaje się do prokuratory.

    Oczywiście to tylko moje (czcze?) spekulacje.

    GM

  • 7. Data: 2004-06-17 09:35:01
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

> [...]
    > obu przypadkach sprawa nadaje się do prokuratory.
    >
    > Oczywiście to tylko moje (czcze?) spekulacje.

    Tworca watku musial cos pokrecic (chyba), bo jest przeciez cos takiego jak
    karta urlopowa, jest ktos, kto zajmuje sie placami itp. Wg mnie to gosc cos
    sciemnia, bo jest zly na swoja firme i szuka sobie dziury w calym.
    (Tymbardziej, ze nie podial dyskusji tylko siedzi cicho jak trusia).

    Tomek