PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie od pracownika

  • 1. Data: 2004-06-15 17:59:57
    Temat: wypowiedzenie od pracownika
    Od: "KALMAR" <k...@z...krakow.tpsa.pl>

    Mam umowe na 1/2 etatu na 7 m-cy. Czy i kiedy moge złożyć wypowiedzenie za
    porozumieniem stron (w poniedziałek chciałbym już pracować w nowej firmie).
    ew. kiedy i z jakim terminem złożuć wumówienie za 2 tygodniowym okresem
    wypowiedzenia? w nowej firmie pracować mogę od poniediałku a nie brałem w
    tym roku ani jednego dnia urlopu..... A może złożyć wymówienie z tytułu
    art. 55 kodeksu pracy podobno mogę z dnia na dzień.... ? Z góry dzięki za
    doradę>

  • 2. Data: 2004-06-15 20:04:13
    Temat: Re: wypowiedzenie od pracownika
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 15 Jun 2004 19:59:57 +0200, "KALMAR"
    <k...@z...krakow.tpsa.pl> zakodował:

    >Mam umowe na 1/2 etatu na 7 m-cy. Czy i kiedy moge złożyć wypowiedzenie za
    >porozumieniem stron

    Nie możesz, bo nie ma czegoś takiego jak "wypowiedzenie za
    porozumieniem"

    > (w poniedziałek chciałbym już pracować w nowej firmie).

    To możesz powalczyć o to, żeby pracodawca podpisał porozumienie stron
    o treści typu "Strony zgodnie oświadczają, iż umowa o pracę zawarta
    dnia, pomiędzy itp. itd. ulega rozwiązaniu z dniem"

    >ew. kiedy i z jakim terminem złożuć wumówienie za 2 tygodniowym okresem
    >wypowiedzenia?

    W dowolnej chwili, ale kończy się dopiero trzeciej soboty od momentu
    złożenia. Ale żebyś mógł wypowiedzieć tę umowę, musisz w niej mieć
    klauzulę o możliwości jej wypowiedzenia (jeżeli w umowie nie ma
    takiego zapisu, to nie można jej wypowiedzieć).

    > w nowej firmie pracować mogę od poniediałku a nie brałem w
    >tym roku ani jednego dnia urlopu..... A może złożyć wymówienie z tytułu
    >art. 55 kodeksu pracy podobno mogę z dnia na dzień.... ?

    Owszem. Ale jeżeli nie masz orzeczenia lekarskiego (i pracodawca nie
    przeniósł Cię do innej pracy) ani pracodawca nie naruszył swoich
    podstawowych obowiązków, to może Cię podać do sądu o naprawienie szkód
    i odszkodowanie (nie zmienia to faktu, że rozstajesz się z firmą w
    trybie natychmiastowym i takie świadectwo mają Ci wydać - dopiero
    potem sądownie mogą to wyjaśniać).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded