PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w biurze nieruchomości

  • 1. Data: 2004-06-15 15:45:43
    Temat: Praca w biurze nieruchomości
    Od: "stanation" <s...@w...pl>

    Witam szanownych grupowiczów!

    Mam takie pytanie, o wysokość prowizji dla pracownika biura nieruchomości?
    Chciałbym zatrudnić kilka osób, a z racji tego że z pieniązkami jest krucho
    chciałbym zrobić to w taki sposób aby jak najmniej mnie to obciążyło, a
    osoby te miały możliwość podjęcia pracy. Forma zatrudnienia wyglądałaby
    następująco:
    1. Umowe zlecenie - studenci do 26 roku zycia (odpada ZUS, pokrywam składkę
    zdrowotną),
    2. Własna DG - na zasadzie współpracy.

    Ze swojej strony oferuję całe zaplecze, ale nie wypłacam żadnej podstawy.
    Jedynym zarobkiem jest prowizja (jak to w nieruchomościach), która jest
    pochodną zawartej transakcji. Pracownik dostaje procent od prowizji. To
    jasne. Ale jaki procent? 15% - 20% - 30%

    pozdrawiam
    staN

  • 2. Data: 2004-06-15 15:48:48
    Temat: Re: Praca w biurze nieruchomości
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    stanation <s...@w...pl> wrote:
    transakcji. Pracownik
    > dostaje procent od prowizji. To jasne. Ale jaki procent? 15% - 20% -
    > 30%

    No to chyba od ciebie zalezy ile chcesz zarobic. Bo teraz to pytasz - ile
    moge dac najmniej. A na to nikt ci nie odpowie. Ludzie biora ryzyka cale na
    siebie - ze moga nic nie zarobic. A ty juz zachowuje sie jak pazerny
    kapitalista. Nic nie ryzykuje, a chce jak najmniej dac.
    Postaw sobie pytanie - dlaczego student mialby z Toba pracowac, a nie z tym,
    kto dawieksza prowizje.
    Jak juz sobieodpowiedziales :) to daj taka prowizje, zeby ludziom oplacalo
    sie u Ciebie pracowac.

    http://www.PRnews.pl

  • 3. Data: 2004-06-15 16:38:35
    Od: "stanation" <s...@w...pl>

    wlasnie chcialem zbadac rynek :) i nie che wyjść na podlego kapitaliste,
    chce zeby wilk był syty i owca cała.

  • 4. Data: 2004-06-15 16:45:25
    Od: GM-san <g...@g...pl>

    Dnia Tue, 15 Jun 2004 18:38:35 +0200, stanation <s...@w...pl> napisał:

    > wlasnie chcialem zbadac rynek :) i nie che wyj?? na podlego kapitaliste,
    > chce zeby wilk by? syty i owca ca?a.

    Nie ma siły: jesli chcesz być pracodawcą i konkurować z tymi, którzy na
    tym samym rynku są dłużej od ciebie, to musisz być podłym kapitalistą.
    Inaczej zjedza cie już na starcie.

    Pozdrawiam

    Inny Podły Kapitalista

  • 5. Data: 2004-06-15 17:36:44
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 15 Jun 2004 17:45:43 +0200, "stanation" <s...@w...pl> wrote:

    >1. Umowe zlecenie - studenci do 26 roku zycia (odpada ZUS, pokrywam składkę
    >zdrowotną),
    W przypadku studenta nie musisz odprowadzac *zadnych* skladek,
    zdrowotnej rowniez nie.

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 6. Data: 2004-06-15 18:19:32
    Od: "Rafał Wawrzycki" <r...@w...pl>

    W dniu 15 cze 2004 WAM <n...@n...nopl.pl> napisał(a):

    > W przypadku studenta nie musisz odprowadzac *zadnych* skladek,
    > zdrowotnej rowniez nie.

    ZTCW to zdrowotne trzeba płacić i za studentów (do 26 r.) i za
    emerytów. Studenci po 26 r. - cały Zus. Ponieważ mam te 26 lat to
    musiałem założyć firmę, bo poprzedni pracodawca zatrudniajšcy mnie na
    um. zlec. (płacił zdrowotne od każdej umowy) nie dał mi innej
    alternatywy.

    --
    Pozdrawiam,

    Rafał Wawrzycki

    Odpowiadajšc na adres prywatny usuń WYTNIJ_TO.

  • 7. Data: 2004-06-15 20:23:43
    Temat: Re: Praca w biurze nier uchomosci
    Od: "Rafał Wawrzycki" <r...@w...pl>

    > za mnie i dziesiatki/setki innych osob nikt nie placil jak bylem
    > studentem i wszystko bylo OK. za emerytow sie nie wypowiadam :)

    To ja poproszę o wypowiedŸ kogoœ obeznanego z tematem.

  • 8. Data: 2004-06-15 20:24:07
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

  • 9. Data: 2004-06-15 22:15:33
    Od: "Specyjal" <s...@o...pl>

    "stanation" <s...@w...pl> wrote in message

    Postaw się w sytuacji pracownika.

> [...]

    jest
    > pochodną zawartej transakcji. Pracownik dostaje procent od prowizji.
    > jasne. Ale jaki procent? 15% - 20% - 30%

    Co do procentów to popatrz na inne firmy.
    Natomiast jeśli własna DG to postaw się w sytuacji człowieka, który
    żeby dostać pracę musi na wstępie wybulić te 700 zł. i tak co miesiąc
    bez gwarancji odzyskania. Mało komu by się chciało. W okresie, kiedy
    taki pracownik już coś "załapał" to może OK ale nie na początek.
    Z własną DG może zgłosić się ktoś, kto już ma firmę i bardziej będzie
    myślał o niej niż o nieruchomościach.