PracaGrupypl.praca.dyskusje › pl.praca.oferowana - jak często aktualizacje ?

  • 11. Data: 2004-10-02 22:13:39
    Temat: Re: pl.praca.oferowana - jak często aktualizacje ?
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

    > Z tego powodu odpada ok. 10-20 procent wiadomości (oceniam na oko).
    > Na pewno nie 90. Nie 70. Ani nawet nie 50. Tak więc myślę, że niewiele
    > by się zmieniło, gdyby takowy zapis odrzucić.
    Slabe masz oko - poczytaj w archiwum grupy: tam byly konkretne
    wyliczanki.

    PiotrG

  • 12. Data: 2004-10-03 11:54:26
    Od: Andrzej <a...@d...nikad>

    Wojciech Bańcer wrote:

    > Z tego powodu odpada ok. 10-20 procent wiadomości (oceniam na oko).

    Nawet jesli tak, to jest to o 10-20 procent za duzo.

    Moja opinia:
    - zasady moderowania grupy p.p.o. sa okreslone przez jej krotki i dlugi
    opis,
    - FAQ grupy p.p.o. to zbior zalecen dla pracodawcow okreslajacy jak
    _powinno_ sie pisac ogloszenie. FAQ ma byc wskazowka a nie kodeksem. Dobry
    pracodawca sam zadba o to by forma jego ogloszenia byla odpowiednia.

    Obydwa wspomniane dokumenty sa do pobrania z:
    http://www.usenet.pl/opisy/pl.praca.oferowana
    http://www.usenet.pl/opisy/pl.praca.oferowana.FAQ

    Jak widac tylko 4 pierwsze punkty FAQ maja jakies oparcie w przeglosowanych
    zasadach. W FAQ powinno sie wyraznie oddzielic punkty obowiazkowe od
    zalecanych. Wiecej, moderatorzy narzucajac nieobowiazkowe punkty FAQ
    postepuja wbrew zasadom ustalonym dla p.p.o.

    Osobiscie nie mam nic przeciwko temu by moderator mial pewna dowolnosc w
    subiektywnym ocenianiu ofert pod wzgledem tematyki i ewentualnej
    uciazliwosci dla czytelnikow. IMHO moglby on np. przepuscic ogloszenie z
    malym zalacznikiem (logo firmy?) ale odrzucic oferte znajdujaca sie w
    zalacznonym pliku MS Office.

    > Na pewno nie 90. Nie 70. Ani nawet nie 50. Tak więc myślę, że niewiele
    > by się zmieniło, gdyby takowy zapis odrzucić.

    Zmieniloby to bardzo duzo - zacheciloby ludzi do wysylania ofert pracy na
    p.p.o.

    Pozdrawiam,
    --
    Andrzej

  • 13. Data: 2004-10-03 13:26:56
    Od: kya <k...@m...here.invalid>

    On 2004-10-03, Andrzej wrote:
    [...]
    > Moja opinia:
    > - zasady moderowania grupy p.p.o. sa okreslone przez jej krotki i dlugi
    > opis,

    Nie bardzo. Krótki i długi opis niebywale trudno zmienić, zasady
    moderowania powinny być zawarte w innym, łatwiejszym do modyfikacji
    dokumencie.

    > - FAQ grupy p.p.o. to zbior zalecen dla pracodawcow okreslajacy jak
    > _powinno_ sie pisac ogloszenie. FAQ ma byc wskazowka a nie kodeksem.
    > Dobry pracodawca sam zadba o to by forma jego ogloszenia byla odpowiednia.

    Pracodawca często nie wie, jaka jest odpowiednia forma dla jego ogłoszenia.
    FAQ z założenia nie jest ani kodeksem, ani wskazówką -- jest zbiorem
    najczęściej zadawanych pytań (i odpowiedzi). Jednak jeśli jest tam jedna,
    prosta, nie pozostawiająca wątpliwości odpowiedź na pytanie "jak napisać
    poprawne ogłoszenie", to uznałabym to za obowiązującą zasadę.

    Zresztą byłabym za wypełnianiem wzorcowego zgłoszenia (z polem 'uwagi
    dodatkowe', gdzie pracodawca mógłby pokazać np. swoją ekscentryczną,
    zachęcającą, łaskawą twarz).

    [...]
    > IMHO moglby on np. przepuscic ogloszenie z malym zalacznikiem (logo
    > firmy?)

    IMNSHO najwyżej w ascii. <http://www.usenet.pl/doc/news-pl-faq.htpl#reguly>,
    "Wysyłanie binariów...".

    [...]

    FUT (Wyślij Odpowiedź Na) pl.news.nowe-grupy
    --
    ////))) The fact that no one understands you :
    //|-O-O ) doesn't mean you're an artist. :

  • 14. Data: 2004-10-03 14:48:16
    Od: Andrzej <a...@d...nikad>

    kya wrote:

> [...]
    >
    > Nie bardzo. Krótki i długi opis niebywale trudno zmienić, zasady
    > moderowania powinny być zawarte w innym, łatwiejszym do modyfikacji

    Byla dyskusja, glosowanie, powstala grupa o statusie j.w. Po czym, w nie do
    konca jasny sposob, pojawily sie zapiski w FAQ efektywnie _zmieniajace_
    status grupy.

    IMHO, bardzo dobrze, ze trudno zmienic opis grupy. To wymusza pewna
    dyscypline i stabilnosc zasad moderowania. Zwlaszcza, ze te oryginalne
    wcale nie byly zle.

> [...]
    > jedna, prosta, nie pozostawiająca wątpliwości odpowiedź na pytanie "jak
    > napisać poprawne ogłoszenie", to uznałabym to za obowiązującą zasadę.

    s/obowiazujaca zasade/wzor prawidlowego ogloszenia/

    > Zresztą byłabym za wypełnianiem wzorcowego zgłoszenia (z polem 'uwagi
    > dodatkowe', gdzie pracodawca mógłby pokazać np. swoją ekscentryczną,
    > zachęcającą, łaskawą twarz).

    Dobry pomysl. Jako opcja.

    Jest jeszcze jeden szczegol, o ktorym czesto zapominamy. Potencjalni
    ogloszeniodawcy to czesto ludzie niedoswiadczeni w uzywaniu usenetu do tego
    majacy sporo innych spraw na glowie. P.p.o. to specyficzna grupa, miejsce
    gdzie swiat geekow laczy sie z tym realnym (czyt. "skrzywionym w druga
    strone"). Z pewnoscia nie miejsce na krucjate ogonkowa czy jakakolwiek
    inna. Tak wiec "copy&paste z Worda do Outlooka" _tez_ powinno byc dozwolona
    opcja, nawet jesli efekt nie bedzie optymalny/zgodny z naszymi zaleceniami.

    > FUT (Wyślij Odpowiedź Na) pl.news.nowe-grupy

    OK, ustawilem. ;-)

    Pozdrawiam,
    --
    Andrzej

  • 15. Data: 2004-10-03 15:30:27
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    "PiotrG" <p...@s...com.pl> wrote:

    > Slabe masz oko - poczytaj w archiwum grupy: tam byly konkretne
    > wyliczanki.

    W tym wypadku moje 'oko' nie opiera się na wyliczankach 'z kiedyś tam',
    ale na tym że pewną część postów przemoderowałem i odrzucanie z powodu
    złego zakodowania ISO w moim przypadku nie było najczęstszą przyczyną.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    http://42.pl/ppo/ - interfejs do wysyłania ogłoszeń na ppo

  • 16. Data: 2004-10-03 15:30:27
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Andrzej <a...@d...nikad> wrote:

    [...]

> [...]
    > http://www.usenet.pl/opisy/pl.praca.oferowana.FAQ
    >
    > Jak widac tylko 4 pierwsze punkty FAQ maja jakies oparcie w

    Ja bym powiedział, że piąty punkt FAQ: 'w treści musi być określona
    forma zatrudnienia (np. umowa o pracę, umowa o dzieło)' też się łapie.
    A to właśnie z powodu braku określonej formy zatrudnienia odpada
    najwięcej ogłoszeń.

    > Osobiscie nie mam nic przeciwko temu by moderator mial pewna dowolnosc
    > w subiektywnym ocenianiu ofert pod wzgledem tematyki i ewentualnej
    > uciazliwosci dla czytelnikow.

    I potem byłyby urządzane subiektywne afery i nagonki na moderatorów,
    bo komuś coś-tam się nie spodobało w ocenie subiektywnej moderatora.

    > IMHO moglby on np. przepuscic ogloszenie z malym zalacznikiem (logo
    > firmy?) ale odrzucic oferte znajdujaca sie w zalacznonym pliku MS Office.

    Akurat załączniki i HTML to zazwyczaj spamy. Raz mi się chyba zdarzyło
    znaleźć ofertę pracy w postaci doc, czy xls wpiętej jako załącznik.
    Poza tym o ile wiem to binarki są zabronione w pl.*

    A tu już pozwalasz sobie na gdybanie.

    FUT: p.n.n-g