PracaGrupypl.praca.dyskusje › pierwsza praca i urlop

  • 1. Data: 2003-06-26 06:41:10
    Temat: pierwsza praca i urlop
    Od: "martin" <m...@d...pg.gda.pl>

    Witam,

    Jak wygląda sprawa urlopu jeśli nigdzie wcześniej nie pracowałem? Czy okres
    szkoły średniej ma wpływ na to ile dni mi przysługuje?
    Czy jak pracuje na pół etatu to mam o połowe dni mniej niż jakbym pracoał na
    cały etat?

    pozdrawiam,
    martin

  • 2. Data: 2003-06-26 09:30:12
    Temat: Re: pierwsza praca i urlop
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > szkoły średniej ma wpływ na to ile dni mi przysługuje?
    > Czy jak pracuje na pół etatu to mam o połowe dni mniej niż jakbym pracoał na

    Witam. Wyc. z kp.
    Art. 153. § 1. Pracownik uzyskuje prawo do pierwszego urlopu z upływem 6
    miesięcy pracy, w wymiarze połowy wymiaru urlopu przysługującego mu po
    przepracowaniu roku.
    § 2. Z upływem roku pracy pracownikowi przysługuje prawo do pozostałej części
    urlopu przysługującego mu po przepracowaniu roku.
    § 3. Prawo do kolejnych urlopów pracownik nabywa w każdym następnym roku
    kalendarzowym.
    Art. 154. § 1. Wymiar urlopu wynosi:
    1) 18 dni - po roku pracy,
    2) 20 dni - po 6 latach pracy,
    3) 26 dni - po 10 latach pracy.
    Art. 155. § 1. Do okresu pracy, od którego zależy wymiar urlopu, wlicza się z
    tytułu ukończenia:
    1) zasadniczej lub innej równorzędnej szkoły zawodowej - przewidziany programem
    nauczania czas trwania nauki, nie więcej jednak niż 3 lata,
    2) średniej szkoły zawodowej - przewidziany programem nauczania czas trwania
    nauki, nie więcej jednak niż 5 lat,
    3) średniej szkoły zawodowej dla absolwentów zasadniczych (równorzędnych) szkół
    zawodowych - 5 lat,
    4) średniej szkoły ogólnokształcącej - 4 lata,
    5) szkoły policealnej - 6 lat,
    6) szkoły wyższej - 8 lat.
    Okresy nauki, o których mowa w pkt 1-6, nie podlegają sumowaniu.

    W sumie bedziesz miał tyle urlopu ile wnosi Twój wymiar.Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-06-26 10:30:03
    Od: "martin" <m...@d...pg.gda.pl>

> [...]
    części
    > urlopu przysługującego mu po przepracowaniu roku.

    no i po wakacjach :(((

    Dzięki za odpowiedź

  • 4. Data: 2003-06-26 11:07:51
    Od: Jagr <j...@w...pl>

    > części
    >
    > no i po wakacjach :(((

    hee, z jednej strony Ci zazdroszcze za rabotajesz a z drugiej...
    Ja wlasnie planuje sobie wakacje celem odreagowania i zapomnienia na chwilke o
    procedurach szukania pracy.

    pozdrawiam, Jagr