PracaGrupypl.praca.dyskusje › pensje w Irlandii i UK

  • 21. Data: 2007-01-07 22:07:54
    Temat: Re: pensje w Irlandii i UK
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2007-01-07 23:02, Przemysław Maciuszko napisał(a):

    > Prawie wszyscy (albo i wszyscy) w IT.

    Bo w IT się zwykle dobrze zarabia. I 40000 GBP jest dobrą pensją.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 22. Data: 2007-01-07 22:14:19
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:enrqqh$liv$2@inews.gazeta.pl>
    Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> pisze:

    > Swoją drogą, to na 2006/2007 znalazłem takie stawki:
    > Starting rate 10% up to .2,150
    > Basic rate 22% from .2,151 to .33,300
    > Higher rate 40% over .33,300

    Czyli nie tylko my mamy powody do narzekań, że fiskus z nas zdziera z roku
    na rok coraz więcej ;-)

    --
    Nixe

  • 23. Data: 2007-01-08 01:43:03
    Od: "gslabs" <g...@w...pl>

    " Nixe" <n...@f...pl> wrote in message news:enrjf9$2491$1@news.mm.pl...
    > X-No-Archive:yes
    > W wiadomości <news:7Oboh.17336$j7.337558@news.indigo.ie>

    > Z tego, co wiem (ale tu mogę się mylić) całe opodatkowanie wynosi coś
    > około 20% (dokładnej wartości nie znam) i obejmuje zarówno podatek
    > dochodowy jak i ichniejsze ubezpieczenia społeczne.

    Jakby nie bylo, wartoby wiec uwzglednic ten fakt przy powyzszych
    kalkulacjach...
    Obciazenia podatkowe zawsze zaleza od indywidualnej sytuacji podatnika,
    pensje
    wiec podaje sie brutto. Ale rozpatrywac nalezaloby netto.

    pozdr
    gslabs

  • 24. Data: 2007-01-08 06:38:22
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

    > Swoją drogą, to na 2006/2007 znalazłem takie stawki:
    >
    > The tax rates are
    >
    > Starting rate 10% up to .2,150
    > Basic rate 22% from .2,151 to .33,300
    > Higher rate 40% over .33,300

    pierwszy próg to 0% dla zarobków do 5035ft brutto, nastepne progi są jak podałeś.
    do tego ichni "zus" to 11% od każdej sumy powyżej "minimum" (czyli 5035 rocznie lub
    ~97 tygodniowo), dla zarobków z najwyższego progu podatkowego jest to 1%

    Częściowo zrobiłem zestawienie na www.gromax.prv.pl ,jak się komuś chce to możesobie
    poczytać. Dodatkowoumieściłem trochęllinków do stron "źródłowych"

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

  • 25. Data: 2007-01-08 08:33:37
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Nixe wrote:

    > X-No-Archive:yes
    > W wiadomości <news:enqms4$aak$1@inews.gazeta.pl>

    > Dokładnie. Mam kilku znajomych w UK, rozmawiałam z jednym z nich w
    > czasie świąt i doprawdy nie wiem, skąd Herkulesowi wzięły się te
    > wyliczenia. Znajomy wynajmuje pokój z łazienką i kuchnią w domu jakiejś

    40 tys funtow to dosc dobra pensja w UK, ale Ty sciagasz zakres
    porownywania w dol bardziej niz kolega od 40 tys go podniosl.
    Wynajmowanie u kogos pokoju z kuchnia, gdy sie nie jest juz
    studentem-kawalerem to sytuacja na tyle nietypowa i swiadczaca o niskim
    statusie ekonomicznym, ze nie nadaje sie na przyklad "zwyczajnosci".

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 26. Data: 2007-01-08 08:46:39
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:ensvld$20u$1@inews.gazeta.pl>
    Immona <c...@n...gmailu> pisze:

    > Wynajmowanie u kogos pokoju z kuchnia, gdy sie nie jest juz
    > studentem-kawalerem to sytuacja na tyle nietypowa i swiadczaca o
    > niskim statusie ekonomicznym

    Ale jakie to ma znaczenie?
    Napisałam jedynie, że za kwotę 400 funtów można wynająć normalny, przyzwoity
    (widziałam zdjęcia) samodzielny pokój z kuchnią i łazienką (bez opłat w
    postaci żetonów do bojlera itp.) który nijak ma się do "meliny" wynajmowanej
    do spółki z kilkoma osobami, o którym wspominał Herkules. Ergo - żeby
    normalnie mieszkać nie trzeba wydawać 1000 funtów miesięcznie i tylko o to
    mi chodziło.

    > ze nie nadaje sie na przyklad "zwyczajnosci".

    A co wg Ciebie stanowi zwyczajność? Kupno mieszkania własnościowego?
    Wynajmowanie mieszkania kilkupokojowego? Domu?
    Bo dla mnie wynajmowanie kawalerki (gdy wyjechało się tam samemu) jak
    najbardziej jest zwyczajnością.

    --
    Nixe

  • 27. Data: 2007-01-08 09:26:06
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Nixe <n...@f...pl> wrote:

    > do spółki z kilkoma osobami, o którym wspominał Herkules. Ergo - żeby
    > normalnie mieszkać nie trzeba wydawać 1000 funtów miesięcznie i tylko o to
    > mi chodziło.

    To zalezy co kto rozumie przez 'normalnosc'.

    > Bo dla mnie wynajmowanie kawalerki (gdy wyjechało się tam samemu) jak
    > najbardziej jest zwyczajnością.

    Ale kawalerka, to nie 'samodzielny pokoj z lazienka' w jakims domu.
    Poza tym jak ktos ma rodzine i dzieci, to kilkupokojowe mieszkanie jest
    normalna sytuacja, ktora moznaby nazwac 'zwyczajnoscia'.
    A wtedy koszta w Londynie to prawie zawsze minimum 1000 funtow miesiecznie.

    Ogolnie to wszystko sie rozbija o to, czy chcemy zyc za minimalne pieniadze,
    czy zyc normalnie.
    Jedno z reguly wyklucza drugie.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 28. Data: 2007-01-08 09:53:04
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    Użytkownik "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl> napisał w wiadomości

    > za 500 pokój? a gdzie ty kolego znalazłes takie drogie pokoje, w hotelu?
    to cena za noc?

    Mnie sie bardziej spodobalo lekka reka odciecie 500 GBP na rozrywki.

  • 29. Data: 2007-01-08 09:53:16
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    Narzekacie, ?e ?le, a mo?e kto? by poda? jakie? szczegó?owsze wyliczenia
    zamiast si? pieni?.

  • 30. Data: 2007-01-08 10:18:15
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Nixe napisał(a):

    > Napisałam jedynie, że za kwotę 400 funtów można wynająć normalny,

    <cytat>
    domu jakiejś Angielki i płaci 400 zł miesięcznie.
    </cytat>