PracaGrupypl.praca.dyskusje › oszustwo z ogłoszenia o pracę

  • 1. Data: 2003-10-18 11:24:30
    Temat: oszustwo z ogłoszenia o pracę
    Od: "Liwiusz" <l...@W...onet.pl>

    Jakieś 2-3 tygodnie temu w ogłoszeniu drobnym w GW firma działająca w branży
    finansowej poszukiwała osoby do sprzedaży swoich usług. Podała tylko swój adres
    e-mailowy. Po odpowiedzi zaprosiła do biura - w którym praktycznie nic nie
    było. Komputery, w związku z przeprowadzką, miały być dopiero dziś. Jednak do
    wczoraj kandydat miałby zapłacić 100zł za 'szkolenie'.

    'Biuro' mieści się na ul. Langiewicza w Warszawie, firma nazywa się "Biuro
    Usług Finansowych", ale nie wiadomo jaka jest forma prawna przedsiębiorstwa.

    Czy myślicie, że to oszustwo?

    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 2. Data: 2003-10-18 11:45:27
    Temat: Re: oszustwo z ogłoszenia o pracę
    Od: "Dorota D." <p...@n...gazeta.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@W...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    "Biuro
    > Usług Finansowych", ale nie wiadomo jaka jest forma prawna

    Dla mnie oszustwem jest wszystko, za co musisz zapłacić z góry. Szczególnie
    wtedy, kiedy "szkolenie" ma Cię obowiązywać przed podpisaniem umowy o pracę
    i inni kandydaci też mają je przejść. Nie płać. Jeśli chcą Cię na
    pracownika, to najpierw Cię zatrudnią a potem będą doszkalać ewentualnie, a
    nie najpierw szkolenie a potem selekcja, bo moim zdaniem chodzi im tylko o
    KASE. Nie daj się zrobić w balona, wiem że z pracą ciężko, bo sama szukam
    prawie 3 lata ale nigdy na coś takiego nie dam się nabrać. To dla nich po
    prostu tani i łatwy zarobek, a dla Ciebie niestety utrata kasy, z którą i
    tak jest krucho. :(

    D.

  • 3. Data: 2003-10-18 11:48:47
    Od: Zbyszek Tuźnik <z...@b...pl>

    Użytkownik Liwiusz napisał, Dnia 03-10-18 13:24:

    > 'Biuro' mieści się na ul. Langiewicza w Warszawie, firma nazywa się "Biuro
    > Usług Finansowych", ale nie wiadomo jaka jest forma prawna przedsiębiorstwa.

    Tak mi się Jonathan Smith Corporation przypomniała ...

    > Czy myślicie, że to oszustwo?

    Albo to, albo ubezpieczenia.

    --
    Zbyszek Tuźnik
    zb_tuznik poczta onet pl

  • 4. Data: 2003-10-18 16:49:13
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Liwiusz napisał:

> [...]
    > było. Komputery, w związku z przeprowadzką, miały być dopiero dziś. Jednak do
    > wczoraj kandydat miałby zapłacić 100zł za 'szkolenie'.

    Coś się słabo starają - przecież ogłoszenie z wyrazem finansowa, jest
    chyba omijane przez większość szukających pracy [akwizycja
    ubepieczeniowa, kredytowa lub kart kredytowych]. Kierowca, magazyn czy
    biurowa, to rozumiem. ;)

    > 'Biuro' mieści się na ul. Langiewicza w Warszawie, firma nazywa się "Biuro
    > Usług Finansowych", ale nie wiadomo jaka jest forma prawna przedsiębiorstwa.
    >
    > Czy myślicie, że to oszustwo?

    Wiesz, o tym, że firmy oszuści biorą po 100 zł od łba, to już w gazetach
    było - też by mogli się wysilić i trochę zmienić stawkę. Ale
    merytorycznie - biuro musi być afiliowane przy jakimś banku czy
    ubezpieczalni - spytaj się z kim współpracują i zweryfikuj informacje u
    źródła [jak nie chcesz dać sobie z nimi spokoju] - do świadczenia usług
    finansowych potrzebna jest gotówka lub odpowiednie "instrumenty" i
    dlatego przeważnie są to tylko pośrednicy, szczególnie kiedy cały
    majątek to puste wynajęte mieszkanie [???].

    Flyer

    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 5. Data: 2003-10-18 18:39:19
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Liwiusz napisał:

> [...]
    > było. Komputery, w związku z przeprowadzką, miały być dopiero dziś. Jednak do
    > wczoraj kandydat miałby zapłacić 100zł za 'szkolenie'.

    A ten pośpiech w płaceniu za szkolenie, to właśnie po to, żebyś nie
    zdążył spytać się znajomych czy poszukać w necie. No i oczywiście -
    płacenie przed umową, to błąd nie tylko w zakresie stosunków pracy, ale
    w każdych stosunkach umownych. ;)

  • 6. Data: 2003-10-18 20:28:46
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On 18 Oct 2003 13:24:30 +0200
    "Liwiusz" <l...@W...onet.pl> wrote:

    > Jakie? 2-3 tygodnie temu w og?oszeniu drobnym w GW firma dzia?aj?ca
    > w bran?y
    > finansowej poszukiwa?a osoby do sprzeda?y swoich us?ug. Poda?a tylko
    > swój adres e-mailowy. Po odpowiedzi zaprosi?a do biura - w którym
    > praktycznie nic nie by?o. Komputery, w zwi?zku z przeprowadzk?, mia?y
    > byae dopiero dzi?. Jednak do wczoraj kandydat mia?by zap?aciae 100z? za
    > 'szkolenie'.
    >
    > 'Biuro' mie?ci si? na ul. Langiewicza w Warszawie, firma nazywa si?
    > "Biuro
    > Us?ug Finansowych", ale nie wiadomo jaka jest forma prawna
> [...]

    tak. jesli ktos chce cie zatrudnic, i czerpac zyski z twojej PRACY to on
    TOBIE powinien zaplacic, a nie na odwrot.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 7. Data: 2003-10-19 07:59:12
    Od: "mer" <b...@w...de>

    >tak. jesli ktos chce cie zatrudnic, i czerpac zyski z twojej PRACY to on
    TOBIE powinien zaplacic, a nie na odwrot.

    Masz ciepliwosc kobieto, ze Ci sie chce tyle razy na takie pytania odpowiadac.
    Ja juz to olewam. Pogodzilem sie, ze jest czesc spoleczenstwa, która nie uzywa mózgu
    i nie da sie do
    tego namówic.

    mer

  • 8. Data: 2003-10-19 08:36:18
    Temat: Re: oszustwo z ogłoszenia o prac
    Od: "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>

    Oszustwo. Jeśli rzeczywiście chcieliby uczciwie Ciebie zatrudnić, koszt
    szkolenia w wysokości 100 zł dla firmy jest niskim kosztem. Zorganizowanie
    stanowiska pracy to zwykle kilkanaście razy więcej, do tego dochodzą koszty
    samego zatrudnienia. Jeżeli już na początek nie stać ich na szkolenie za 100
    zł, to jacyś naciągacze.

    mangha

  • 9. Data: 2003-10-19 22:00:50
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Sun, 19 Oct 2003 09:59:12 +0200
    "mer" <b...@w...de> wrote:

> [...]
    > odpowiadac. Ja juz to olewam. Pogodzilem sie, ze jest czesc
    > spoleczenstwa, która nie uzywa mózgu i nie da sie do tego namówic.

    ja wiem ;)
    ale ci, co nie uzywaja mozgu sa na ogol podatni na metody Goebbelsa:
    powtarzanie az do znudzenia, az zapamietaja...

    przy niesprawnym systemie sadowniczym jednym sposobem na wykluczenie
    takich oszustow jest pozbawienie ich klienteli do naciagania.

  • 10. Data: 2003-10-20 09:23:22
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    Liwiusz <l...@W...onet.pl> napisał(a):

    > Czy myślicie, że to oszustwo?

    Nie tylko myślimy, ale nawet jesteśmy pewni. Na ogół pracodawca płaci
    pracownikowi, a nie odwrotnie.