PracaGrupypl.praca.dyskusje › Książeczka zdrowia

  • 1. Data: 2003-10-18 11:07:51
    Temat: Książeczka zdrowia
    Od: olga <koty@[nospam].tintaonline.net>

    Ile kosztuje wyrobienie książeczki zdrowia?
    --
    olga

  • 2. Data: 2003-10-18 16:34:17
    Temat: Re: Książeczka zdrowia
    Od: "Kaktus" <p...@h...pl>

    Użytkownik "olga" <koty@[nospam].tintaonline.net> napisał w wiadomości
    > Ile kosztuje wyrobienie książeczki zdrowia?
    > --
    > olga

    Pracownika nic nie kosztuje.

    --
    Paweł Jóźwicki
    p...@h...pl

  • 3. Data: 2003-10-19 08:26:54
    Od: Zbyszek Tuźnik <z...@b...pl>

    Użytkownik Kaktus napisał, Dnia 03-10-18 18:34:

    > Pracownika nic nie kosztuje.

    A zdjęcie? ;-)

    --
    Zbyszek Tuźnik
    zb_tuznik poczta onet pl

  • 4. Data: 2003-10-21 17:59:51
    Temat: Odp: Książeczka zdrowia
    Od: "joanna" <d...@p...onet.pl>

    > Pracownika nic nie kosztuje.

    Wyrobienie legitymacji ubezpieczeniowej nic nie kosztuje, ale ksiazeczke
    zdrowia, obawiam sie, wyrabia sie na podstawie okreslonych badan, za ktore
    niestety raczej zwykle sie placi. Ale jesli jestem w bledzie, to prosze
    grupe o sprostowanie...

    Joan

  • 5. Data: 2003-10-23 10:34:55
    Od: Zbyszek Tuźnik <z...@b...pl>

    Użytkownik joanna napisał, Dnia 03-10-21 19:59:

    > Wyrobienie legitymacji ubezpieczeniowej nic nie kosztuje, ale ksiazeczke
    > zdrowia,

    Się zgubiłem ... Co to jest książeczka zdrowia jeśli nie jest nią
    legitymacja ubezpieczeniowa?

    obawiam sie, wyrabia sie na podstawie okreslonych badan,

    Jakich np.?

    za ktore
    > niestety raczej zwykle sie placi.

    Jeśli chodzi o badania "do pracy" to płaci za to pracodawca.

    --
    Zbyszek Tuźnik
    zb_tuznik poczta onet pl

  • 6. Data: 2003-10-26 10:55:43
    Od: "joanna" <s...@s...wp>

    > Się zgubiłem ... Co to jest książeczka zdrowia jeśli nie jest nią
    > legitymacja ubezpieczeniowa?

    Jesli zaczynasz prace w gastronomii, to zwykle pracodawca wymaga, abys mial
    wazna ksiazeczke zdrowia. Taka ksiazeczke wyrabiasz sobie w Sanepidzie,
    oczywiscie po kilku wymaganych badaniach.

    > obawiam sie, wyrabia sie na podstawie okreslonych badan,

    Nie pamietam, jakie to sa badania, ale to cos zwiazenego z nosicielstwem.
    Oczywiscie jesli zaczynasz prace np w biurze, to nic takiego Ci nie jest
    potrzebne, idziesz jedynie na wstepne badania, ktore objemuja badania krwi,
    moczu i rtg pluc oraz ewentualnie cos jeszcze (np. okuliste jesli pracowac
    masz przy komputerze) i za te badania placi Twoj pracodwaca. Ale takie
    badania nie maja prawie nic wspolnego z legitymacja ubezpieczeniowa, jedynie
    tyle, ze pracodwaca Ci nie wbije pieczatki w tejze legitymacji, jesli nie
    bedziesz mial waznych badan. Ale legitymacja ubezpieczeniowa to nie jest to
    samo co ksiazeczka zdrowia.

    > Jeśli chodzi o badania "do pracy" to płaci za to pracodawca.

    Tak, ale zwroc uwage, ze czasem w ogloszeniach pracodawcow zawarty jest taki
    warunek: "Aktualna ksiazeczka zdrowia" - dotyczy to wlasnie tych
    sanepidowskich badan wymaganych do pracy w gastronomii. Pracodawca, skoro
    zyczy sobie, abys przyszedl do niego z aktualnymi badaniami, prawdopodobnie
    nie ma zamiaru Ci za te badania zaplacic. Ale to czy to jest legalne, czy
    nie, nie wiem.

    Pozdrawiam,
    Joan