PracaGrupypl.praca.dyskusje › ogloszenie...;-))))

  • 1. Data: 2003-01-16 11:57:34
    Temat: ogloszenie...;-))))
    Od: "Anutka" <a...@g...pl>

    Hej!
    dzis w gazecie ukazlo sie ciekawe ogloszenie...;-)
    napiszcie co o tym sądzicie:

    "FIRMA(Poland) poszukuje kandydatów na stanowiska: prezesa zarządu,
    dyrektora finansowego. Wymagania: wieloletnie doświadczenie w branży
    motoryzacyjnej (firma japońska). Przyjmujemy zgłoszenia w języku japońskim"

    Fajnie nie?;-)
    Po japonsku juz niedlugo bedzie trzeba CV pisac...;-)))

    Pozdro!

    --
    GG 2874748
    ______________ Ania

  • 2. Data: 2003-01-16 12:36:35
    Temat: Re: ogloszenie...;-))))
    Od: "Tomodati" <a...@b...de>

    Witam,
    > motoryzacyjnej (firma japońska). Przyjmujemy zgłoszenia w języku
    japońskim"

    Mysle, ze to jeden ze sposobow na ograniczenie liczby kandydatow... a co za
    tym idzie pieniedzy wydanych na rekrutacje ( krocej trwa )

    Adas

  • 3. Data: 2003-01-16 12:58:21
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    "Tomodati" <a...@b...de> wrote in message
> [...]
    za
    > tym idzie pieniedzy wydanych na rekrutacje ( krocej trwa )

    Raczej maja Japonczyka na to miejsce, ale musza dac takie ogloszenie coby
    zgodnie z parwem bylo - kandydata nie bedzie i beda mogli legalnie przyjac
    swojego.
    /p

  • 4. Data: 2003-01-16 13:09:13
    Od: "Anutka" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Tomodati" <a...@b...de> napisał w wiadomości
> [...]
    za
    > tym idzie pieniedzy wydanych na rekrutacje ( krocej trwa )

    Hmm... wedlug mnie, językiem japonskim wladaja jedynie osoby po filologii
    orientalnej. Jest ich niewiele, jak wiadomo wiekszosc filologow to kobiety.
    W ogloszeniu nie byloby nic dziwnego gdyby nie to, ze raczej trudno znalezc
    filologa japonistyki i zarazem inzyniera z doswiadczeniem w branzy
    samochodowej.

    Pozdrawiam
    Ania

    --
    GG 2874748

  • 5. Data: 2003-01-16 13:10:16
    Od: "Kafesita" <k...@a...net>

    Użytkownik "clockworkoi" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zgodnie z parwem bylo - kandydata nie bedzie i beda mogli legalnie przyjac

    Z tego co mi wiadomo to w bardzo wielu krajach jest najpierw selekcja
    wewnatrz firmy tzn ze pracownicy ewentualnie polecaja najpierw kogos ze
    znajowmych a dopiero w sytuacji gdy wsrod znajomych pracownikow nikt sie nie
    znajdzie to dopiero daja ogloszenia w prasie badz internecie. Oczywiscie
    moge miec bledne informacje ale moim zdanie jest to sensowny sposob na
    ograniczenie kosztow rekrutacji.

    Pozdro
    Kafesita

  • 6. Data: 2003-01-16 13:20:43
    Od: "Tobi" <l...@p...fm>

> [...]
    > zgodnie z parwem bylo - kandydata nie bedzie i beda mogli legalnie przyjac

    Wszyscy tu piszecie jakbyscie mieli prawo w jednym palcu i ten przypadek
    znali konkretnie. Gratulacje!
    Na takie stanowisko wg moich informacji musi byc Polak to raz, dwa ze musi
    byc droga formalna jego poszukiwania. Konkrety - tego nikt nie wie, Pewne -
    nikt z bioracych udzial w tej gadce nie spelni tych wymagan, wiec czego sie
    czepia towarzystwo wzajemnej adoracji?

    Tobi

  • 7. Data: 2003-01-16 13:35:06
    Od: xxx <i...@w...pl>

    > W ogloszeniu nie byloby nic dziwnego gdyby nie to, ze raczej trudno znalezc
    > filologa japonistyki i zarazem inzyniera z doswiadczeniem w branzy
    > samochodowej.

    zam goscia co siedzial okolo 10 lat na kontrakcie w
    Wietnamie - jest inzynierem buduje statki - dosc dobrez radzi sobie z ich jezykiem

    a co jezeli oni szukaja kogos podobnego ???

    xxx

  • 8. Data: 2003-01-16 13:53:57
    Od: wer <w...@w...pl>

    Anutka wrote:
> [...]
    >
    > Fajnie nie?;-)
    > Po japonsku juz niedlugo bedzie trzeba CV pisac...;-)))

    Goscie beda musieli sie kontaktowac z szefostwem firmy i zalatwiac
    sprawy w Japonii, wiec nic dziwnego, ze szukaja kogos z japonskim. Czy
    jesli francuska firma szuka osob z jezykiem francuskim do prowadzenia
    przedstawicielstwa jest cos w tym dziwnego???

    wer

  • 9. Data: 2003-01-16 13:54:11
    Od: "Maura" <m...@y...com>

    "Anutka" <a...@g...pl> wrote in message

    (cut)
> [...]
    znalezc
    > filologa japonistyki i zarazem inzyniera z doswiadczeniem w branzy

    I dlatego to ogłoszenie jest normalne. Zapewne chca zatrudnic obcokrajowca,
    musza wiec miec uzasadnienie. Raczej nikt sie nie zglosi na to stanowisko,
    beda miec podkladke.

  • 10. Data: 2003-01-16 14:10:43
    Od: "Anutka" <a...@g...pl>

    Użytkownik "wer" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jesli francuska firma szuka osob z jezykiem francuskim do prowadzenia
    > przedstawicielstwa jest cos w tym dziwnego???

    Owszem, ale po raz kolejny pisze ze to jest roznica. Francuski to jezyk
    bardziej dostepny niz japonski, Chyba ze sie myle?;-)