PracaGrupypl.praca.dyskusje › zakonczenie pracy

  • 1. Data: 2003-01-16 10:30:33
    Temat: zakonczenie pracy
    Od: Dorita <d...@t...pl>

    Witam szanownych grupowiczow.
    Mam pytanie, chce zrezygnowac z pracy ( ze wzgl na chora atmosfere w
    pracy, brak poszanowania pracownikow i inne okropne historie)wraz z
    zakonczeniem umowy, czyli za miesiac.Zastanawiam sie, kiedy powinnam
    uprzedzic o tym wlascicielke (bo musi przeszkolic nowa pracownice na
    moje miejsce, a do tego potrzebny jest jej czas). Czy wystarczy tydzien,
    dwa tygidnie, czy moze na zebraniu kore ma sie odbyc niecale 3 tyg.
    przez ukonczeniem mojej umowy). Jak myslicie, czy jak jej to powiem to
    do konca mojej pracy beda mnie traktowac gorzej?? Czy musze wyznawac jej
    powod??

    z gory dziekuje

  • 2. Data: 2003-01-16 10:34:12
    Temat: Re: zakonczenie pracy
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > przez ukonczeniem mojej umowy). Jak myslicie, czy jak jej to powiem to
    > do konca mojej pracy beda mnie traktowac gorzej?? Czy musze wyznawac jej

    Jesli za miesiac konczy ci sie umowa, to nic nie musisz robic. Wystarczy,
    ze nie podpiszesz nowej. Nie musisz nic nikomu wyznawac.

    --
    Krzysztof Pułapa, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 3. Data: 2003-01-16 10:47:55
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 16 Jan 2003 11:30:33 +0100, Dorita <d...@t...pl>
    zakodował:
> [...]
    >przez ukonczeniem mojej umowy). Jak myslicie, czy jak jej to powiem to
    >do konca mojej pracy beda mnie traktowac gorzej?? Czy musze wyznawac jej

    Nie mo obowiązku przedłużania umowy. Prawo nie wymaga od Ciebie
    informowania pracodawcy o tym, że nie chcesz przedłużyć umowy.
    Tak naprawdę, to w interesie pracodawcy jest porozmawiać jak
    najwcześniej z pracownikiem w Twojej sytuacji i ustalić, co będzie
    dalej (czy umowa zostanie przedłużona, na jakich warunkach itd).

    Czy i kiedy informować pracodawcę to dylemat moralny i zależy od tego,
    czy i jak bardzo go lubisz, albo jaki masz w tym interes. Nie musisz
    tego robić - wystarczy, że ostatniego dnia pracy poprosisz o
    świadectwo (a tak naprawdę to sam powinien je wydać jeżeli nie
    zawrzecie kolejnej umowy).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2003-01-16 11:25:34
    Od: Dorita <d...@t...pl>

    jednak chcialabym ja wczesniej uprzedzic, mimo ze nie mam do
    niejnpozytywnego nastawienia, ale chce byc fer w stosunku do siebie-nie
    chce zostawiac ich na lodzie bez pracownika. Boje sie tez ze potem moga
    byc problemy z otrzymaniem wyplaty i swiadectwa pracy, jak nic nie
    powiem. W tej firmie byly juz dziwne akcje.

    zestresowana cala sytuacja
    Dorita

  • 5. Data: 2003-01-16 11:46:49
    Od: "Justyna" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Dorita" <d...@t...pl> napisał
    ale chce byc fer w stosunku do siebie-nie
    > chce zostawiac ich na lodzie bez pracownika. Boje sie tez ze potem moga
    > byc problemy z otrzymaniem wyplaty i swiadectwa pracy

    miałam podobną sytuację kiedyś i powiem tak: nie przedłużyłam umowy,
    powiedziałam, że mam inne plany życiowe i chciałabym wyjechać, tak naprawdę
    to siadała mi psycha z powodu tej atmosfery i szukałam pracy, nic im nie
    mówiąc i znalazłam robotę okay
    jak znam życie i tak oni zakładają, że zostaniesz u nich ale o umowie
    przedłużającej ani widu ani słychu z ich strony nie będzie do końca, chyba,
    ze cuda zaczną u prywaciarzy działać
    i co? uważasz że to z ich strony fair?
    nie łam się
    świadectwo pracy muszą Tobie wystawić czy chcą czy nie
    taki dokument nie zależy od "widzimisię" pracodawcy
    normalnie ustaje Twój stosunek pracy i już! nikt nie może Ciebie zmusić do
    przedłużania umowy
    a jakby oni wcześniej zaproponowali jednak pracę dalej to wtedy powiesz że
    sorry ale nie możesz
    pozdrawiam
    Justin

  • 6. Data: 2003-01-16 16:08:13
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Dorita wrote:

> [...]
    > przez ukonczeniem mojej umowy). Jak myslicie, czy jak jej to powiem to
    > do konca mojej pracy beda mnie traktowac gorzej?? Czy musze wyznawac jej

    Zgodnie z zasadami wolnego rynku ( ;) ) nie musisz nic. Umowa sie konczy
    i odchodzisz. ;)

    Flyer

  • 7. Data: 2003-01-16 18:03:20
    Od: "JLR" <j...@w...pl>

    Inicjatywa w tej sytuacji powinna lezec po stronie pracodawcy. To
    wlascicielka powinna zwrócic sie do Ciebie, przzwoitosc wymaga zeby co
    najmniej na 2 tygodnie (najkrótszy termin wypowiedzenia) przed uplywem
    terminu umowy poinformowala, czy chce z toba przedluzyc umowe. Wtedy
    poinformujesz ja, ze nie jestes zainteresowana przedluzeniem umowy. Gdyby
    wlascicielka byla Ok, nie mialabys watpliwosci czy informowac ja o
    odejsciu - skoro masz watpliwosci nie informuj, dokpóki sama nie podejmie
    rozmowy. przyjz ostatniego dnia i pozegnaj sie. Czesta praktyka prywatnych
    pracodawców - trzymanie pracownika do ostatniej chwili w niepewnosci -
    przedluzy umowe czy nie???, nerwy - nie masz obowiazku , decyzja nalezy
    wylacznie do Ciebie
    pozdrawiam i zycze aby w nowej pracy atmosfera byla lepsza JR
    Uzytkownik "Dorita" <d...@t...pl> napisal w wiadomosci

  • 8. Data: 2003-01-17 08:57:28
    Od: "kz" <K...@w...pl>

[...]

    IMHO

    Jesli powiesz to ryzykujesz nieprzyjazne nastawienie pracodawcy wlacznie z
    mozliwoscia wrobienia Cie w cos nieprzyjemnego(kradziez itp.)

  • 9. Data: 2003-01-17 10:28:15
    Temat: Odp: zakonczenie pracy
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik flyer <f...@p...gazeta.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@p...gazeta.pl...

    > Zgodnie z zasadami wolnego rynku ( ;) ) nie musisz nic. Umowa sie konczy
    > i odchodzisz. ;)

    A Ty od kiedy jestes zwolennikiem wolnego rynku? ;-)

    Rafal

  • 10. Data: 2003-01-17 15:16:40
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    > byc problemy z otrzymaniem wyplaty i swiadectwa pracy, jak nic nie
    > powiem. W tej firmie byly juz dziwne akcje.

    Wynagrodzenie i świadectwo pracy chronione są przez kodeks.
    Jeżeli odezwiesz się teraz podejrzewam, że będziesz miała nieprzyjemności.
    Pracodawca może przesunąć cię na pozostały okres na inne, gorsze
    stanowisko - jeżeli odmówisz mogą zacząć się kłopoty.

    Pzdr
    Tomek