PracaGrupypl.praca.dyskusje › odszkodowanie na mocy porozumienia stron

  • 1. Data: 2002-05-07 09:33:33
    Temat: odszkodowanie na mocy porozumienia stron
    Od: "Hadaar" <h...@a...pl>

    Witajcie,

    Pracodawca chce abym przeszedl do innej sekji za mniejsza kase albo pracuje
    do konca maja + 2 miechy odszkodowania. Powiedzcie czy mam sie cieszyc z
    tych 2 miechow czy negocjowac np 3?

    Pozdrawiam,

    Hadaar

  • 2. Data: 2002-05-07 09:45:24
    Temat: Re: odszkodowanie na mocy porozumienia stron
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Hadaar" <h...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    pracuje
    > do konca maja + 2 miechy odszkodowania. Powiedzcie czy mam sie cieszyc z

    Zależy od kilku czynników.
    1. Jaką masz umowę?
    2. Jak długo pracujesz w tej firmie na umowę o pracę?
    3. Jak długo pracujesz w ogóle na umowę o pracę?
    4. Czy te zmiany wiążą się z likwidacją stanowiska?

    Za wiele kombinacji do opisywania. Podaj więcej danych.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-05-07 10:06:08
    Od: "Hadaar" <h...@a...pl>

    Dzieki za zainteresowanie:

    > Zależy od kilku czynników.
    > 1. Jaką masz umowę?

    na czas nieokreslony

    > 2. Jak długo pracujesz w tej firmie na umowę o pracę?

    2 lata

    > 3. Jak długo pracujesz w ogóle na umowę o pracę?

    ~5 lub 6

    > 4. Czy te zmiany wiążą się z likwidacją stanowiska?

    moj dzial przechodzi pod innego kierownika, moj dotychczasowy kierownik chce
    mnie zatrzymac za mniejsza forse bo u nowego nie ma tyle miejsca

    Pozdrawiam,

    Hadaar

  • 4. Data: 2002-05-07 10:16:01
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

> [...]
    chce
    > mnie zatrzymac za mniejsza forse bo u nowego nie ma tyle miejsca

    Wygląda więc na likwidację stanowiska.
    Wtedy propozycja ugody jest dosyć sensowna. Ty pracujesz miesiąc krócej w
    porównaniu do wypowiedzenia, dostajesz tyle samo kasy ale gorsze warunki
    zasiłku dla bezrobotnych.

    Wypowiedzenie:
    1. Pracujesz do końca miesiąca następnego, po wypowiedzeniu (czyli do końca
    czerwca)
    2. Dostajesz pensję i odszkodowanie w wysokości miesięcznego wynagrodzenia,
    ale nie ozusowaną, więc do ręki więcej.
    3. Masz 2 dni zwolnienia na poszukiwanie pracy
    4. Dostajesz prawie od ręki zasiłek.

    Porozumienie:
    1. Warunki jak w porozumieniu
    2. Zasiłek dopiero po 3 miesiącach.

    Warunki porozumienia IMO są uczciwe. W porównaniu do wypowiedzenia pracujesz
    1 miesiąc mniej i możesz przeznaczyć go poszukiwanie pracy. Pieniądze
    dostajesz bardzo podobne w obydwu wersjach.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2002-05-07 13:01:11
    Od: "Hadaar" <h...@a...pl>

    > Warunki porozumienia IMO są uczciwe. W porównaniu do wypowiedzenia
    pracujesz
    > 1 miesiąc mniej i możesz przeznaczyć go poszukiwanie pracy. Pieniądze
    > dostajesz bardzo podobne w obydwu wersjach.

    Dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam,

    Hadaar

  • 6. Data: 2002-05-08 06:51:18
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

    > Pracodawca chce abym przeszedl do innej sekji za mniejsza kase albo
    pracuje
    > do konca maja + 2 miechy odszkodowania. Powiedzcie czy mam sie cieszyc z
    > tych 2 miechow czy negocjowac np 3?

    Ja bym osobiscie wziął to, czego Ty nie bierzesz pod uwage - a mianowicie
    przejsc na gorsze stanowisko, i zaczac szukac pracy.
    2 - 3 miesiace to może się okazać za mało , żeby dostać dobrą pracę...

    Wojtek

  • 7. Data: 2002-05-08 09:27:56
    Od: "Hadaar" <h...@a...pl>

    > Ja bym osobiscie wziął to, czego Ty nie bierzesz pod uwage - a mianowicie
    > przejsc na gorsze stanowisko, i zaczac szukac pracy.
    > 2 - 3 miesiace to może się okazać za mało , żeby dostać dobrą pracę...

    Ten zachowawczy sposob doradzaja mi tez rodzice ale obawiam sie ze wtedy bym
    sie zasiedzial i nie szukal pracy... choc warunki sa glodowe. Troche tez
    jestem w*****ony - wyobraz sobie ze 2.5 roku temu przyszedlem tu za 100%. Po
    roku ze wgledu na recesje obcieto wszystkim o ~20%. Zostalo mi 83 %
    pierwotnego wynagrodzenia. Ok pomyslalem jest recesja bede siedzial cicho.
    Az tu teraz po tej akcji proponuja aby zostalo mi 66% pierwotnego
    wynagrodzenia. Troche smieszne biorac pod uwage fakt ze w innej firmie
    proponowano mi 116 % tylko ze firma byla mniej elastyczna jesli chodzi o
    przyjscia, wyjscia, i spoznienia...

    Dluzszy urlop mi sie przyda - chocby popchne troche prace magisterska...
    Pozatym mam wrazenie ze recesja w branzy informatycznej juz sie konczy i
    wiecej ludzi przyjmuja niz zwalniaja.

    > Wojtek

    Pozdrawiam,

    Hadaar

  • 8. Data: 2002-05-08 09:56:04
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "fotech" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ja bym osobiscie wziął to, czego Ty nie bierzesz pod uwage - a mianowicie
    > przejsc na gorsze stanowisko, i zaczac szukac pracy.
    > 2 - 3 miesiace to może się okazać za mało , żeby dostać dobrą pracę...

    Tylko, że jak znajdziesz pracę i wypowiesz umowę, to tracisz odprawę (1
    pensja brutto, tylko nieozusowana) i pracujesz 1 miesiąc dłużej. Czyli w
    wersji ugodowej dostajesz 2 pensje więcej nie pracując.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775