PracaGrupypl.praca.dyskusjeodmowa pracy › Re: odmowa pracy
    From: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: odmowa pracy
    Date: Wed, 2 Feb 2005 17:37:44 +0100
    Sender: o...@o...pl@gw2.interpc.pl

    Kira w news:ctpub1$i5e$1@atlantis.news.tpi.pl napisał(a):

    > Owszem, ale nie bylo o sztuczkach tylko o prostym odmowieniu
    > pracy w miejscu i na warunkach ktore sa bezsensowne dla danej
    > konkretnej osoby.

    Ja Cię Kira rozumiem - naprawdę, bo sam tak robiłem. Wiedziałem, że w
    McDonaldzie przyjmą mnie z otwartymi ramionami, ale nie poszedłem obawiając
    się, że jako "świeżak" nabiorę pewnych przyzwyczajeń i wsiąkne w podobne
    klimaty na długi czas. Miałem także telefon z UP z propozycją podjęcia pracy
    w salonie telefonii komórkowej. Odmówiłem jednak mówiąc, że się na tym nie
    znam. Swoją drogą pani była mocno zdziwiona:
    - Przecież jest pan informatykiem!
    (od razu wyjaśniam, że mam dyplom, ale nie uważam się za informatyka). Nie
    czuję się z tego powodu źle. Wiedziałem, że jeśli nie ja to zapewne ofertę
    przyjmie ktoś, kto jest bardziej odpowiednią osobą na ten wakat. A to, że
    akurat nie będę to ja... nie sądzę, abym podjął złą decyzję. Gdybym się
    zdecydował wiedząc, że to nie jest dla mnie pewnie za jakiś czas znowu
    byłbym bez pracy, a być może zmniejszyłbym szanse na znalezienie innej (bo
    pan coś za często pracę zmienia!). Wolałem poczekać na bardziej odpowiednią
    ofertę. Opłaciło się - mam obecnie stałą pracę, która mnie satysfakcjonuje.
    Państwo chyba na tym lepiej wyszło.

    Chodzi jednak o użycie właściwych słów. Pomimo tego, że Cię rozumiem mnie
    również nie spodobało się to co napisałaś. Chodzi mi o fragment:

    "Wpisalam sobie 5KPLN / 15 min / absolutnie i wlasnie jestem
    w trakcie robienia ze znajomymi zakladow czy cos znajda... :)"

    Wygląda tak jakby Ciebie sytuacja bawiła. Przypomina mi się młodzieńczy
    (głupi) bunt. Coś jakby zadzwonić do szkoły z informacją, że bombę
    podłożono, a później mieć uciechę z obserwowania zamieszania jakie się
    wywołało. Wiem, że to nieco inna kategoria - chodzi mi o samo podejście do
    pewnych spraw. Nie wszyscy urzędnicy są źli - Judymów jeszcze można spotkać.
    Starają się tacy, a tymczasem ktoś z boku ma niezłą polewkę. Zresztą... mnie
    osobiście nie bawi podobne zachowanie nawet jeśli godzi w tych paskudnych
    urzędników. Jeśli są źli, to sprawę należy załatwić inaczej. Wydaje mi się
    to również jakieś nieodpowiednie względem innych bezrobotnych, którzy są w
    znacznie gorszej sytuacji niż Ty.
    Osoba rozpoczynająca ten wątek w jednym z postów również użyła niefortunnych
    słów: "dopiero co zarejestrowałam sie i juz dzwonią z oferta". Bardzo
    niepoważne moim zdaniem podejście. Być może nie to miała na myśli, ale
    niestety tak to sformułowała.

    pozdrawiam
    Greg