PracaGrupypl.praca.dyskusje › obliczenie wynagrodzenia za czesc miesiaca

  • 1. Data: 2008-10-21 11:11:36
    Temat: obliczenie wynagrodzenia za czesc miesiaca
    Od: JW <j...@g...com>

    witam,

    prosze o pomoc w okresleniu okresu, za ktory powinienem dostac
    wynagrodzenie.

    umowe o prace podpisalem w dniu 6.10 br. i w tym dniu rozpoczalem
    prace. w dniu 15.10 wykorzystalem 1 dzien urlopu wypoczynkowego. 20.10
    rozwiazalem umowe na mocy porozumienia stron, z dniem 15.10.

    moim zdaniem powinienem dostac wynagrodzenie za okres od 6 do 15.10
    czyli 8/23 miesiecznego wynagrodzenia (pazdziernik ma 23 dni
    pracujace).

    pracodawca chce mi zaplacic 7/23 - za okres od 6 do 14.10 (bo 15 bylem
    na urlopie).

    kto ma racje - ja czy pracodawca?

    pytanie dodatkowe: koszty badan wstepnych ponosi pracownik czy
    pracodawca? czy jest to jakos uregulowane w prawie pracy?

    z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam serdecznie,
    JW

  • 2. Data: 2008-10-21 11:25:59
    Temat: Re: obliczenie wynagrodzenia za czesc miesiaca
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    JW pisze:
> [...]
    > pracodawca? czy jest to jakos uregulowane w prawie pracy?
    >
    > z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam serdecznie,

    IMHO urlop Ci się nie należał, albowiem prawo do niego nabywasz po
    przepracowaniu miesiąca - 1/12 wymiaru urlopu.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-10-24 10:57:28
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Liwiusz napisał:

    > IMHO urlop Ci się nie należał, albowiem prawo do niego nabywasz po
    > przepracowaniu miesiąca - 1/12 wymiaru urlopu.

    art.155 2a
    - kalendarzowy miesiąc pracy odpowiada 1/12 wymiaru urlopu
    - niepełny miesiąc kalendarzowy zaokrągla się w górę

    wyjątek: art.153 - pracownik podejmujący pracę po raz pierwszy uzyskuje
    prawo do urlopu z upływem każdego miesiąca pracy