PracaGrupypl.praca.dyskusje › Laboratorium Oprogramowania IBM w Krakowie

  • 1. Data: 2008-10-19 13:10:53
    Temat: Laboratorium Oprogramowania IBM w Krakowie
    Od: m...@g...pl

    Dostałem propozycję pracy w w/w firmie. Mam jeszcze kilka dni na
    podjęcie decyzji, dlatego chciałbym sie dowiedzieć czegoś od osób
    które tam pracują lub pracowały;

    Jaka jest atmosfera w pracy?
    Jaki poziom reprezentują menadżerowie?
    Czy firma dba o rozwój kariery swoich pracowników?

    Moje obecne miejsce pracy opuszczam m. in. z powyższych powodów,
    dlatego zalezy mi bardzo na poznaniu Waszej opinii na ten temat.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-10-19 14:54:21
    Temat: Re: Laboratorium Oprogramowania IBM w Krakowie
    Od: "pitero" <p...@w...pl>

    Ja moge tylko powiedziec, ze z tego co slyszalem, choc z 3 czy 4 reki, IBM
    nie ma dobrej opinii wsrod programistow. Ot niby prestiz, ale taka ogromna
    machina, gdzie jestes jak trybik nic nie znaczacy.

  • 3. Data: 2008-10-19 16:01:41
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    pitero napisal(a):

    > Ja moge tylko powiedziec, ze z tego co slyszalem, choc z 3 czy 4 reki, IBM
    > nie ma dobrej opinii wsrod programistow. Ot niby prestiz, ale taka ogromna
    > machina, gdzie jestes jak trybik nic nie znaczacy.

    podobno mało się programuje, ale nie ma problemów z pracą zdalną

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 4. Data: 2008-10-20 18:02:42
    Od: " romek" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    m...@g...pl napisał(a):

    > Dosta=B3em propozycj=EA pracy w w/w firmie. Mam jeszcze kilka dni na
    > podj=EAcie decyzji, dlatego chcia=B3bym sie dowiedzie=E6 czego=B6 od os=F3b
    > kt=F3re tam pracuj=B1 lub pracowa=B3y;
    >
    > Jaka jest atmosfera w pracy?

    Posiadam trochę informacji może nie z pierwszej, ale z drugiej ręki.

    Bardzo miła, pracuje się przyjemnie, to bardzo dobra i przyjaźnie nastawiona
    do pracowników firma.

    > Jaki poziom reprezentuj=B1 menad=BFerowie?

    Zależy co rozumieć pod pojęciem "poziom". Stosunki manadżerowie-pracownicy są
    bardzo poprawne, menadżerowie są rozliczanie nie tylko z tego, czy dostarczają
    on time and budget, ale także poprzez oceny jakie otrzymują od pracowników.
    Nawet to drugie jest ważniejsze niż pierwsze, więc osoby o mentalności ekonoma
    czy nadzorcy tam nie pracuję. Natomiast ich poziom wiedzy technicznej to
    najsłabszy punkt, w większości są to ludzie, o których możne jedynie
    powiedzieć że kilka czy kilkanaście lat przedtem przepracowali na podobnym
    stanowisku w firmie o podobnych charakterze.

    > Czy firma dba o rozw=F3j kariery swoich pracownik=F3w?

    Firma oferuje szkolenia wewnętrzne, ale to są szkolenia na bardzo podstawowym
    poziomie i niekoniecznie technologiczne hity np. J2EE 1.4. Ale jak ktoś chce
    to może się wiele nauczyć. Inna sprawa to co zrobi z tą wiedzą, w tej firmie
    jakaś wyrafinowana wiedza techniczna nie jest specjalnie potrzebna.

  • 5. Data: 2008-10-29 16:28:33
    Od: i...@g...com

    o IBM mozesz przeczytac na http://eoe.pl/node/84 oraz http://eoe.pl/node/88

  • 6. Data: 2008-10-29 21:05:06
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    <i...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
    > o IBM mozesz przeczytac na http://eoe.pl/node/84 oraz
    > http://eoe.pl/node/88

    Temat posta chociaż przeczytałeś/łaś? Chodziło o laboratorium
    oprogramowania, a nie o outsourcing księgowości. Nie wypromujesz swojego
    serwisu pisząc bez sensu.

  • 7. Data: 2008-11-11 09:15:55
    Od: "The naturat liker" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    romek <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > Posiadam trochę informacji może nie z pierwszej, ale z drugiej ręki.
    >
    > Bardzo miła, pracuje się przyjemnie, to bardzo dobra i przyjaźnie nastawiona
    > do pracowników firma.

    Ejże, kolego, Twój "zaangażowany" post brzmi, jakbyś był jednak ze stajni "big
    blue".

    Osoby obojętne pozytywy piszą bardziej w stylu:
    "no okej jest ta firma raczej"
    a nie
    "to bardzo dobra i przyjaźnie nastawiona do pracowników firma"

    Ja słyszałem, że pensje tam są wcale niskie i jest to kolejna firma, która
    myśli, że zamydli ludziom oczy swoim światowym prestiżem. I ktoś, kto gdzie
    indziej pracowałby za 4000, to sam nie wiedząc kiedy i jak do ibm pójdzie za 2000.

    Konkrety: ponoć programiści tam dostają poniżej 3000 netto.
    Dla przykładu w Motoroli początkujący po studiach dostawał długi czas 3500 ale
    rok temu podnieśli na 5000 netto.
    (Motkowy menedżment wzbraniał się przed podwyżkami wszystkimi czterema
    kopytami, ale nie mogli powstrzymać odpływu specjalistów)