PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca na kontrakt w IT

  • 1. Data: 2008-10-19 19:20:20
    Temat: praca na kontrakt w IT
    Od: Ochódzki <j...@p...onet.pl>

    Witam

    Zastanawiam się nad rzuceniem etatu programisty i przejściu na kontrakt.
    Jestem po rozmowach z firmą która zajmuje się outsorcingiem programistów
    (ITKontrakt). Motywacja tego kroku jest taka żeby po prostu więcej
    zarabiać oraz pracować w trybie projektowym, samemu decydować jakie
    kontrakty się przyjmie a jakie odrzuci. Nie zależy mi za bardzo na tzw
    bezpieczeństwie socjalnym bo wg mnie są to rzeczy raczej złudne bądź
    takie które odpowiednio zarabiając jestem sobie w stanie sam zapewnić.

    Pytanie do ludzi, którzy pracują w tym trybie, jakie mają doświadczenia,
    jak firmy traktują kontraktorów oraz ogólnie czy warto, szczególnie w
    obliczu zbliżającej się recesji?

    Z góry dzięki

    Ochódzki

  • 2. Data: 2008-10-19 20:53:12
    Temat: Re: praca na kontrakt w IT
    Od: mihau <m...@g...com>

    On 19 Paź, 21:20, Ochódzki <j...@p...onet.pl>
    wrote:

    > Motywacja tego kroku jest taka żeby po prostu więcej
    > zarabiać oraz pracować w trybie projektowym, samemu decydować jakie
    > kontrakty się przyjmie a jakie odrzuci.

    Czyli to coś jak własna działalność, tylko pośrednicząca firma kasuje
    prowizję?

    --
    mihau

  • 3. Data: 2008-10-19 21:19:50
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-10-19, mihau <m...@g...com> wrote:

    [...]

    > Czyli to coś jak własna działalność, tylko pośrednicząca firma kasuje
    > prowizję?

    To ma swoje zalety, bo owa firma zajmuje się szukaniem klientów.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2008-10-20 10:12:54
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Oct 19, 11:19 pm, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

    > To ma swoje zalety, bo owa firma zajmuje się szukaniem klientów.

    Owszem, tylko w branży, która cierpi na niedobór specjalistów. Może
    się okazać, że to bardzo kosztowny luksus i warto policzyć czy
    niedużym nakładem pracy nie zwiększy się znacznie swoich dochodów,
    robiąc to samo przez własną DG.

    --
    mihau

  • 5. Data: 2008-10-20 11:19:48
    Od: Ochódzki <j...@p...onet.pl>

    mihau pisze:

> [...]
    > się okazać, że to bardzo kosztowny luksus i warto policzyć czy
    > niedużym nakładem pracy nie zwiększy się znacznie swoich dochodów,

    Dobre pytanie. Ktoś próbował to robić? Z moich obserwacji wynika że
    zazwyczaj jest tak że firmy chcące zatrudnić iluś kontraktorów do dużego
    projektu idą bezpośrednio do firmy, która jest im w stanie ich podesłać
    po wstępnej rekrutacji. Rzadko umieszczają takie oferty pracy czy też
    współpracy w internecie więc na pewno trzeba by samemu zacząć od
    wydeptywania ścieżek u potencjalnych kontraktodawców oferując swoje usługi.

    Ochódzki

  • 6. Data: 2008-10-20 12:56:34
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Oct 20, 1:19 pm, Ochódzki <j...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    > zazwyczaj jest tak że firmy chcące zatrudnić iluś kontraktorów do dużego
    > projektu idą bezpośrednio do firmy, która jest im w stanie ich podesłać

    Przy dużych projektach często tak bywa, choć np. wrocławski Siemens
    oprócz zwykłej rekrutacji pracowników nawiązywał też współpracę z
    samozatrudnionymi. Czy nadal to robi, tego nie wiem.

    --
    mihau

  • 7. Data: 2008-10-21 19:57:24
    Od: "kontraktor" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ja opiszę własne doświadczenia jako kontraktor.
    Przede wszystkim miej świadomośc, że gdy jakaś firma wysyła Cię do klienta do
    Ty dostajesz ok. 25% stawki, którą klient zapłacił. Dodatkowo jeśli będziesz
    chciał zostac u klienta na etacie klient płaci firmie, która Cię wysłała duże
    pięniądze. Dla mnie rola pośrednika w szukaniu pracy wygląda tak jak rola
    pośrednika nieruchomości - bierze pieniądze za nic - pracę można samemu znaleźc.
    Najważniejsza zasada w tym biznesie - ZYSK!!
    Nieważne Twoje ambicje, Twój rozwój - gdzie dobrze płacą tam Cię wepchną - tak
    więc trzeba bardzo ostrożnie wypytac o wszystko na rozmowach, chodzic tylko do
    tych firm, które wysyłają na rozmowy u klientów u których masz pracowac.
    Rzeczywistośc jest taka, że firmy outsourcujące ludzi dostają zlecenia na
    ludzi z firm, gdzie mało kto chce pracowac i jest ogromna rotacja. Stosują
    różne metody abyś tam siedział określony czas lub dłużej.
    Bardzo uważaj przy firmach outsourcujących na zapisy w umowie o karach
    umownych, bo mogą Cię przy jakiejś sytuacji chciec nią obciążyc.
    Oczywiście head hunterzy kłamią - zrobią wszystko abyś do nich przyszedł.
    Często jest tak, że gdzieś wylądujesz i zapominają o Tobie.
    Zarobki dobre bo wszystkim się to opłaca.
    Jako kontraktor jesteś traktowany inaczej niż wszyscy pracownicy, choc to
    zależy gdzie trafisz i jaka firma Cię wysłała - jesteś zasobem i oczekują od
    Ciebie przede wszystkim wykonania zadania. Nadgodziny to norma.
    Ogólnie życzę powodzenia - abyś znalazł dobrą firmę i dobrego klienta.
    No i czy masz świadomości o braku płatnych urlopów?

    Pozdro