PracaGrupypl.praca.dyskusje › nie chca dac urlopu :(((

  • 1. Data: 2003-04-09 10:25:16
    Temat: nie chca dac urlopu :(((
    Od: "PapaJoe" <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    1.Co mozna zrobic gdy pracodawca odmawia udzielenia urlopu:
    cytuje " nie bede placil za siedzenie w domu "

    2. co dzieje sie z urlopem gdy umowa o prace konczy sie,
    wedlug nowych przepisów nie nalezy sie ekwiwalent

    3. a co z urlopem z 2002 za niego
    tez sie nie nalezy ekwiwlent ????

    pozdrawiam

    TD

  • 2. Data: 2003-04-09 10:47:09
    Temat: Re: nie chca dac urlopu :(((
    Od: "michu" <6...@n...net>

    Użytkownik "PapaJoe" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > 2. co dzieje sie z urlopem gdy umowa o prace konczy sie,
    > wedlug nowych przepisów nie nalezy sie ekwiwalent

    no nie wiem. ja zwolnilem sie 1 marca i wyplaca mi ekwiwalent za 7 dni,
    takze chyba nalezy sie ale proporcjonalnie do przepracowanego okresu pracy.

  • 3. Data: 2003-04-09 10:48:11
    Od: "michu" <6...@n...net>

    > Witam,
    >
    > 1.Co mozna zrobic gdy pracodawca odmawia udzielenia urlopu:
    > cytuje " nie bede placil za siedzenie w domu "

    wez te 4 dni "kacowego" co musi sie zgodzic

  • 4. Data: 2003-04-09 11:15:06
    Od: "Tomasz Onyszko" <g...@b...net.pl>

    W wolnej burzy wypowiedzi przedstawionej w :b70ssk$htf$...@f...acn.pl,
    PapaJoe <p...@p...onet.pl> wyrazil co nastepuje:
    > Witam,
    >
    > 1.Co mozna zrobic gdy pracodawca odmawia udzielenia urlopu:
    > cytuje " nie bede placil za siedzenie w domu "
    AFAIk pracodawac musi udzielic ci w ciagu roku przynajmniej jednego urlopu o
    dlugosci do 10 dni

    Jezlei pracodawca nie chce ci dac urlopu i wisi ci urlop za zeszly rok to
    wez poinformuj PIP - zobaczysz ze wszystko nagle zacznie sie ukaldac

    --
    Tomasz Onyszko - T...@w...pl
    http://www.w2k.pl/

  • 5. Data: 2003-04-09 14:49:52
    Od: "wiktor" <w...@p...fm>

    Ekwiwalent za niewykorzystany urlop dostaje się wtedy gdy odchodzi się z
    pracy.
    Wg. kodeksu pracy nie ma prawa być niewykorzystanego urlopu.
    Jeśli masz umowę o pracę to Cię to dotyczy.
    Jeśli poinformujesz PIP to nie powinni mieć problemu z przytarciem nosa
    pracodawcy, z tego żyją, podobno się nie patyczkują.
    No chyba że "dobrowolnie" zgadzasz się na to że na liście obecności jest W a
    ty siedzisz w pracy. Wtedy PIP ma trudniej

  • 6. Data: 2003-04-09 16:21:08
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 9 Apr 2003 12:25:16 +0200, "PapaJoe"

    >1.Co mozna zrobic gdy pracodawca odmawia udzielenia urlopu:
    >cytuje " nie bede placil za siedzenie w domu "

    4 dni w roku - nie ma nic do gadania. Pozostałe - Ty nie masz nic do
    gadania.

    >2. co dzieje sie z urlopem gdy umowa o prace konczy sie,

    Ekwiwalent lub w naturze.

    >wedlug nowych przepisów nie nalezy sie ekwiwalent

    Bzdura - kto Ci takich głupot naopowiadał?

    >3. a co z urlopem z 2002 za niego
    >tez sie nie nalezy ekwiwlent ????

    Wszelkie zobowiązania z tytułu umowy o pracę przedawniają się po 3
    latach (czyli w praktyce po 4 - bo pracodawca ma OBOWIĄZEK udzielenia
    urlopu do marca roku następnego, czyli wtedy zobowiązanie staje się
    wymagalne).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2003-04-09 16:52:14
    Od: "Lukas" <t...@o...pl>

    O czym wy tu ludzie opowiadacie
    Pracodawca moze nie zgodzic sie na urlop chocby pracownik tupał nogami i
    kładł sie na ziemie.

    Odbywa sie to tak - piszesz podanie - pracodawca wyraza lub nie zgode.

    a inpsekcja pracy - może na max dac 300 zł złotych mandatu chocby znalazła
    100000000uchybień

    Lukas

    -----------------
    www.bankier.pl/sp/tombaj8872

  • 8. Data: 2003-04-09 17:27:44
    Od: "Wojtek" <w...@e...szczecin.pl>

    > Pięknego dnia Wed, 9 Apr 2003 12:25:16 +0200, "PapaJoe"

    > 4 dni w roku - nie ma nic do gadania. Pozostałe - Ty nie masz nic do
    > gadania.

    Ale prędzej czy później udzielić go musi

    Wojtek

  • 9. Data: 2003-04-09 21:01:28
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 9 Apr 2003 19:27:44 +0200, "Wojtek"
    <w...@e...szczecin.pl> zakodował:

    >Ale prędzej czy później udzielić go musi

    "ma obowiązek" a "musi" to IMO spora różnica. Nie musi - co najwyżej
    dostanie kilka setek kary od PIP, ale to wszystko czym grozi nie
    udzielenie urlopu (plus, oczywiście, pogorszenie morale pracownika).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775