PracaGrupypl.praca.dyskusjeleperówki, zasiłki i takie takie... › Re: leperówki, zasiłki i takie takie...
    From: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: leperówki, zasiłki i takie takie...
    Date: Wed, 1 Nov 2006 12:38:56 +0000 (UTC)

    Dnia Mon, 30 Oct 2006 22:38:52 +0100, Matt Z <m...@...pl.usun.koncowke>
    w <ei7ev7$us2$1@news.onet.pl> napisał:

    > Tak sobie gdybam...
    > a gdyby tak zastąpić zasiłki dla bezrobotnych nieskomplikowaną pracą
    > (zamiatanie ulic, malowanie krawężników, odśnieżanie chodników...). Po
    > prostu osoba która ma prawo do zasiłku miała by prawo do bycia
    > zatrudnionym przez urząd pracy (pełny etat) za kwotę równą zasiłkowi
    > (leperówce, czy co tam jeszcze wymyślą).
    > Jakie widzicie minusy takiego rozwiązania? Mam na myśli całkowitą

    Takie, że:
    a) roboty publiczne przewalają się co jakiś czas w związku z
    likwidowaniem bezrobocia
    b) kogoś musiałoby popierdolić, skoro może nic nie robić (czytaj robić
    na czarno) i dostawać kieszonkowe, a musiałby zaiwaniać przez misiąc x 8
    żeby dostać to samo
    c) nawet obietnica wyższych zarobków po jakimś czasie niewiele daje (w
    okolicach lata był artykuł o podobnej akcji we Wrocławiu, tylko nie
    pamiętam namiarów, odzew był znikomy).

    > likwidację kasy za nic i zastąpienie ją słabo co prawda, ale zawsze
    > płatną pracą 'z urzędu'.

    Nie ma takiej pracy dla wszystkich.
    Spora część z tych 1x% bezrobotnych w Polsce jest trwale niezdolna do
    pracy z powodów psychicznych, i oni nie będą pracowali, choćby nie wiem
    co.
    Z drugiej strony stanowią całkiem pokaźny elektorat, i nikt im nie
    zafunduje terapii szokowej pod tytułem won od żłoba.

    > Matt Z

    A dyskusja na ten temat jest i tak jałowa.

    ja czyli jakub
    Revoke.