PracaGrupypl.praca.dyskusje › krótka piłka - szybka rezygnacja z umowy o pracę

  • 1. Data: 2005-03-23 06:36:14
    Temat: krótka piłka - szybka rezygnacja z umowy o pracę
    Od: "dekarz" <s...@p...com>

    czesc
    mam pytanie. dostałem oferte pracy, ale muszę zaczac od 1 marca, potem
    będzie za późno.Sęk w tym, że obecnie jestem zatrudniony w innej firmie na
    umowę o pracę z 1-miesięcznym okresem wypowiedzenia. Pracodawca nie zgodzi
    się na rozwiazanie za porozumieniem stron, tak abym zdążył na czas do nowego
    miejsca pracy. Czy jest jakiś sposób, żeby to ominąć i nie mieć w papierach
    porzucenia pracy? Może np. wziąć zwolnienie lekarskieod 1 marca, zacząć
    pracować w nowym miejscu i jedocześnie w starym złożyć wypowiedzenie? Co
    sądzicie, czy ktos z Was to może już przerabiał?
    pozdr
    dek

  • 2. Data: 2005-03-23 06:42:52
    Temat: Re: krótka piłka - szybka rezygnacja z umowy o prac
    Od: "Przemek" <b...@n...pl>

    Użytkownik "dekarz" <s...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracować w nowym miejscu i jedocześnie w starym złożyć wypowiedzenie? Co
    > sądzicie, czy ktos z Was to może już przerabiał?

    Ale o co chodzi? Do 1 marca masz ponad 11 miesiecy wiec bez problemu
    zdarzysz z wypowiedzeniem

    pzdr

  • 3. Data: 2005-03-23 09:13:17
    Temat: Re: krótka piłka - szybka rezygnacja z umowy o pracę
    Od: "Wielki Kot" <w...@a...pl>

> [...]
    > pracować w nowym miejscu i jedocześnie w starym złożyć wypowiedzenie? Co
    > sądzicie, czy ktos z Was to może już przerabiał?

    Spokojnie składaj wypowiedzenie (ewentualnie wykorzystaj urlop jeżeli go
    masz) - nikt nie zabrania pracy na 2 etatach.

    Zwolnienie też możesz wziąć - choć to nie jest do końca legalne) - ale w
    ZUS-ie mają taki burdel, że się nie połapią na bank.

    Ale najlepiej podpisz umowę o pracę z nową firmą już teraz gdzie będzie
    zapisany termin rozpocęcia pracy w dniu kiedy kończy Ci się wypowiedzenie, a
    do tego czasu zatrudnij się w nowej firmie na Umowę zlecenie lub o Dzieło na
    okres do czasu upłynięcia okresu wypowiedzenia w starej firmie.

    Wtedy zupełnie bezpiecznie idzieszna zwolnienie - gdyz jezeli jesteś gdziś
    zatrudniony to Nowaa Firma nie odprowadza od Ciebie składek ZUS-owskich - z
    wyjątkiem składki zdrowotnej - i jetes całkowicie kryty.

    pzdr

    Kot

  • 4. Data: 2005-03-23 09:24:41
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    Wielki Kot napisał :

    > Użytkownik "dekarz" <s...@p...com> napisał w wiadomości
    1) dogadaj się!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
    --
    _____________________________

  • 5. Data: 2005-03-23 10:02:37
    Temat: Re: krótka pi&sup3;ka - szybka rezygnacja z umowy o prac&ecirc;
    Od: e...@o...pl (AWE)

    w...@a...pl wrote:

> [...]

    > Zwolnienie też możesz wziąć - choć to nie jest do końca legalne) - ale w
    > ZUS-ie mają taki burdel, że się nie połapią na bank.

    Nie liczyłabym na "burdel" w ZUS. Mam styczność z ZUS-em na bieżąco i wiem
    z własnego doświadczenia żę potrafią wyłapać nawet 1 dzień sprzed 5 lat.
    Tłumaczenie jest niezbyt przyjemne i trzeba zwracać chorobowe z odsetkami.
    Nie wiem czy warto próbować.
    Reszta rad jest całkiem sensowna i warto wybrać którąś z nich
    Pozdrowienia
    AWE

    ---------
    Wyslano z serwisu http://www.kadrowe.pl

  • 6. Data: 2005-03-23 17:09:09
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia AWE <e...@o...pl> wystukał[a]:
> [...]
    > sprzed 5 lat. Tłumaczenie jest niezbyt przyjemne i trzeba zwracać
    > chorobowe z odsetkami. Nie wiem czy warto próbować.

    To zależy czy będzie to zwolnienie płacone przez pracodawcę, czy przez
    ZUS.
    Jeżeli przez pracodawcę, to wątpię aby ZUS się tym zainteresował.
    Zresztą, można tak: badania do pracy zrobić wcześniej, podpisać umowę o
    pracę, złożyć wypowiedzenie, wziąć L4 w ilości 2 sztuk, zanieść do dwóch
    pracodawców.

    Ale lepiej byłoby sie dogadać z pracodawcą. Nigdy nie wiadomo, co cię w
    życiu spotka. Powiedz, że pomożesz znaleźć osobę na swoje miejsce,
    podszkolisz ja, a sam wykorzystasz urlop, weźmiesz bezpłatny etc. To
    jest bardziej eleganckie.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --