PracaGrupypl.praca.dyskusjekrótka piłka - szybka rezygnacja z umowy o pracę › Re: krótka piłka - szybka rezygnacja z umowy o pracę
    From: "Wielki Kot" <w...@a...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: krótka piłka - szybka rezygnacja z umowy o pracę
    Date: Wed, 23 Mar 2005 10:13:17 +0100

    Użytkownik "dekarz" <s...@p...com> napisał w wiadomości
    news:d1r2p1$gut$1@sunflower.man.poznan.pl...
    > czesc
    > mam pytanie. dostałem oferte pracy, ale muszę zaczac od 1 marca, potem
    > będzie za późno.Sęk w tym, że obecnie jestem zatrudniony w innej firmie na
    > umowę o pracę z 1-miesięcznym okresem wypowiedzenia. Pracodawca nie zgodzi
    > się na rozwiazanie za porozumieniem stron, tak abym zdążył na czas do
    nowego
    > miejsca pracy. Czy jest jakiś sposób, żeby to ominąć i nie mieć w
    papierach
    > porzucenia pracy? Może np. wziąć zwolnienie lekarskieod 1 marca, zacząć
> [...]

    Spokojnie składaj wypowiedzenie (ewentualnie wykorzystaj urlop jeżeli go
    masz) - nikt nie zabrania pracy na 2 etatach.

    Zwolnienie też możesz wziąć - choć to nie jest do końca legalne) - ale w
    ZUS-ie mają taki burdel, że się nie połapią na bank.

    Ale najlepiej podpisz umowę o pracę z nową firmą już teraz gdzie będzie
    zapisany termin rozpocęcia pracy w dniu kiedy kończy Ci się wypowiedzenie, a
    do tego czasu zatrudnij się w nowej firmie na Umowę zlecenie lub o Dzieło na
    okres do czasu upłynięcia okresu wypowiedzenia w starej firmie.

    Wtedy zupełnie bezpiecznie idzieszna zwolnienie - gdyz jezeli jesteś gdziś
    zatrudniony to Nowaa Firma nie odprowadza od Ciebie składek ZUS-owskich - z
    wyjątkiem składki zdrowotnej - i jetes całkowicie kryty.

    pzdr

    Kot