PracaGrupypl.praca.dyskusje › koszty życia w anglii?

  • 1. Data: 2008-07-29 13:35:56
    Temat: koszty życia w anglii?
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    czy ktoś zna (z własnego doświadczenia) przeciętne koszty życia w mieście w
    anglii? (może być też w irlandii:O)
    to znaczy, za ile można wynająć jakieś zakwaterowanie (mam ofertę 320
    funtuf/miesiąc więc nawet nie wiem czy to dużo, czy mało), no i jakie
    średnio koszty pochłania tam życie, tak żeby przynajmniej wiedzieć jakimi
    kwotami należy dysponować na początek

    dzięki.

  • 2. Data: 2008-07-29 15:23:18
    Temat: Re: koszty życia w anglii?
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    gargamel pisze:
> [...]
    > funtuf/miesiąc więc nawet nie wiem czy to dużo, czy mało), no i jakie
    > średnio koszty pochłania tam życie, tak żeby przynajmniej wiedzieć jakimi

    320 funtow na miesiac t obedzie sporo ponizej pewnsji minimalnej (152
    godz * 5.25 Ł ) - czy na pewno na miesiac? (w Anglii wiekszosc pensji i
    wydatkow podaje sie tygodniowka - a wiec 38h*5.25Ł)

    Koszty licz jako 150% polskiej normy dla danego miasteczka (tzn porownaj
    Warszawe z Londynem, a male miast w UK z malym w PL)

    --
    Regards,
    Maverick

  • 3. Data: 2008-07-29 15:31:03
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Maverick pisze:

    > 320 funtow na miesiac t obedzie sporo ponizej pewnsji minimalnej (152
    > godz * 5.25 Ł ) - czy na pewno na miesiac? (w Anglii wiekszosc pensji i
    > wydatkow podaje sie tygodniowka - a wiec 38h*5.25Ł)

    Hmmm... Te 320 funtów to chyba cena za wynajem mieszkania, a nie pensja.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-07-29 15:38:26
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Hmmm... Te 320 funtów to chyba cena za wynajem mieszkania, a nie pensja.

    no tak ;) a wiec zalezy za jakie mieszkanie. W Londynie pokoj w
    mieszkaniu 2-3 pokojowym, ok 2-3 strefy kosztuje 60-80Ł tygodniowo. Wiec
    sobie policz i porownaj.

  • 5. Data: 2008-07-29 18:52:54
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    "gargamel" <s...@d...lina> wrote in message
> [...]
    > funtuf/miesiąc więc nawet nie wiem czy to dużo, czy mało), no i jakie
    > średnio koszty pochłania tam życie, tak żeby przynajmniej wiedzieć jakimi

    http://www.thisismoney.co.uk/news/article.html?in_ar
    ticle_id=440644&in_page_id=2 -
    tu jest dobre wyliczenie, ile kosztuje zycie w roznych wersjach sytuacji
    rodzinnej.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    http://blog.pasnik.pl

  • 6. Data: 2008-07-29 19:41:28
    Od: mariusz <e...@w...pl>

    gargamel napisał(a):

    > to znaczy, za ile można wynająć jakieś zakwaterowanie

    Miasto 200tys mieszkańców. Za pokój tygodniowo 80 funtów.
    Na dzień dobry 80 + 80 + 80 depozyt czyli 240F. Możesz spróbować
    poprosić gospodarza żeby niepłacić depozytu od razu lub zrobić dobre
    wrażenie i niezapłacić go w końcu wcale.

    > i jakie średnio koszty pochłania tam życie, tak żeby przynajmniej
    > wiedzieć jakimi kwotami należy dysponować na początek

    żywność 150 funtów miesięcznie. Bilet miesieczny sieciówka około 50
    funtów.

    --
    mariusz

  • 7. Data: 2008-07-29 20:41:54
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

> [...]
    > wrażenie i niezapłacić go w końcu wcale.

    > żywność 150 funtów miesięcznie. Bilet miesieczny sieciówka około 50

    dzięki, niedługo wybieram się do pracy, i jeszcze mi tak przyszło do głowy,
    czy gniazdka elektryczne są tam takie jak w polsce? czy może takie jak w
    stanach, czy może jeszcze inne?
    pytam bo nie wiem jaki mam zabrać zasilacz do golarki:O)

  • 8. Data: 2008-07-30 03:11:01
    Od: A Tennyson <t...@b...buuz>

    On 07/29/2008 09:41 PM, "gargamel" <s...@d...lina>, wrote:

> [...]
    > głowy, czy gniazdka elektryczne są tam takie jak w polsce? czy może
    > takie jak w stanach, czy może jeszcze inne? pytam bo nie wiem jaki

    Przepraszam, czy Ty tak poważnie pytasz, czy żatrujesz? :-) Jeśli
    _niedługo_ wybierasz sie do pracy to lepiej się przygotuj. Te
    informacje, które tu dostajesz są bardzo subiektywne. Możesz wydać na
    jedzenie dużo mniej kupując w sklepie o niskich cenach, np. Asda. Nie
    bęziesz głodował za 70 funtów wydanych miesięcznie na jedzenie. Pod
    warunkiem, że nie będziesz się żywił w restauracji lub w jakimś
    McDonald's. BTW, McDonald's londyński Cię roszczaruje. To _naprawdę_
    /junk food/ z obsługą brudasów. I nie mam tu na myśli kwestii rasowych.

    Lepiej żebyś te "320 funtuf/miesiąc" dostawał na tydzień i 'after
    deductions'. Możesz wynająć pokój i za 60 funtów tygodniowo
    z tygodniowym depozytem, ale nie zakładaj, że Ci się to uda. Znajdź
    sobie lokum już z Polski.

    Trochę ponad 60 to cena tygodniowego biletu na
    trzy strefy metra londyńskiego (1,2,3) + autobusy TfL po całym Londynie.

    A w ogóle to nie ta grupa - FUT alt.pl.emigracja.londyn

    Pozdrawiam,

    --
    A Tennyson

  • 9. Data: 2008-07-30 17:29:34
    Od: Grzegorz <g...@s...pl>

    gargamel pisze:
> [...]
    > funtuf/miesiąc więc nawet nie wiem czy to dużo, czy mało), no i jakie
    > średnio koszty pochłania tam życie, tak żeby przynajmniej wiedzieć jakimi

    ja bym takze zobaczyl rozne strony o wielkiej brytanii, zwlaszcza te z
    poradami jak np. ta: infolinia.org i moze jeszcze forum, duzo rzeczy
    ludzie tam pisza,
    oraz strony polskie o roznych miastach, wpisz polonia i nazwe miasta,
    powinno cos wyskoczyc

    pozdr