PracaGrupypl.praca.dyskusje › koniec zlotej ery dla pracodowacow?

  • 21. Data: 2006-01-21 01:06:59
    Temat: Re: koniec zlotej ery dla pracodowacow?
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: the_foe [Sat, 21 Jan 2006 01:53:10 +0100]:

    > pisalem o podatnikach CIT

    A, no to było uszczególnić. Aczkolwiek tak na dobrą sprawę,
    to wiele to nie zmienia - fakt pozostaje taki, że nie samym
    CITem podatki żyją, a padanie z głodu mniejszych firemek to
    też poważny problem się zrobi.

    Kira

  • 22. Data: 2006-01-21 01:08:02
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: entroper [Fri, 20 Jan 2006 21:41:12 +0100]:

    > Ale w rzeczywistości, czy w ocenie ich właścicieli ?

    Na jedno wychodzi przecież, jeśli właściciel uzna że mu się
    już nie opłaca, to właśnie on interes zwinie.

    > Poza tym, jak mniemam, są jednak powyżej tej granicy...

    W tej chwili - owszem.

    Kira

  • 23. Data: 2006-01-21 01:55:50
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@e...wytnij.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to wiele to nie zmienia - fakt pozostaje taki, że nie samym
    > CITem podatki żyją, a padanie z głodu mniejszych firemek to

    ale te firemki sa na ogol jednosobowe (znaczy sie nikogo nie zatrudniaja)
    tzw. samozatrudnienie, tak wiec ich nie obchodza klopoty na rynku pracy.

  • 24. Data: 2006-01-21 02:15:53
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: the_foe [Sat, 21 Jan 2006 02:55:50 +0100]:

    > ale te firemki sa na ogol jednosobowe (znaczy sie nikogo
    > nie zatrudniaja) tzw. samozatrudnienie, tak wiec ich nie
    > obchodza klopoty na rynku pracy.

    Mylisz się, obchodzą ich nawet bardziej niż etatowców. Ci
    drudzy mają luksus darmowego sądu pracy, który wydobędzie
    im zaległe pobory - samozatrudnieni natomiast zazwyczaj
    de facto robią to samo co tamci, tylko na znacznie bardziej
    trefnych warunkach.

    Kira

  • 25. Data: 2006-01-21 02:22:48
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

> [...]
    > im zaległe pobory - samozatrudnieni natomiast zazwyczaj
    > de facto robią to samo co tamci, tylko na znacznie bardziej

    zagubiles sie : zgodnie z topikiem pisze o nich jako pracodowcach. Skoro
    niekgo nie zatrudniaja, nie bedzie ich obchodzilo ze bedzie im teraz
    trudniej o taniego pracownika.
    Ba! W sensie sprzedawcy uslug ich pozycja sie polepszy ze wzgledu na
    odchudzenie rynku pracy o dumpingowcow (przynajmniej na legalnym rynku)

  • 26. Data: 2006-01-21 06:31:20
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Od kiedy to wydatki
    > budzetowe generuja inflacje?
    bezpośrednio czy pośrednio?

    > budzet to tylko redystrybucja -> wyciagaja z
    > jednej kieszeni zeby wlozyc do drugiej.
    i tu jest klu problemu - chodzi o to żeby zabrać jak najmniej i wydać jak
    najrozsądniej. a (oby) niedoszły budżet zakłada coś zgoła innego

    > Budzet nic nie zmienia w podazy
    > pieniadza, tylko zmienia (w mniejszej czesci, u nas ok 25%) kierunek jego
    > przeplywu.
    chcesz zmienić o ileś tam punktów procentowych jakiś wskaźnik? to
    niebezpieczna zabawa. im więcej pieniądza na rynku, ale generowanego przez
    przedsiębiorstwa a nie janosikowe "zabieranie bogatym i dawanie biednym".

    > Zapamietaj ze podaza pieniadza steruje (a wlasciwie wplywaja)
    > TYLKO I WYLACZNE system bankowy z NBP na czele.
    i dlatego "balcerowicz musi..."?
    btw, pieniądzem glównie steruje rynek, a instytucje takie jak banki reagują
    na to co sie na rynku dzieje

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 27. Data: 2006-01-21 11:08:46
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: the_foe [Sat, 21 Jan 2006 03:22:48 +0100]:

    > zagubiles sie

    IRL też Ci się płeć myli?

    > zgodnie z topikiem pisze o nich jako pracodowcach.

    Co jest błędem, bo oni nie są pracodawcami.

    > Skoro niekgo nie zatrudniaja, nie bedzie ich obchodzilo ze
    > bedzie im teraz trudniej o taniego pracownika.

    Mówisz, że płacenie podatku obrotowego będzie zależało od tego
    czy się kogoś zatrudnia? E, nie wydaje mi się... A jeśli nie
    będzie od tego zależało, to ci samozatrudnieni też go zaplacą,
    nieprawdaż?

    > Ba! W sensie sprzedawcy uslug ich pozycja sie polepszy ze
    > wzgledu na odchudzenie rynku pracy o dumpingowcow
    > (przynajmniej na legalnym rynku)

    Czytaj: będzie ich łatwiej wycyckać niż pracownika, więc nie
    tylko padną ale być może pójdą z torbami.

    Kira

  • 28. Data: 2006-01-21 13:04:57
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > Pisales, ze glosowales na PO a zachowujesz sie jakbys glosowal
    > nawet nie na PiS tylko odrazu Samoobrone. Nie ma żadnej
    > cudownej metody wychodzenia z biedy poza ciężką pracą.

    Mylisz się - jest łatwiejsze wyjście. Należy postanowić, że nie
    ma żadnych emerytur i kto chce żyć jak już nie potrafi pracować,
    ma być utrzymywany przez rodzinę lub ... Bezrobotnych darmozjadów
    należy pozbawić wszelkich zapomóg (pozostanie silniejsze
    społeczeństwo), chorych nie leczyć (oszczędność na służbie
    zdrowia i wydatkach na kasy chorych + zdrowsze społeczeństwo,
    dzięki śmiertelności nie leczonych jednostek słabych),
    rencistów nie dofinansowywać rentami (po co nam oni?), szkoły
    wyższe powinny być prowadzone przez firmy, które chcą
    wykształconych pracowników a podstawówki koniecznie uczynić
    samofinansującymi się placówkami (płatna nauka).
    Czy to nie szybsze wyjście z biedy? I jaki zysk - pozostanie
    tylko zdrowy filar społeczeństwa!

    J.K.
    --
    http://rsnb.republika.pl

  • 29. Data: 2006-01-21 13:10:31
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > nie musza - nie chodze tam bo to sklep dla kretynow - wszytko
    > kupisz gdzie indziej taniej.

    Nie jest to prawda. Nie wszystko. Chyba, że masz na myśli
    Allegro. Zresztą, skąd możesz wiedzieć, jeśli nie chodzisz tam?
    Reszty nie czytałem, bo jaki sens dyskutować z kimś, kto ma takie
    argumenty?

    J.K.
    --
    http://rsnb.republika.pl

  • 30. Data: 2006-01-21 13:13:30
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <J...@n...pisz.tu> napisał w wiadomości

    > Mylisz się - jest łatwiejsze wyjście. Należy postanowić, że nie
    > ma żadnych emerytur i kto chce żyć jak już nie potrafi pracować,
    > ma być utrzymywany przez rodzinę...

    Jak każdy socjalista :) nie potrafisz sobie wyobrazić jeszcze prostszego
    wyjścia, gdy państwo nie będzie nic postanawiać na temat emerytur. One nie będą
    państwa w ogóle obchodzić. Po prostu chcąc taką emeryturę mieć dogadam się z
    prywatnym ubezpieczycielem, który mi ja wypłaci na uzgodnionych warunkach.

    --
    vertret