PracaGrupypl.praca.dyskusje › KURS zawodowy, a URZAD PRACY - jak ... ?

  • 1. Data: 2006-01-20 14:12:16
    Temat: KURS zawodowy, a URZAD PRACY - jak ... ?
    Od: "Radoslaw Rawinski" <g...@i...pl>

    hej, witam!
    Mam pytanie dotyczace kursow przygotowujacych do zawodu organizowanych przez
    lokalne Urzedy Pracy.

    Znajomej osobie udalo sie znalezc kurs, ktory wg organizujacej go placowki
    "Wpisany jest do Katalogu Szkoleń dla Urzędów Pracy".
    Osoba, ktora chcialaby na ten kurs uczeszczac dowiadywala sie o niego w
    Urzedzie Pracy - tam jednak nikt nie potrafil jej powiedziec nic na ten
    temat (jedyne kursy, ktore oferuja to kursy typu "operator koparki" itp).
    Ogolnie - nic nie wiedza.

    Czy jest szansa na dofinansowanie znalezionego samemu kursu przez Urzad
    Pracy? (w ty mwypadku jest on "wpisany do katalogu..." - cokolwiek to
    znaczy:)
    Slyszalem juz od kilku osob, z roznych zrodel, ze niektore UP (nawet jesli
    kurs jest im zupelnie "obcy" i prowadzi go prywatna firma) sa w stanie
    przychylic sie do wniosku bezrobotnego i sfinansowac mu taki "zewnetrzny"
    kurs w calosci lub czesciowo.

    Czy komus moze udalo sie cos takiego? Jak to ugryzc? Od czego zaczac?

    Ewentualne odpowiedzi poprosze na c...@i...pl
    Dziekuje wszystkim za pomoc i pozdrawiam!

  • 2. Data: 2006-01-20 20:09:06
    Temat: Re: KURS zawodowy, a URZAD PRACY - jak ... ?
    Od: "Grzesiek" <g...@w...pl>

    kolega poszedł na kurs prawka zeby jezdzic autobusem i pup sfinansował ale
    po kursie ktoś go musi zatrudnić

  • 3. Data: 2006-01-21 01:48:21
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Grzesiek [Fri, 20 Jan 2006 21:09:06 +0100]:

    > kolega poszedł na kurs prawka zeby jezdzic autobusem
    > i pup sfinansował ale po kursie ktoś go musi zatrudnić

    Nie do końca. PUP sfinansuje, a jakże, ale dopiero PO tym,
    jak przedstawisz mu zaświadczenie od przyszłego pracodawcy
    że zostaniesz po tym kursie zatrudniony (o ile pamiętam na
    min. 6 miesięcy).

    Jeśli nie przedstawisz - nie ma kursu.

    Jeśli przedstawisz i Cię nie zatrudnią - zwrot kosztów.

    Kira

  • 4. Data: 2006-01-21 08:40:28
    Od: "Grzesiek" <g...@w...pl>

    no tak, nie dopisałem tego

  • 5. Data: 2006-01-25 06:18:38
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Dnia Fri, 20 Jan 2006 15:12:16 +0100, Radoslaw Rawinski napisał(a):

    > hej, witam!
    > Mam pytanie dotyczace kursow przygotowujacych do zawodu organizowanych przez
    > lokalne Urzedy Pracy.

    [ciach]

> [...]
    > kurs jest im zupelnie "obcy" i prowadzi go prywatna firma) sa w stanie
    > przychylic sie do wniosku bezrobotnego i sfinansowac mu taki "zewnetrzny"

    Wszystko zależy od środków jakimi dysponuje PUP i od zaplanowanych celów.
    Praktycznie w każdym urzędzie jest inaczej.
    W Twoim przypadku są trzy możliwości:
    1. Składasz wniosek do PUP i bez problemów Cię kierują na wybrany kurs.
    2. Składasz wniosek do PUP i PUP kieruje Cię na kurs pod warunkiem, że
    dostarczyś zaświadczenie od przyszłego pracodawcy, że zatrudni Cię po
    uzyskaniu odpowienich kwalifikacji.
    3. Może dojść do podpisania umowy trójstronnej pomiędzy bezrobotnym,
    przyszłym pracodawcą a PUP. Jest to umowa cywilno-prawna, więc każdy urząd
    w każdym przypadku może określić inne warunki.

    Po prostu idź do PUP i porozmawiaj, ale nie licz narazie właściwie na nic,
    bo to początek roku i tak PUPy nie mają jeszcze kasy. Dodatkowo sprawę
    komplikuje fakt, że teraz zdecydowaną większość szkoleń robi się w ramach
    różnych programów, gdzie tematyka szkolenia jest określona. Urząd może mieć
    na inne kursy mało kasy.

    To co pisała Kira jest częściwo prawdą - częściwo, bo jak pisałem rodzaj
    zobowiązań ustalają PUPy różnie.

    3m się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski