PracaGrupypl.praca.dyskusje › koniec zlotej ery dla pracodowacow?

  • 51. Data: 2006-01-24 16:34:36
    Temat: Re: koniec zlotej ery dla pracodowacow?
    Od: Maciej Koziński <m...@w...wp.pl>

    Tomek wrote:

    > Taak ale często tylko na papierze. Ci właśnie "owi" biedni oszukani ledwo
    > wiążący koniec z końcem "przedsiębiorcy" nagle z pod ziemi wyciągają kase
    > stawiają zamek i kupują samochód na który zwykły pracownik musiałby pracowac
    > 30 lat.

    Zarejestruj włąsną firmę i prowadź działalność. Formalnie (na papierze)
    nikt ci tego nie broni.

    --
    Maciej Koziński
    http://maciej_kozinski.webpark.pl/

  • 52. Data: 2006-01-24 16:43:49
    Od: Maciej Koziński <m...@w...wp.pl>

    the_foe wrote:
    > chlopie masz kolosalne brak iw wiedzy ekonomicznej. Od kiedy to wydatki
    > budzetowe generuja inflacje? budzet to tylko redystrybucja -> wyciagaja z
    > jednej kieszeni zeby wlozyc do drugiej. Budzet nic nie zmienia w podazy
    > pieniadza, tylko zmienia (w mniejszej czesci, u nas ok 25%) kierunek jego

    [...]
    > nie dojdzie do hiperinflacji. Banki same kreuja pieniadz zgodnie z presja
    > popytowa na pieniadz, ktora wynika z presji konsupcyjnej i inwestycyjnej.

    Tak? To przyjmij do wiadomości, teoretyku, że w polskiej praktyce banki
    inwestują głównie w obligacje - rząd mocno się zadłuża, zaś podatnik
    jest stuprocentowo pewnym gwarantem spłacania rządowych długów. Z tych
    powodów mamy drogi kredyt, firmom i osobom indywidualnym też jest trudno
    o uzyskanie kredytu, a to wpływa niszcząco na popyt i inwestycje.
    Myślisz, że dofinansowanie KRUS czy ZUS jest tak samo efektywne, jak
    inwestycje w sektorze prywatnym?

  • 53. Data: 2006-01-24 16:50:13
    Od: Maciej Koziński <m...@w...wp.pl>

    the_foe wrote:

    > eh, widac ze nie otarles sie w ogole o ekonomie. JAkie mie znaczenie kto

    A o jaką ekonomię ty się otarłeś? Może przeczytałeś ze dwa podręczniki
    makroekonomii, ale o rzeczywistości polskiej gospodarki nie masz
    najmniejszego pojęcia.

    > wydaje pieniadze? W sensie praktycznym nie znaczenia czy za 1 mld zl kupiono
    > koparki czy chleby. Jesli kupiono chleb to oznacza ze piekarze maja kase i

    Gdyby tak istotnie było, to nie mielibyśmy gigantycznego kryzysu po erze
    Gierka, który stworzył za pożyczone pieniądze gigantyczny, ale
    niepotrzebny nikomu (no może poza komunistami radzieckimi) ciężki
    przemysł. W końcu co za róznica, czy budujemy hutę, piekarnię czy
    szpital, produkujemy czołgi czy podpaski? ;>>>>>

    > A stricte wzrost gospodarczy jest mylacy, przeciez to tylko wzrost wielkosci
    > produkcji i nie zalezy on tylko od inwestycji ,ale przede wszytkim od presji

    Wzrost gospodarczy nie zależy od inwestycji????????

    > rynku wewnetrznego.

    A co to jest "presja rynku wewnętrznego"? Ilość blokad Samoobrony na
    szosach?
    Wydawało mi się, że z próżnego i Salomon nie naleje, ale widać prawa
    fizyki poszły w diabły na skutek przeczytania przez ciebie jakiegoś
    bliżej nieokreślonego podręcznika. To był podręcznik czarnej magii?

  • 54. Data: 2006-01-24 16:59:17
    Od: Maciej Koziński <m...@w...wp.pl>

    the_foe wrote:

    > szkola keynisstowska zakonczyla Wielki kryzys, odbudowala Europe i Japonie.

    Nawet jeśli, to co z tego? W Polsce mamy ZBYT WYSOKIE podatki, narzuty
    na pracę, zbyt mało elastyczny kodeks pracy, za dużo interwencjonizmu
    państwowego, który dusi powstawanie miejsc pracy. Twierdzenie, że w tej
    sytuacji potrzebujemy jeszcze więcej interwencji państwa to jak gaszenie
    pożaru benzyną.

  • 55. Data: 2006-01-24 19:08:13
    Od: "Tomek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "the_foe" <t...@W...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > chlopie masz kolosalne brak iw wiedzy ekonomicznej. Od kiedy to wydatki
    > budzetowe generuja inflacje? budzet to tylko redystrybucja -> wyciagaja z
    Pech w tym że bierze 1000, ze 200 marnotrawi sam ZUS, 100 na wypłaty dla
    tych co tym obracają a docelowo zostaje 700 ...

  • 56. Data: 2006-01-24 19:18:00
    Od: "Tomek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Koziński" <m...@w...wp.pl>
    napisał w wiadomości news:dr5mfb$rnq$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Japonie.

    > Nawet jeśli, to co z tego? W Polsce mamy ZBYT WYSOKIE podatki, narzuty

    Za wysokie to po pierwsze, ale najważniejsze że strasznie marnotrawione na
    gupoty (takie bez ł) typu ZUS, Krus i wiele innych dziedzin np. utrzymywanie
    wojska typu "pospolite ruszenie" zamist wojska w pełni zawodowego. Można by
    fatycznie tą kupe kasy choćby na wspomniane autostrady przeznaczyć, albo
    jakiś użytek z niej zrobić.

  • 57. Data: 2006-01-24 19:20:57
    Od: "Tomek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@e...wytnij.pl> napisał w wiadomości

    > Re to: Tomek [Sun, 22 Jan 2006 22:11:38 +0100]:

    > Samozatrudnienie? Nieszczególnie.

    > No to niech zwykły pracownik sobie założy firmę, co mu
    > niby przeszkadza? Leć, rejestruj, stawiaj zamek.

    Już niedługo z Bożą pomocą ...i łaską gościa w UP.