PracaGrupypl.praca.dyskusje › kapital na start firmy

  • 1. Data: 2004-05-23 09:01:23
    Temat: kapital na start firmy
    Od: "kubek" <k...@p...onet.pl>

    prosilbym o podpowiedzi i wszelkie mozliwe tipsy w nastepujacej kwestii:
    jest pomysl na firme, tylko brakuje kapitalu, skad mozna go zdobyc? - urzedy
    pracy nie daja juz kredytow, w bankach mordercze warunki - praktycznie
    szanse na kredyt maja jedynie ci, ktorzy juz pieniadze maja. pomijam
    naturalnie wszystkie tzw. "szybkie kredyty" w np. systemie argentynskim...
    czy sa jakies fundusze, rzadowe, unijne zrodla wsparcia? bede wdzieczny za
    kazdy dobry (i najlepiej sprawdzony) pomysl.

    pozdrawiam,
    kubek

  • 2. Data: 2004-05-23 15:58:17
    Temat: Re: kapital na start firmy
    Od: "tele" <d...@w...pl>

    Użytkownik "kubek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy sa jakies fundusze, rzadowe, unijne zrodla wsparcia? bede wdzieczny za
    > kazdy dobry (i najlepiej sprawdzony) pomysl.

    NAJLEPIEJ KAPITAŁ ZEBRAĆ POZYCZAJĄC OD RODZINY BO CIE NIE OBEDRZE ZE SKÓRY
    LUB WEJŚĆ W SPÓŁKE Z KIMS INNYM ZAUFANYM CO CIĘ NIE WYSLIZGA Z INTERESU.

  • 3. Data: 2004-05-24 00:01:51
    Od: "terrorysta" <t...@g...pl>

    Zaciął Ci się caps lock? Nie wylewaj słodzonej herbaty na klawiaturę!
    t.

  • 4. Data: 2004-05-24 00:09:02
    Od: "terrorysta" <t...@g...pl>

    Jest, sprawdziłem na sobie, Fundusz Mikro. Niestety, z tego co pamiętam, dla już
    działających. Sprawdź w necie, może się coś zmieniło. Do urzędów pracy ma
    podobno wejść duża kasa unijna, trzeba być na bieżąco w temacie.
    t.

  • 5. Data: 2004-05-24 05:53:28
    Od: "fotech" <f...@p...onet.pl>

    > jest pomysl na firme, tylko brakuje kapitalu, skad mozna go zdobyc? -
    urzedy
    > pracy nie daja juz kredytow, w bankach mordercze warunki -

    Zalezy ile, na co i kto poszukuje?
    Zasada jest taka, ze świetne pomysły ludzi bez pieniedzy na ogol sa świetne
    tylko w ich ocenie..
    Wojtek

  • 6. Data: 2004-05-24 08:54:19
    Od: "Katarzyna Sokół" <n...@w...pl>

    Użytkownik "kubek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > prosilbym o podpowiedzi i wszelkie mozliwe tipsy w nastepujacej kwestii:
    > jest pomysl na firme, tylko brakuje kapitalu, skad mozna go zdobyc?

    W zalezności od tego jaki pomysł. Są fundusze z UE phare etc.....
    Najlepiej przejdź się do swojego urzędu pracy.
    Trochę informacji jest tutaj - http://www.parp.gov.pl/rif.php

    Banki odradzam, sama trochę chodziłam z pytaniem o kredyt.... na pewno się
    nie opłaca:((

    pozdr.
    ---
    Kasik
    GG:243137

  • 7. Data: 2004-05-25 14:50:07
    Od: "kubek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Katarzyna Sokół" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Trochę informacji jest tutaj - http://www.parp.gov.pl/rif.php
    >
    > Banki odradzam, sama trochę chodziłam z pytaniem o kredyt.... na pewno się

    do teraz (do konca maja dokladniej) byly bardzo dobre kredyty dla
    zarejestrowanych bezrobotnych otwierajacych wlasna firme, ale sie niestety
    skonczylo... od czerwca maja byc jakies inne rozwiazania, ale nikt nie wie
    jakie. w moim urzedzie pracy mowia mi ze nic nie wiedza, bo dopiero dostali
    rozporzadzenia i ustawe. nie dosc ze za tydzien juz powinno to wszystko "po
    nowemu" dzialac a oni nie znaja metodologii wykonania, to jeszcze nawet nie
    wiedza kiedy juz beda widzieli........
    no to zadzwonilem do urzedu nie powiatowego, a instancje wyzej - do
    wojewodzkiego w gdansku. tu pani byla laskawa (doslownie, bo wlasnie byla
    zajeta konwersacja z kolezanka z biura) poinformowac mnie, ze w urzedzie
    wojewodzkim w ogole nie ma jednostki, ktora by sie zajmowala
    samozatrudnianiem i wspieraniem bezrobotnych i ze mam zadzwonic z powrotem
    do lokalnego urzedu. ja na to, ze dzwonilem i sie nic nie dowiedzialem. pani
    poradzila mi wtedy przejsc sie tam osobiscie....

    ergo:
    _pierwsze primo: nikt nic nie wie i nie wiadomo kiedy sie dowie.
    _drugie primo: jezeli tak samo jest z doplatami dla rolnikow, to sie nie
    dziwie, ze tak malo chetnych sie zglasza. i to pewnie w tych gminach, gdzie
    urzednicy spelniaja minimum kompetencji.
    _trzecie primo: a bezrobotni dalej zostana bezrobotni...

    pozdrawiam,
    kubek

  • 8. Data: 2004-05-25 14:52:12
    Od: "kubek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "terrorysta" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jest, sprawdziłem na sobie, Fundusz Mikro. Niestety, z tego co pamiętam,
    dla już
    > działających. Sprawdź w necie, może się coś zmieniło.

    zbadam sprawe Mikro. czy sprawdziles pozytywnie?

    >Do urzędów pracy ma
    > podobno wejść duża kasa unijna, trzeba być na bieżąco w temacie.

    skad te informacje i skad wiadom ze duza? bo ja tez costam wiem z urzedu
    pracy, ale to raczej mydlo niz informacje... (szerzej zobacz w odpowiedzi
    Katarzynie Sokol).

    pozdr,
    kubek