PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak zmniejszyć..

  • 1. Data: 2003-08-23 21:06:36
    Temat: jak zmniejszyć..
    Od: "ankaa" <n...@p...onet.pl>

    może nie dokładnie ale może jest jakiś sposób ( o którym nie wiem )jak płacić
    mniejszy ZUS za siebie !Prowadze własną działalność gospodarczą. ZUS mnie
    wykańcza ponad 600 zł za miesiąc SZOK!!!
    PS. Może ktoś wie?
    będę wdzięczna

    pozdrawiam
    Ankaa

  • 2. Data: 2003-08-24 15:31:07
    Temat: Re: jak zmniejszyć..
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    Minimalna stawka ZUSu (przewidziana przepisami prawa) jest niewiele mniejsza
    (o jakies kilkadziesiat zloty). jesli nawet nie identyczna - zmienia sie co
    jakis czas i jest podawana przez ZUS.
    Niestetymusisz ja placic nawet jesli twoja indywidualna dzialalnosc nie
    przyniosla zadnej zlotowki dochodu albo i przyniosla straty.

    Jedyne co mozesz zrobic, to ztucznie podnosic sobie koszty (tak zeby placic
    rzeczywiscie minimalna stawke wymagana. Ale uwazaj co by nie przedobrzyc, bo
    cie skarbowy dopadnie :)]

  • 3. Data: 2003-08-24 16:18:16
    Od: "Tom" <t...@t...pl>

> [...]
    > mniejszy ZUS za siebie !Prowadze własną działalność gospodarczą. ZUS mnie
    > wykańcza ponad 600 zł za miesiąc SZOK!!!

    kupic hektar ziemi (hektar piachu za miastem mozna dostac za 2000 zl), zrobi
    sie rolnikiem i placic smieszna stawke krus?

    podobno do dzialalnosci rolniczej mozna dopisac wszystko, kazdy inny rodzaj
    dzialalnosci dorejestrowac. moj kolega twierdzi ze jego brat rolnik
    sprzedaje tak komputery. czy ktos moze to potwierdzic?

    Tom

  • 4. Data: 2003-08-24 20:50:03
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl>

    Użytkownik "Tom" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dzialalnosci dorejestrowac. moj kolega twierdzi ze jego brat rolnik
    > sprzedaje tak komputery. czy ktos moze to potwierdzic?

    tyle, że podobno ma być już to ukrócone....
    poza tym - z tego co wyczytałem nie trzeba wcale ziemi kupować....wystarczy
    kupić psa (ale rasowego) i rozpocząć jego "hodowlę" bądź założyć akwarium
    z rybkami o pojemności co najmniej 700 litrów (może być kilka akwarium na tą
    pojemność w sumie).

    pozdr
    Krzysiek

  • 5. Data: 2003-08-24 20:54:56
    Od: "Tom" <t...@t...pl>

    > tyle, że podobno ma być już to ukrócone....

    korzystajmy poki mozna!

> [...]
    akwarium
    > z rybkami o pojemności co najmniej 700 litrów (może być kilka akwarium na

    mysle ze jednak hektar piachu bedzie latwiejszy w utrzymaniu ;) , psa trzeba
    wyprowadzac a rybkom zmieniac wode - no i w malym miejskim m2-m3 moze byc to
    problematyczne :)

    takze Aniu, koledzy znalezli Ci rozwiazanie teoretyczne, przetestuj je w
    praktyce i daj znac!

    Tom

  • 6. Data: 2003-08-24 20:59:01
    Od: "Da:-\)Za" <d...@w...pl>

> [...]

    > mniejszy ZUS za siebie !Prowadze własną działalność gospodarczą. ZUS mnie
    > wykańcza ponad 600 zł za miesiąc SZOK!!!

    Mozesz co miesiac zawieszac dzialalnosc na dwa tygodnie

    --
    Pozdro
    Da:-)Za
    GG#2164759
    d...@w...pl

  • 7. Data: 2003-08-24 21:27:31
    Od: "TomS" <n...@p...onet.pl>

    mogą być jeszcze myszki, świnki chodowane do eksperymentów

    Użytkownik "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl> napisał w
    wiadomości news:bib8fo$46n$1@nemesis.news.tpi.pl...

  • 8. Data: 2003-08-24 21:52:43
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Tom wrote:
    > kupic hektar ziemi (hektar piachu za miastem mozna dostac za 2000
    > zl), zrobi sie rolnikiem i placic smieszna stawke krus?

    musi byc hektar przeliczeniowy - wiec jak to bedzie piach - to musi sie
    liczyc z wiekszym wydatkiem.
    Poza tym chyba juz weszly zmiany, ze kupujacy musi byc rolnikiem
    (zaswiadczenie od wojta i takie tam).
    easumujac - chyba lepiej myslac jak zwiekszyc przychody niz kombinowac jak
    zaoszczedzic.

  • 9. Data: 2003-08-25 03:17:09
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> writes:

    > musi byc hektar przeliczeniowy - wiec jak to bedzie piach - to musi sie
    > liczyc z wiekszym wydatkiem.
    > Poza tym chyba juz weszly zmiany, ze kupujacy musi byc rolnikiem
    > (zaswiadczenie od wojta i takie tam).

    to, ze musi byc rolnikiem, to pryszcz. gorzej, ze (chyba, jesli sie
    myle niech mnie kto poprawi) jest ograniczenie oddolne co do ilosci
    kupowanej ziemii i gospodarstwa....

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 10. Data: 2003-08-25 11:58:00
    Od: "Ewfka" <e...@w...pl>

    JEŚLI PROWADZISZ DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ ZAREJESTROWANĄ NA SIEBIE, NIE
    JESTEŚ NIGDZIE ZATRUDNIONA NA UMOWĘ O PRACĘ Z KTÓREJ JUŻ OPŁACASZ ZUS, ALBO
    NIE PŁACISZ SKŁADEK DO KRUS-u (aż całe 213zł na kwartał), TO NIE MA SPOSOBU
    ABY PŁACIĆ DO ZUS-u MNIEJ. CHYBA ŻE PO 1/2 ROKU PŁACENIA (3600zł)
    ZACHORUJESZ TO ONI CI PŁACĄ, ALBO URODZISZ DZIECKO TO TEŻ ONI CI PŁACĄ, ALE
    OD 600zł M-CZNIE TO TYLKO ZAPŁACĄ 800zł I TO JEST 100%, A NA CHOROBOWYM
    PŁACĄ TYLKO 80%.
    Pozdrawiam
    Aidata