PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak w tym roku jest z Bozym Cialem?

  • 1. Data: 2004-05-25 08:30:32
    Temat: jak w tym roku jest z Bozym Cialem?
    Od: "Asia Witek" <a...@u...bcx.pl>

    Witam,

    podpowiedzcie prosze, bo w firmie pojawily sie rozbiezne opinie: czy w tym
    roku czwartek 10.06 jest dniem wolnym od pracy?

    pozdr
    Asiek

  • 2. Data: 2004-05-25 09:11:03
    Temat: Re: jak w tym roku jest z Bozym Cialem?
    Od: Robert <rathi_NO_@_SPAM_wp.pl>

    Asia Witek wrote:
    > Witam,
    >
    > podpowiedzcie prosze, bo w firmie pojawily sie rozbiezne opinie: czy w tym
    > roku czwartek 10.06 jest dniem wolnym od pracy?

    W KAZDYM roku Boze Cialo jest dniem wolnym od pracy.
    Przynajmniej w Polsce.
    --
    Robert

  • 3. Data: 2004-05-25 09:14:22
    Od: "Asia Witek" <a...@u...bcx.pl>

    Uzytkownik "Robert" <rathi_NO_@_SPAM_wp.pl> napisal w wiadomosci

    > W KAZDYM roku Boze Cialo jest dniem wolnym od pracy.
    > Przynajmniej w Polsce.

    tak, ale w tym roku biskupi przeniesli obchody swieta na niedziele i
    zamieszali ;)

    pozdr
    Asiek

  • 4. Data: 2004-05-25 09:21:49
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    > tak, ale w tym roku biskupi przeniesli obchody swieta na niedziele i
    > zamieszali ;)
    O ile dobrze pamiętam, na niedzielę zostało przenisione tylko Święto
    Wniebowstąpienia - normalnie obchodzone 40 dni po wielkacocy (czyli w tym
    roku byłoby to 20 maja), ale to święto z tego co wiem nigdy nie było dniem
    wolnycm. Poza tym np. zniesienie przez biskupów obowiązku świętowania w św.
    Szczepana (:drugi dzień Bożego Narodzenia) czy Poniedziałku Wielkanocnego
    nie zmieniły faktu, że są to dalej dni wolne.
    Pozdrwiam
    Paweł

  • 5. Data: 2004-05-25 09:43:43
    Od: "Asia Witek" <a...@u...bcx.pl>

    Użytkownik "Pawel A." <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Szczepana (:drugi dzień Bożego Narodzenia) czy Poniedziałku Wielkanocnego
    > nie zmieniły faktu, że są to dalej dni wolne.

    dzięki wielkie za wyjaśnienia ;)

    pozdr
    Asiek

  • 6. Data: 2004-05-25 12:23:19
    Od: "Artek" <a...@e...one.pl>

> [...]
    > Szczepana (:drugi dzień Bożego Narodzenia) czy Poniedziałku Wielkanocnego
    > nie zmieniły faktu, że są to dalej dni wolne.

    A mógłbyś zacytować jakąś podstawę, według której drugi dzień świąt
    był kiedykolwiek świętem obowiązkowym?

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 7. Data: 2004-05-25 13:11:21
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    Użytkownik "Artek" <a...@e...one.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Pawel A." <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    Wielkanocnego

    > A mógłbyś zacytować jakąś podstawę, według której drugi dzień świąt
    > był kiedykolwiek świętem obowiązkowym?

    Na szybko to mogę tylko "Kalendarz diecezji Polskich" - załącznik do
    "Liturgii godzin", wydanie a 1997 roku.
    Jeżeli ci bardzo zależy poszukam głębiej - ale informację wyślę najwcześniej
    we czwartek.
    Pozdrawiam
    Paweł

  • 8. Data: 2004-05-25 15:27:53
    Od: "Artek" <a...@e...one.pl>

> [...]
    > "Liturgii godzin", wydanie a 1997 roku.
    > Jeżeli ci bardzo zależy poszukam głębiej - ale informację wyślę

    Na www.mateusz.pl napisali, że to nigdy nie były święta obowiązkowe.
    Ale jak dotrzesz do źródła, to bardzo chętnie zweryfikuję swoją wiedzę.

    Dla mnie osobiście jakoś nie ma dużego znaczenia, czy
    to obowiązkowe, czy nie...

    Pozdrawiam,
    Artur