PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy warto do Anglii ???

  • 1. Data: 2004-05-24 21:09:03
    Temat: Czy warto do Anglii ???
    Od: "exp" <e...@o...pl>

    Witam !

    Byc moze temat ten byl poruszany juz wczesniej, jednak nie bardzo mam czas
    przeszukiwac archiwum, stad moj post.

    Mysle o wyjezdzie na wakacje do Anglii aby zarobic troche kasy... generalnie
    totalnie w ciemno... Zastanawiem sie tylko czy przy obecnej sytuacji taka
    wyprawa ma sens... ciagle slysze o tysiacach ludzi wyjezdzajacych masowo
    autkarami, relacje w gazetach o braku miejsc, itp

    Moze ktos z was powie mi jak jest naprawde ? czy rzeczywiscie jest tak
    strasznie ?

    Jesli jechac to gdzie, wybrzeze, Londyn ?

    Dajcie znac ! pozdrawiam......

  • 2. Data: 2004-05-24 21:21:45
    Temat: Re: Czy warto do Anglii ???
    Od: "veni VIDI vici" <s...@o...pl>

    Poczytaj

    http://kiosk.onet.pl/art.html?NA=1&ITEM=1165445&KAT=
    239

    polecam również dyskusje na forum pod artykułem

    PZDr
    Quba
    www.superszkolenia.pl - szkolenie za darmo ?

  • 3. Data: 2004-05-24 22:13:33
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    veni VIDI vici wrote:
    > Poczytaj
    > http://kiosk.onet.pl/art.html?NA=1&ITEM=1165445&KAT=
    239

    Tak, szczególnie ten fragment: "Nikt im nie powiedział jak wygląda tutaj
    sytuacja, że z pracą nie jest łatwo. Największym problemem jest to, że nie
    znają angielskiego. Nie wiedzą, do kogo się zwrócić o pomoc.". Smutne.

    --
    Dariusz Jaworski

    PGP key fingerprint: 9FBC7DB3D28AB181F1838C321ACFDD74 / id: 6438E6C1

  • 4. Data: 2004-05-24 22:45:11
    Od: "Robak" <r...@j...NO.SPAM.pl>

    [...]
> [...]
    > sytuacja, że z pracą nie jest łatwo. Największym problemem jest to, że nie
    > znają angielskiego. Nie wiedzą, do kogo się zwrócić o pomoc.". Smutne.

    moment moment
    Ludzie kogo wam żal ?????
    Jesli ktoś sie wybiera do obcego kraju to minimum wiedzy o kraju jest raczej
    wskazany.

    Wiem, jechali tam jakby tam był raj .... jest ale dla rodowitych anglikow:
    - social
    - doplaty do kazdego wychowywanego dziecka
    etc.

    Czy wyjezdzajacy z Polski ludzie rozumy zostawili w Polsce jako depozyt.
    Sorry, ale na głupote ludzka nie ma lekarstwa.
    Jak oni chcieli sie porozumiewac na migi, pismem wezelkowym, po polsku :|

    EOT: W ciemno to można pojechać pozwiedzać.

    Pozdrawiam,
    Robak

  • 5. Data: 2004-05-25 11:32:51
    Od: "a" <...@...com>

    "Dariusz Jaworski" <d...@s...waw.pl> wrote in message

    > Tak, szczególnie ten fragment: "Nikt im nie powiedział jak wygląda tutaj
    > sytuacja, że z pracą nie jest łatwo. Największym problemem jest to, że nie
    > znają angielskiego. Nie wiedzą, do kogo się zwrócić o pomoc.". Smutne.

    no, smutne, jesli ludzie oczekuja, ze "ktos im powie".
    No bo kto niby mial powiedziec? Przedstawiciele ambasady brytyjskiej pukac
    do wszystkich drzwi w Polsce i pytac, czy ktos nie chce przypadkiem
    wyjechac, to oni chcieliby pomoc, prace znajda i jezyka za darmo naucza?
    Ostrzegawcze reklamy w tvp: "W Anglii mowi sie po angielsku"?
    Nie wytykam, ze ci ludzie nie znaja angielskiego, ale ze nie dostrzegaja
    zadnego zwiazku miedzy jezykiem i krajem do ktorego jada.
    A praca jest, ale zeby wejsc do pierwszego z brzegu urzedu pracy i czegos
    sie dowiedziec, trzeba jednak rozumiec cokolwiek i powiedziec cokolwiek, bo
    nikt tlumacza nie wezwie. A czasem przydaloby sie cv napisac i moze nawet
    krotki list motywacyjny.
    A trzeba gdzies mieszkac i cos jesc, bilety na mpk kupic, w Londynie to
    wydatek od 100 funtow tygodniowo w gore, zatem koszty sa niemale, jesli sie
    nie pracuje.
    Rozumiem, ze duzo ludzi na fali entuzjazmu i po przeczytaniu kilka artykulow
    w gazetach wyskrobalo oszczednosci i pojechalo w ciemno... czy beda madrzy
    po szkodzie, czy do konca zycia beda sie czuli pokrzywdzeni przez wszystkich
    dookola?

    marek

  • 6. Data: 2004-05-26 22:05:41
    Od: User <t...@w...niezly.as>

    exp wrote:

> [...]
    > strasznie ?
    >
    > Jesli jechac to gdzie, wybrzeze, Londyn ?

    Rok temu bylem w Oxfordzie przez ponad 4 miesiace, od maja do
    pazdziernika(prawie).
    Mialem prace bo wskoczylem w miejsce wyjezdzajacego kumpla. Pracowalem na
    budowie jako labourer - bywalo ciezko. Praca fizyczna, schudlem 20kg ale
    krzepe sobie wyrobilem!!! ;)
    W ciemno pojedziesz pewnie na wakacje to szybciutko wrocisz. w wakacje
    wedlug mnie nie warto jechac zbyt duzo ludzi tam do pracy w tym okresie.
    najlepiej jechac wrzesien/pazdziernik albo na wiosne.
    jesli jedziesz w ciemno i nikogo nie masz to odpusc. szkoda pieniedzy na
    taki wyjazd. chyba, ze jestes b. zaradny i umiesz sobie poradzic a
    angielski znasz perfect.
    nie wiem jak jest w tym roku ale juz lipiec/sierpien bede wiedzial.
    aha, w sierpniu nie bylo pracy na budowie przez ponad tydzien bo strasznie
    padalo a jak pada to budowa stoi, no i duzo chetnych mieli bo studenci
    angielscy tez pracuja na budowie!

  • 7. Data: 2004-05-28 23:20:05
    Temat: Re: Czy warto do Anglii ??? ->UK HowTo
    Od: "Slawomir Piwowarczyk" <s...@p...wp.pl>

    I advise to glance at:
    www.strefa.co.uk/fm/
    www.londynek.net
    My personal concideration is that
    it's better to loos money learning english in Poland
    than to loos money going to UK just to realize You can't speak english,
    be aware of it, even as a kitchen porter or cleaner You got to know more
    than 'shit and f..k you'

    one more there's new polish usenet group associated with uk emigration...

  • 8. Data: 2004-06-01 23:01:17
    Temat: Odp: Czy warto do Anglii ??? ->UK HowTo
    Od: "Wojtek S." <s...@N...polbox.com>

    > one more there's new polish usenet group associated with uk emigration...

    could u please give me the name of this group?
    Wojtek, Brighton

  • 9. Data: 2004-06-02 09:02:38
    Od: "marek" <m...@b...com>

    "Slawomir Piwowarczyk" <s...@p...wp.pl> wrote in message