PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak uzupelniac liste obecnnosci ?

  • 1. Data: 2006-10-12 12:15:40
    Temat: Re: jak uzupelniac liste obecnnosci ?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomosci news:1160685356.973893.92320@i3g2000cwc.googlegroups
    .com
    bozenka <b...@g...com> pisze:

    > W moejej firmie sekretariat lezy w innym budnku niz miesjce pracy
    > czesci pracowników. Dojscie tam zabiera mi kolo 10 minut dziennie,
    > chcac wpisywac sie rano i wieczorem. Z drugiej strony nasz czas pacy
    > jest kontrolowany poprzez zalogowanie sie do systemu komputerowego.
    > Wiec jesli liczyc za czas pracy moment przyjscia do sekretariatu to
    > bede pracowala dluzej niz wynika to ze statystyk czasu zalogowania w
    > systemie i faktyczniej w nim pracy.
    Zgodnie z art. 149 §1 KP pracodawca ma obowiazek tak zorganizowac system
    ewidencji czasu pracy pracowników, aby umozliwial on prawidlowe naliczanie
    wynagrodzenia i innnych swiadczen. Z opisu wynika, ze w Twoim zakladzie
    pracy jest to zorganizowane niejasno, o ile nie wadliwie (istnieje
    mozliwosc, ze ponad 4h w miesiacu pracujesz za darmo).

    > Pomijam fakt, ze wielu pracowników uzupelnia liste obecnosci dopiero
    > pod koniec miesiaca.
    Jak ludzie sa powazni i uczciwi to ujdzie, ale w ogóle - nie bardzo dobry
    zwyczaj.

    > Dlatego tez wymyslilam sobie inny system.
    I to jest blad. To nie Ty (jako pracownik) masz wymyslac system
    ewidencjonowania czasu pracy. To ma zrobic pracodawca i podac do wiadomosci
    w sposób nie budzacy watpliwosci.

    > Chcac byc w porzadku
    > wzgledem pracodawcy i siebie na swoim biurku zapisuje dokladny czas
    > swojej pracy
    Zapisujesz na biurku?! No to juz na pewno nie jestes w porzadku - niszczysz
    mienie firmy! Kto to slyszal pisac na meblach i to jeszcze nie swoich? ;)

    > Dzisiejszego dnia znajomy w pracy powiedzial mi, ze lepiej wpisywac
    > okragle godziny niz szczegolowo, ze ponic pracodawca lepiej na to
    > patrzy. Przynam ze "zbaranialam".
    A po co sluchasz gadaniny jakiegos tam znajomego?
    Zapytaj pracodawcy jak on uwaza, ze ma byc. W razie potrzeby zazadasz
    uzasadnienia.

    > Prosze o odpowiedz, jak to wyglada u Was w pracy ?
    Rózne, ale w moim przypadku tylko w jednym miejscu zatrudnienia trzeba tzw.
    zwierzchnika szkolic i prostowac, w pozostalych jest normalnie.

    > Czy sumiennosc jest tak zle postrzegana ?
    Sumiennosc nie jest raczej nigdy zle postrzegana chyba, ze przybiera
    patologiczne formy. Tyle, ze nie kazdy pod terminem "sumiennosc" rozumie to
    samo.

    Jotte

  • 2. Data: 2006-10-12 20:35:57
    Temat: jak uzupelniac liste obecnnosci ?
    Od: "bozenka" <b...@g...com>

    Witam,

    Wiem, ze temat listy obecnosci byl juz wielkoroc walkowany i
    przejrzalam archiwum grupy.
    Mnie nurtuje jednak inna sprawa.
[...]
    Dlatego tez wymyslilam sobie inny system. Chcac byc w porzadku
    wzgledem pracodawcy i siebie na swoim biurku zapisuje dokladny czas
    swojej pracy i raz na tydzien przepisuje swoje zapiski do Listy
    obecnosci. Do dzis wydawalo mi sie, ze jestem w porzadku i
    rozliczam sie z firma co do minuty.
    Dzisiejszego dnia znajomy w pracy powiedzial mi, ze lepiej wpisywac
    okragle godziny niz szczegolowo, ze ponic pracodawca lepiej na to
    patrzy. Przynam ze "zbaranialam".
    Przeciez co sobie pomysli pracodawca gdy zobaczy ataka rozbieznosc
    miedzy czasem pracy wynikajacycm z zalogowania a wpisami, zwlaszcza jak
    wyjdzie minus ?

    Prosze o odpowiedz, jak to wyglada u Was w pracy ? Czy sumiennosc
    jest tak zle postrzegana ?

    Pozdrawiam,

    Bozenka

  • 3. Data: 2006-10-12 21:11:40
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > W moejej firmie sekretariat lezy w innym budnku niz miesjce pracy czesci
    pracowników. Dojscie tam zabiera mi kolo 10 minut dziennie, chcac wpisywac
    sie rano i wieczorem.

    A mozna ICH poprosic, zeby liste obecnosci umieszczali w Waszym budynku?

    > Dzisiejszego dnia znajomy w pracy powiedzial mi, ze lepiej wpisywac
    okragle godziny niz szczegolowo, ze ponic pracodawca lepiej na to patrzy.
    Przynam ze "zbaranialam".

    Nie radze. Faktycznie moze wyjsc glupia sytuacja.

    U mnie w firmie robi sie to troche na odwrót: nalezy wpisac kazde wyjscie,
    delegacje, spóznienie, prace po godzinach powyzej 15 minut. Wyjscia wpisuje
    sie PRZED, a odrobienia PO fakcie. Czasy ponizej, sa rozliczane na zasadzie
    wzajemnego zaufania. Bilans wyjsc i odrobien na koniec miesiaca musi wyjsc
    na zero. Nie trzeba prosic szefa o pozwolenie. Jesli mnie nie ma w firmie
    musze byc wpisany z informacja, kiedy wróce. Proste latwe i przejrzyste.

    Jeden z ubocznych zysków jest taki, ze jak ktos dzwoni do firmy i mnie nie
    zastaje, to sekretarka zaklada do komputera i mówi, kiedy wróce.

  • 4. Data: 2006-10-12 22:08:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomosci news:egmba1$o36$1@news.dialog.net.pl Jotte
    <t...@w...spam.wypad.polska> pisze:

    Przepraszam za wadliwe ustawienia zegara systemowego w tym poscie.
    Sprawdzalem manipulacje zegarem pewnego grupowicza, który czyta cudze
    odpowiedzi na posty a nastepnie skorzystawszy z ich wiedzy pisze wlasne z
    przestawionym zegarem chcac sprawic wrazenie, ze to on pierwszy udziela
    niezwykle trafnych porad. ;)
    No i nie dopatrzylem powrotu do wlasciwych ustawien.
    Jeszcze raz sorry.

    Jotte

  • 5. Data: 2006-10-15 17:45:06
    Od: "bożenka" <b...@g...com>